fr
door fransboom Jul 8, 2016 om 11:54
Garantie & verzekeringen

Welke drie pensioenfondsen gaan omlaag?

Welke 3 pensioenen gaan nu al omlaag?

2047 10 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Jul 8, 2016 om 11:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Salamie-tactiek van de Nederlandse Bank.......informatie schijfje na schijfje:

"Welke drie fondsen daarvan nu precies moeten korten, maakte DNB niet bekend. Ook is niet duidelijk hoeveel de betrokken deelnemers er gemiddeld op achteruitgaan. Verreweg de meeste fondsen hadden voor dit jaar nog geen kortingsmaatregelen opgenomen". (NOS en de Nieuwsbrief KASSA).

In 2013 werd voor het eerst gekort: Misschien dezelfde fondsen?

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2016 om 11:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u het artikel gelezen hebt, dan weet u toch dat daar staat dat de DNB die namen niet bekend maakt? Hoe moeten wij dat dan weten?

bokskabouter
door bokskabouter Jul 8, 2016 om 12:26
32 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk maakt DNB de namen niet bekend want samen met zo ongeveer alle pensioenfondsen doen ze graag geheimzinnig en houden ze niet van fair play. Vraag het maar aan de heer Knot, Klaas voor zijn vrienden.

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2016 om 12:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Stond niet in de nieuwsbrief.
DNB maakt dit (nog) niet bekend.
En hier kon ik het ook al niet zien. ;-)

Cookies
door Cookies Jul 8, 2016 om 12:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Logisch dat het niet in de Nieuwsbrief staat.

bokskabouter
door bokskabouter Jul 8, 2016 om 12:27
32 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik wat pensioenfondsen betreft in mijn glazen bol wil kijken komen er spontaan barsten in. :-(

edrick3
door edrick3 Jul 8, 2016 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

slechte kwaliteit? ;-)

costnix
door costnix Jul 8, 2016 om 13:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Geeft mijn glazen bol een beter beeld? :-)

gerbera
door gerbera Jul 10, 2016 om 11:07
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Bol komt mij bekent voor, heb deze onlangs ingeruild voor een nieuwe:-))

marita5
door marita5 - Jul 8, 2016 om 12:16
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fransboom ,

Inleveren pensioen

Welke drie fondsen nu precies moeten korten, bracht DNB niet naar buiten. Maar één daarvan kwam onlangs zelf al met het onheilspellende nieuws. Het Pensioenfonds Accountancy (PFA) gaat de opgebouwde pensioenen flink verlagen. Deelnemers leveren gemiddeld straks bijna 150 euro pensioen per jaar in. Bij het fonds zitten echter vrijwel geen mensen die nu al gepensioneerd zijn.

Bron : radar.tros.nl

Cookies
door Cookies - Jul 8, 2016 om 12:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gaat blijkbaar om (zeer) kleine pensioenfondsen, want betreft maar 500 gepensioneerden. Zullen nog wel meer pensioenfondsen volgen (mijn verwachting).

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 8, 2016 om 12:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Welke 30 pensioenfondsen volgen?
Diewilik vraag vind ik meer van belang.
Diewilik

Cookies
door Cookies Jul 8, 2016 om 12:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En dan weet je het, en wat dan?

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 8, 2016 om 13:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola83, het was eigenlijk een dolletje want iedereen weet inmiddels dat het pensioen onzeker is. Onafhankelijk van welk pensioenfonds je hebt.
Garanties die jaren geleden zijn afgegeven stellen niets meer voor.
Dus na deze. 3 zullen er vast nog vele volgen.
Mvg Diewilik

Cookies
door Cookies Jul 8, 2016 om 14:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: ALLES (op 1 ding na) is onzeker in het leven, niet alleen het pensioen.

hansje klein
door hansje klein - Jul 8, 2016 om 12:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De redenen voor het korten zijn:

1 - Verzekerden worden ouder dan gedacht....
2 - De beleggingen hebben last van de crisis en de lage rente.....
3 - Mogelijk komen er negatieve rentes.....en wordt vermogen 'bestraft'?
4 - Buffers worden wettelijk voorgeschreven en hoe kunnen die nu nog belegd worden?
5 - Er worden hogere eisen gesteld aan beleggers, géén wapenindustrie meer, millieuvriendelijk....enz.
6 - Brussel zal de dekkingsgraad mogelijk zelfs nog gaan verhogen. HIER

M.a.w. welk pensioenfonds zal uiteindelijk NIET betroffen zijn?

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2016 om 13:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch niet zo erg? Volgens de overheid hebben bejaarden het al heel weelderig. Dus misschien alleen de pensioenuitkeringen korten en niet de opbouw. ? :-(((

Cookies
door Cookies Jul 8, 2016 om 13:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, als ik zo eens om me heen kijk, hebben gepensioneerden het zeker niet slecht.

tijger1
door tijger1 Jul 8, 2016 om 13:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar we moeten het ook al aan de kinderen geven. Dus dan aan twee kanten afromen. :-))

Maar zal persoonlijk zeker niet klagen.

branda7
door branda7 - Jul 8, 2016 om 13:21
29 Antwoorden / 15 Vragen

Ja is toch te schandalig voor woorden hebben we daar voor gespaard al die jaren.
En de regering er maar uit plukken en voor andere dingen gebruiken ze lenen er wel van maar terug betalen ho maar.
Ze hebben toch een belasting meevaller laten ze daar hun schuld van verheffen aan de pensioenpot dan hoeven de mensen die recht op pensioen heben niet in te leveren.
Wanneer stopt het nu eens hebben de oudere nog niet genoeg ingeleverd.

jo
door jorisw Jul 8, 2016 om 17:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zou jij met het geld doen zodat er voldoende in kas blijft om alle huidige en toekomstige uitkeringen te garanderen?

Verder heeft de overheid niets met de hoogte van de pensioenen te maken (de overheid gaat alleen over de AOW). Pensioenfondsen zijn iets van werkgevers en werknemers. Het zou wel heel raar zijn als de overheid belastinggeld daaraan gaat besteden. Het lijtk me zinvoller om die (kleine) meevaller in zaken te investeren die voor de toekomst van belang zijn. Zoals bijvoorbeeld onderwijs en R&D.

gerbera
door gerbera - Jul 8, 2016 om 22:12
7372 Antwoorden / 14 Vragen

In elk geval niet die van de gepensioneerde Europarlementariërs, die betalen geen premie maar krijgen hun flinke uitkering van onze belastingcenten.