Pa
door Paul1210 Oct 4, 2023 om 10:50
Garantie & verzekeringen

Wie heeft de verantwoording voor een product de verkoper of de installateur.

Hallo,

Ik heb eind oktober 2022 een pellet CV kachel gekocht bij bedrijf A en deze laten installeren door bedrijf B.
Nu heb ik een storing, welke ik met bedrijf A  heb doorgenomen en door het vervangen van een onderdeel welke volgens bedrijf A onder garantie valt zal het probleem verholpen zijn. Het probleem is dat bedrijf A mij verwijst naar bedrijf B met de boodschap de installateur moet de garantie afhandelen.

Iemand een idee wie nou wat moet doen.

1667 4 Rapporteer
sira
door sira - Oct 4, 2023 om 11:04
2380 Antwoorden / 24 Vragen
2

Ik ga er vanuit dat ú bedrijf B heeft ingeschakeld.

Wanneer het een technisch probleem aan de kachel betreft, is bedrijf A verantwoordelijk en bij een montageprobleem is bedrijf B verantwoordelijk.
Bedrijf A levert u ook keurig onder garantie het onderdeel. U kunt er nu lang en breed over discussiëren, maar dat levert alleen maar ergernis op. Vraag dus bedrijf B het onderdeel te plaatsen.

Het was allemaal eenvoudiger geweest als bedrijf A ook bedrijf B had ingeschakeld. Dan kan er nooit enige discussie zijn en moet bedrijf A altijd alles oplossen. Nu wordt er altijd naar elkaar gewezen.

Mijn bedrijf leverde ook producten aan klanten en ik kon ook de montage laten doen, maar de klant koos ervoor de producten te laten monteren door een zwartwerker, omdat die een stuk goedkoper was. En ja, dat was hij......, tot de problemen ontstonden.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Oct 4, 2023 om 11:28
3188 Antwoorden / 0 Vragen
14

Nee zo werkt het niet, de verkoper moet het produkt maken en wel onder de garantie voorwaarden en niet het bedrijf welk de zaak gemonteerd heeft!

is het zo dat de monteur een fout gemaakt heeft dan draait de zaak en moet u bij de monteur zijn maar zoals u dit vertelt is de verkoper de verantwoordelijke persoon om te leveren EN te repareren..

Pa
door Paul1210 Oct 4, 2023 om 12:53
Antwoorden / 1 Vragen

M.a.w. de verkoper moet zorgdragen voor het leveren, onder garantie, van de betreffende onderdelen. Moet de verkoper ook de onderdelen kosteloos installeren?

1paul
door 1paul Oct 4, 2023 om 14:05
3188 Antwoorden / 0 Vragen

Jazeker, dat behoort bij de garantie MITS dit een onderdeel is van de roerende zaak en niet van de eventuele later gemonteerde delen door de installateur, dan moet je daar zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 4, 2023 om 12:48
2120 Antwoorden / Vragen
1

Als dit inderdaad een kapot onderdeel is en geen montage probleem moet bedrijf A het in principe repareren. Vervelend wordt de discussie als bedrijf A zegt dat het probleem veroorzaakt is door de montage maar dat lijkt vooralsnog niet het geval.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 4, 2023 om 13:40
11545 Antwoorden / 15 Vragen
10
Pa
door Paul1210 Oct 5, 2023 om 11:39
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de link, zeer fijn.

marita5
door marita5 Oct 5, 2023 om 13:27
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer