ad
door adindalia Feb 4, 2006 om 14:23
Garantie & verzekeringen

Wie heeft ervaring met Menzis

Ik overweeg om over te stappen naar menzis. Wie heeft ervaring met deze maatschappij en wil er iets over vertellen. Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn van harte welkom.

740 6 Rapporteer

mi
door miek1 - Feb 4, 2006 om 14:43
24 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben onlangs overgestapt van Menzis naar de Friesland.

Ben van oudsher altijd verzekerd geweest bij Amicon(menzis). Ik had niet echt klachten. Al was de klantenservice niet altijd even snel en helder.

Omdat de Friesland een beter pakket had en bovendien nog goedkoper was en deze een geweldige klantenservice heeft (volgens diverse onderzoeken, maar ook uit eigen ervaring) ben ik overgestapt.

Had op dezelfde vraag aan Amicon en de Friesland per email bij de friesland b.v. binnen een paar uur antwoord, bij Amicon duurde dit 5 dagen (en was het antwoord nog niet bevredigend)

Kortom echt slecht zijn ze volgens mij niet.

opaleo
door opaleo - Feb 4, 2006 om 14:51
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo heer en/of mevrouw.

U wilt een andere zorgaanbieder, en twijfeld nu tussen u huidige en Menzis, en vraagt om reacties. Helaas elke zorgverzekeraar heeft positieve kanten, maar ook negatieve. Een zorgaanbieder kan voor de een heel goed zijn en voor een ander weer heel slecht. Persoonlijke omstandigheden, hoe vaak ziek, of chronische aandoeningen, kunnen bij veel aanbieders een probleem zijn. We moeten toch het vertrouwen nu gunnen aan ons parlement en in het bijzonder de heer Hogervorst, die ons alle beloofd heeft, indien men de premie betaald, is men verzekerd van zorg. Ik ga er dus ook maar vanuit dat dit ook gaat gebeuren, en met die nieuwe zorgverzekering, ja je moet afwachten, wat je verzekeraar doet. De in het verleden geldende aanbiedingen zijn per 01-01-2006 allemaal over boord gegooid, en ze moeten nu de zorg aanbieden volgens datgene wat in onze zorgverzekering door een Koningklijk Besluit is genomen.

De een zal als het zich laat aanzien, een betere of goedkopere zorg aanbieden als de ander, echter dat is pas te beoordelen, als dit nieuwe stelsel al een tijdje in gang is gezet, en niet op zo een korte termijn. Ik begrijp je zorgen volkomen, wij allemaal zitten ons suf te piekeren, krijg ik nu dit of dat nog wel vergoed, doe ik er goed aan, dit te doen, of toch beter dat.

Het is en blijft moeilijk, maar neem Menzis gewoon als die jouw een goed aanbod heeft gedaan.

Een goed en gezond jaar. Groetjes, Opaleo.

ha
door hanneke - Feb 14, 2006 om 18:51
321 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn in ieder geval (bij mij althans, Amicon-verzekerde, wat ook
onderdeel is van Menzis) érg snel met uitbetalen van declaraties. Mag
ook wel eens gezegd worden vind ik...

mi
door miek1 - Feb 14, 2006 om 19:26
24 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan ik nou niet zeggen als oud Amicon-verzekerde eigenlijk. Het duurde meestal toch wel 14 dagen voordat declaraties uitbetaald werden.Is niet vreselijk lang, maar mijn huidige verzekering is een stuk sneller(6dagen)

De keuze van een zorgverzekeraar blijft toch wel heel erg persoonlijk heb ik gemerkt.

ad
door adindalia - Feb 15, 2006 om 16:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken. Toch blijft het nog moeilijk. Mijn huidige verzekering (zorg en zekerheid) doet er wel 4 weken over om uit te betalen. Dit heeft mij nooit gestoord omdat ze wel uitbetaalde. Ik wil eigenlijk alleen overstappen om de tandartsverzekering.

annaknoop
door annaknoop - Feb 15, 2006 om 17:48
22 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb zelf goede ervaringen met menzis ikzelf heb een stoma en ben stembandloos en als ik wat nodig heb dan doen ze niet moeilijk daarover dat mag gerust gezegd worden want ik heb heel wat nodig  per jaar groetjes ''anna''