Yarden advies en distributiekosten
Goeiedag
Ik Heb een kleine maand geleden mijn maandelijkse uitvaart premie omlaag laten doen, een kleine aanpassing meer niet. Ik heb hiervoor yarden gebeld. Daar werd ik door verbonden naar iemand die over de polissen gaat(dacht ik) Na een kort gesprek was alles geregeld. Ik heb voor de duidelijkheid niet om advies gevraagd.Want ik wist al wat ik wilde gaan doen.
Nu kreeg ik gister een rekening binnen van yarden. Dat ik 120 euro aan advies kosten moet gaan betalen en 75euro aan distributiekosten. Dus bij mekaar 195 euro die ik niet kan missen.
Dit werd niet van te voren door yarden of door de meneer ,die ik aan de telefoon had verteld. Ook ben ik nooit ingelicht over de bijkomende distributiekosten.Je begrijp dat ik heel erg geschrokken ben van zo een rekening. Ik voel mij hier oneerlijk behandeld.
Nu is mijn vraag; Kan dit zomaar?
En wat kan ik nu het beste doen?
Met vriendelijke groet John
Ja het mag, maar dat zijn die nieuwe regels dus omdat vele Nederlanders op een verkeerde partij stemmen die provisie regels wilde aanpassen...
De kosten kunnen hoger zijn dan de besparing en je moet dus nu vooraf vragen of er kosten zijn en zo ja hoeveel dat is.
U had dat dus niet vooraf hoeven vragen.
Voordat men u advieskosten in rekening mag brengen, had men u een dienstverleningsdocument moeten overleggen, met daarin vermeld wat zij voor u gingen doen en hoe hoog die kosten zouden zijn.
Als dat niet gebeurt is, hoeft u die kosten niet te betalen.
Dus dien een klacht in dat u dat niet gaat betalen en geef ze 14 dagen om u te berichten dat de nota teniet wordt gedaan.
Doen ze dat niet, of hoort u niets van ze, dien dan een klacht in bij het Kifid, zie Google voor het adres en de te volgen procedure.
hey tijger1
bedankt voor je reactie! ik kan helaas de link die ik van je gekregen heb niet openen ivm adobe reader die bij mij niet werkt.
Zou je kunnen uitleggen waar ik punt18 kan vinden op de site?
groetjes John
Dit is artikel 18:
Transparante dienstverlening
18
Wat is een dienstverleningsdocument?
Financiële dienstverleners zijn vanaf 2013 verplicht om hun
klanten een dienstverleningsdocument te verstrekken. Hierin
geven ondernemingen onder meer inzicht in de omvang en de
bijbehorende kosten van hun dienstverlening. Ondernemingen
moeten hun dienstverleningsdocument aan hun klanten kunnen
overhandigen en deze op hun website openbaar maken. Voor
verzekeraars is dit verplicht vanaf 1 juli 2013, dan zal ook Yarden
een dienstverleningsdocument beschikbaar stellen.
www.yarden.nl
Veel gestelde vragen over
het provisieverbod
Iedere uitvaart uniek
Handiger is het om de Adobe Reader werkend te krijgen of een andere reader op de pc te installeren bijv. de FoxitReader: klik hier.
Lees dit ook eens. Klik hier
Hier stelt Yarden dat u al advieskosten moet betalen als u iets via de telefoon doet. Mij zij hadden u dat wel moeten zeggen.
En ook nog dit, het gast over een BESTAANDE verzekering waaraan iets gewijzigd moest worden, hiervoor hebben ze allang provisie gehad.
De polis moet aangepast, maar dat daar de volledige distributiekosten voor worden gerekend, is echt te gek voor woorden.
Dit is echt belachelijk ik ga zo ie zo morgen bellen. Ik heb niet eens om advies gevraagd en er is niks gezegd. Er is ook niet vermeld dat ik even op de site moest gaan kijken.
dankjewel!
Als ze u niet tegemoetkomen, dien dan beslist een klacht in, want zoals u hebt kunnen lezen, krijgt u problemen met uw bestaande polis. Denk ook aan de termijn bij het Kifid.
Ik heb net contact opgenomen met Yarden.. En Ik kreeg een heel verhaal te horen over waarom de distributiekosten er bij zijn gekomen. De kosten zouden er al eerder inzitten maar omdat yarden transparant moet zijn naar de klanten toe is er een wet gekomen waar de klant dus eerder de mogelijkheid heeft om die kosten te kunnen betalen. Anders zou het bedrag verspreid betaald mogen worden over 24 maanden(krediet verstrekking). Ik heb ook hier geen brief over mogen ontvangen en geen Email. Ik kreeg het gevoel dubbel in de zeik genomen te zijn. Mevrouw heeft verteld hier veder een oplossing voor te zoeken.
Over de advies kosten zou ik toch echt de contact persoon moeten spreken(onafhankelijk adviseur yeah right). En je raad het al die was op het moment niet aanwezig maar menneer zal spoedig mogelijk contact met mij opnemen. Ik heb de mevrouw van yarden verteld dat ik tot woensdag ga wachten voor ik andere stappen onderneem. Ik heb bij nadruk gezegd dat Ik yarden verantwoordelijk stel want die hebben mij ongevraagd door verbonden naar een adviseur. en zowel de adviseur als yarden zelf hebben mij niets verteld over de bijkomende kosten.
Na woensdag idd kifid mailen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer