ol
door olsamo Jul 2, 2007 om 13:31
Garantie & verzekeringen

Ziekteuitkering

Heeft een oproepkracht, met een gemiddelde van 90 werkuren per maand, recht op een ziekteuitkering bij ziekte?

m.vr.gr.Olsamo

479 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 2, 2007 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik aannemen dat je via een uitzendbureau werkt, dan de ziekte uitkering via het UWV.
Dus ja, en dat over de laatst gewerkte uren.

Groet en beterschap, indien van toepassing,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Jul 2, 2007 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja je hebt recht op ziekengeld,het bedrag hangt af van de uren die je de laatste 13 weken gewerkt hebt en wat in de cao staat,dat kan van 70% tot 100 % zijn

ve
door verwijderd - Jul 2, 2007 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat staat er in uw contract. Hoeveel uren worden daarin genoemd?

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 2, 2007 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben oproepkracht bij een bedrijf met een nulurencontract.

ik word alleen opgeroepen als er werk is.(handlingcompany)

ve
door verwijderd - Jul 2, 2007 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je
hebt niet altijd recht op een ziektewet-uitkering. Dat is afhankelijk van het
soort contract wat je hebt. Voor info zie onderstaande site:

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33460

Onderstaande
site heeft info aan de werkgever over oproepkrachten, daar kan je zien wat de
werkgever verplicht is te doen bij ziekte:

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=1&subrubriek_id=100&link_id=74765#6280300

Vladja