ro
door robben Dec 9, 2016 om 12:49
Garantie & verzekeringen

Zorg kosten

Mag een zorg aanbieder in dit geval  Unive Zorgzaam , plotseling met een rekening komen van datum  14-Maart -2016 terwijl en nog een datum van  21-maart -2016 .   terwijl mijn eigen  risico  al verbruikt was . In het eerste geval was het een MRI scan die ik moest ondergaan in verband met een operatie . !0 maanden na deze MRI scan in het MST te Enschede krijg ik dus een rekening van mijn Zorgaanbieder van € 378.48 en nog eentje van  € 37.17  samen dus € 427.19  .Ik heb om uitleg gevraagd , maar de rekening kwam plotseling binnen . En dit moet ik zelf betalen . wie weet hier wat meer van .
Al vast bedankt .
Groeten Rob Nobels

1652 8 Rapporteer

ja
door jackyh - Dec 9, 2016 om 12:59
953 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien hadden de rekeningen van maart betrekking op 2015.

Cookies
door Cookies - Dec 9, 2016 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je bij een niet-gecontracteerde zorgverlener bent geweest, moet je 10% zelf betalen. Het ER is in 2016 385,- euro, tenzij je een hogere vrijwillige ER hebt afgesloten (max. tot 885,- p.j.)

Log in op je account en je kunt precies zien waar deze facturen betrekking op hebben / wat er aan de hand is.
https://www.zorgzaamverzekerd.nl/inloggen

diumenge
door diumenge - Dec 9, 2016 om 13:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Begrijp weinig van je verhaal. Maar waarom zou dat niet mogen?

edrick3
door edrick3 - Dec 9, 2016 om 13:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.Ik heb om uitleg gevraagd , maar de rekening kwam plotseling binnen
Ja, en .....wat heeft dat met elkaar te maken?
Uitleg gekregen? Anders noig maar eens navragen/nakijken op de site van je verzekeraar.
Als je medische behandeling hebt gehad weet je dat er een rekening kan komen.

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2016 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tien maanden later dan 14 maart 2016, kan dus nog niet. Ook zijn die nota's samen geen €427,19, maar € 415,65.

Zit er niets van 2015 bij?

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 9, 2016 om 13:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sowieso kunnen ze tot 5 jaar lang nog rekeningen verrekenen. Ik heb een behandeling gehad in mei 2015 maar deze is nog steeds niet door het ziekenhuis ingediend. En het kan nog langer duren weet ik uit ervaring.

gerbera
door gerbera - Dec 9, 2016 om 22:21
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als dit een rekening voor een MRI scan is, is dat wel erg goedkoop. Een MRI scan wordt normaal vergoed tenzij u, zoals vermeld, bij een niet gecontracteerde instelling bent geweest. Dan betaald u nml zelf een deel hiervan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2016 om 21:21
16875 Antwoorden / 202 Vragen

De enige die u hier uitleg kan geven is Univé zorg. De reden kan inderdaad zijn, dat op basis van uw polis het MST te Enschede u zelf een deel van de nota dient te betalen omdat er, opnieuw op basis van welke polis u heeft, dat wordt veroorzaakt omdat er mogelijk geen contract met MST is afgesloten.
In dat geval is dan een deel voor uw rekening en dat is dan een onaardige verrassing. Het kan ook zo zijn dat er sprake is van een fout dus herhaald, de enige die u nu nader kan infoirmeren is Unive' zorg.