wendy-claire
door wendy-claire Nov 16, 2013 om 10:12
Garantie & verzekeringen

ZORGVERZEKERING | ZORGPREMIE 2014

Vanavond uitgebreidst aan bod in de uitzending van KASSA!

Ontving vorige week al het huidige aanbod van huidige zorgverzekeraar - al 41 jaar - zou dan maandelijks ca. € 6,00 minder gaan betalen.

Moet nog de aanvullende twee verzekeringen nog doornemen om eventueel één aanvullende verzekering 'IZA extra zorg 3' te laten vervallen à € 24,60 (inclusief korting). De 'IZA extra tand 2' wil ik wel bezien om die te behouden à 15,75 per maand (inclusief korting; op jaarbasis € 189,00 !

In onveranderde samenstelling gaat de maandpremie voor mij € 128,50 kosten.

669 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2013 om 11:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat moeten wij met die mededeling Wendy-Claire? Discussiëren of of u dat moet doen of niet?

zoekster
door zoekster - Nov 16, 2013 om 11:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Sommige mensen beschouwen dit forum als een dagboek, heb ik wel eens het idee.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 16, 2013 om 13:47
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een basis verzekering is te vergelijken, maar al lastig...
De extra polissen zitten teveel verschillen tussen en die worden nog aangepast ook...

Dus zelf goed zoeken want juist de aanpassing per 1 januari 2014 kan een groot verschil uit maken.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 16, 2013 om 14:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat was dus al bekend dat de basis verz. naar beneden ging en de aanvullende vooral voor de ouderen omhoog zou gaan. Dat is vooral voor de ouderendie deze verzekeringen hebben weer meer inleveren.

sl
door slobberbone - Nov 16, 2013 om 16:53
508 Antwoorden / 2 Vragen

Zou ik niet nemen dure basisverzekering, tandarts idem en ook maar 80% vergoedingen.

testcase
door testcase - Nov 16, 2013 om 22:51
189 Antwoorden / 1 Vragen

Laat ik ook wat zeggen. Als je al 41 jaar bij dezelfde verzekeraar zit weet ik zeker dat je teveel hebt betaald in het verleden.

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2013 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@testcase

Als Wendy-Claire voor de invoering van de nieuwe zorgverzekeringswet al bij de IZA zat, had zij toen helemaal niets te kiezen.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 17, 2013 om 01:38
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=testcase schreef op zaterdag 16 nov 2013, 22:51]Laat ik ook wat zeggen. Als je al 41 jaar bij dezelfde verzekeraar zit weet ik zeker dat je teveel hebt betaald in het verleden.

Tot 2006 was dat een verplichte keuze, geen optie om een andere te kiezen, IZA - gemeenteambtenaar!

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 17, 2013 om 01:39
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 16 nov 2013, 23:12]@testcase

Als Wendy-Claire voor de invoering van de nieuwe zorgverzekeringswet al bij de IZA zat, had zij toen helemaal niets te kiezen.

Inderdaad tot 2006!

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 17, 2013 om 01:42
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=testcase schreef op zaterdag 16 nov 2013, 22:51]Laat ik ook wat zeggen. Als je al 41 jaar bij dezelfde verzekeraar zit weet ik zeker dat je teveel hebt betaald in het verleden.

Ga mij niet meer in het verleden verdiepen, had tot 2006 geen andere keuze, verplichte verzekering als gemeenteambtenaar. Of destijds teveel is betaald; verwacht je dat ik restitutie van teveel betaalde premie ga terugvragen? Neen!

fe
door festinger - Nov 17, 2013 om 03:38
410 Antwoorden / 18 Vragen

Je hoeft niets meer door te nemen. De overheid adviseert overstappen en geld besparen.
Vooral doen is mijn motto. Ga vooral shoppen voor eigen gewin. Als de Hema 30 euro per maand goedkoper is doen. Massaal overstappen en weg met al die angstverhalen. Onze overheid maakt het mogelijk en ik kies voor Hema.

el
door elze30 - Nov 17, 2013 om 09:56
150 Antwoorden / 3 Vragen

Persoonlijk vind ik zo'n bijdrage als van Marie Claire leuk, omdat je dan eens te zien krijgt wat anderen betalen en welke keuzes ze maken. Graag zou ik er wel een linkje bij willen zien, zodat ik op de site zelf de prijzen kan bekijken. In dit geval is bijvoorbeeld niet duidelijk of deze prijzen met of zonder collectiviteitskorting zijn. En bij de tandartsverzekering vermeldt Wendy-Claire niet wat de prestatie van deze verzekering is: enkel een premie geeft onvoldoende info.

pi
door pieterwolters - Nov 18, 2013 om 10:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op zondag 17 nov 2013, 01:38][quote=testcase schreef op zaterdag 16 nov 2013, 22:51]Laat ik ook wat zeggen. Als je al 41 jaar bij dezelfde verzekeraar zit weet ik zeker dat je teveel hebt betaald in het verleden.

Tot 2006 was dat een verplichte keuze, geen optie om een andere te kiezen, IZA - gemeenteambtenaar!

Dan heb je tot 2006 in ieder geval in een ontzettend bevoorrechte positie t.o.v. andere Nederlanders gezeten....

jpm
door jpm - Nov 18, 2013 om 15:45
820 Antwoorden / 28 Vragen

Vréééselijk moe van...

go
door goudzoeker - Nov 19, 2013 om 13:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ook bij Unive ZEKUR hebben ze weer iets gevonden In het verleden ontvingen onze klanten bij jaarbetaling inderdaad een korting van 3%. Als je voor het jaar 2014 kiest voor jaarbetaling ontvang je een korting van 1% .

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2013 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan doet me dat dus niet meer.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 19, 2013 om 21:36
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 19 nov 2013, 13:22]Dan doet me dat dus niet meer.

Wat bedoelde hiermee?

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2013 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar een jaar vooruit betalen. Met 1% korting is het de moeite niet.