Ja
door Jaap Matser Jun 4, 2024 om 09:04
Geldzaken & recht

Abonnement opgezegd, maar krijg een tegoedbon

Mijn kleindochter had een abonnement op het blad Meiden van ons gekregen.
Daar is ze intussen op uitgekeken.
Daarom wilde ik dit opzeggen.
Nu blijkt dat het intussen stilzwijgend met een jaar verlengd is.
Je kunt wel per maand opzeggen, wat ik dan ook gedaan heb.
De kosten van 1 maand pls wat extra moet ik terecht betalen.
Vorr de rest van het al geincasseerde jaarbedrag krijk ik een TEGOEDBON.
Ik heb herhaalde lijk aangegeven dat ik mijn geld terug wil in plaats van deze bon, maar dat wordt geweigerd.
Ben ik verplicht om deze bon te accepteren ?

Met vriendelijke groet,
Jaap Matser

4618 6 Rapporteer
sira
door sira - Jun 4, 2024 om 09:23
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Lees de voorwaarden er op na https://www.magvilla.nl/algemene-voorwaarden/

Ik zie van alles voorbij komen in de voorwaarden, zoals opzegging per kwartaal, de tegoedbon, maar ook de terugbetaling.
Ik weet niet op welke basis u het abonnement bent aangegaan, dat weet u beter.

Informeer anders bij de ACM https://www.acm.nl/nl

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 4, 2024 om 11:18
2281 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat u gewoon recht heeft op uw geld maar hoe dwing je dat af, dat zie ik somber in, tenzij u goed geld naar kwaad geld wilt gooien. Ze hebben dit blijkbaar als beding in het contract opgenomen en dan geef ik u bij de geschillencommissie weinig kans, je moet dat beding dan als onredelijk bezwarend laten vernietigen en daarvoor moet je volgens mij naar de kantonrechter.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 4, 2024 om 13:28
7385 Antwoorden / 3 Vragen

Mag mijn abonnement stilzwijgend verlengd worden?

Aanbieders mogen uw abonnement soms stilzwijgend verlengen. Dit hangt af van het soort abonnement dat u heeft. Voor een abonnement op een tijdschrift geldt bijvoorbeeld een andere regel dan voor een abonnement op internet, telefoon of energie. Ook de maximale duur van de verlenging verschilt per abonnement.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/mogen-abonnementen-stilzwijgend-verlengd-worden

Zieikhetgoed
door Zieikhetgoed Jun 5, 2024 om 18:49
Antwoorden / 3 Vragen

Dat is niet de vraag.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 4, 2024 om 22:25
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Jaap,

Ik lees in de algemene voorwaarden niets over een tegoedbon.....(zie de link beneden).

Kun u een foto maken van de tegoedbon en hier plaatsen?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

https://aboland.nl/algemene-voorwaarden/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 5, 2024 om 01:38
1876 Antwoorden / 32 Vragen

PS :

Uiteraard even uw privé gegevens afdekken.

Mabelle
door Mabelle Jun 5, 2024 om 09:20
640 Antwoorden / 1 Vragen

Komt tie weer met een stompzinnige vraag om een fotootje.

sira
door sira Jun 5, 2024 om 18:03
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Tegoedbon staat er wel in en dat heeft (uit mijn hoofd) te maken met de wijze van bezorging. Kleindochter woont misschien wel in het buitenland.
De TS moet zelf zijn voorwaarden lezen, hij weet wat voor een abonnement er is afgesloten, pas dan kan er beoordeeld worden of de tegoedbon terecht is of niet. Daarom was ik al voorzichtig met mijn antwoord.

sira
door sira Jun 5, 2024 om 18:32
2568 Antwoorden / 24 Vragen

GA, je hebt ook de verkeerde voorwaarden geplaatst.
Het blad Meiden valt onder dit bedrijf c.q. voorwaarden https://www.magvilla.nl/algemene-voorwaarden/

sira
door sira Jun 5, 2024 om 18:35
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Ik had een foto van mijzelf willen sturen, maar dat doe ik nu niet, omdat je iedereen op het verkeerde been zet ;-))

Mabelle
door Mabelle Jun 6, 2024 om 00:50
640 Antwoorden / 1 Vragen

@sira: U kunt uw foto uploaden bij een nieuw antwoord. ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 6, 2024 om 03:26
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Sira,

Hoe komt u aan die link?

sira
door sira Jun 6, 2024 om 08:50
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb op de naam van het blad gezocht en kwam hier op uit.

sira
door sira Jun 6, 2024 om 14:01
2568 Antwoorden / 24 Vragen

@Mabelle, hou je er rekening mee dat ik blond ben en dan is uploaden moeilijker dan het lijkt ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 5, 2024 om 17:10
16987 Antwoorden / 202 Vragen

(Ook) mij lijkt het fenomeen van een tegoedbon vreemd en is mijn advies;

- Het Juridisch Loket, tel. 0800-8020 (gratis), zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

De vraag is daarbij: wat zou u dan moeten doenn met die tegfoedbon? Men zou mogelijk wel kunnen stellen dat u eerst eenmaand voor het einde can het stilzijgend verlengde zou kunnen/mogen opzeggen en dus ook voor de rest van het jaar het blad ontvangen en ook betalen. Herhaald, naar mijn mening is hier het fenomeen van een tegoedbon (voor wat???) erg merkwaardig.

zoekster
door zoekster - Jun 5, 2024 om 18:27
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Stilzwijgend verlengen van een blad met een jaar mag niet. Het mag hoogstens per 3 maanden worden verlengd en dan alleen als het blad minder dan 1 keer per maand wordt uitgebracht. Een tegoedbon is dus onzin. Zij moeten u het teveelbetaalde geld terugbetalen.
Hoe betaalt u dit blad, per automatische incasso? Dan kunt u een eventuele overboeking storneren. Anders schriftelijk laten weten dat dit wettelijk niet mag en dat als het bedrijf niet mee wil werken u een melding maakt bij de ACM  van oneerlijke handelspraktijken.

Zieikhetgoed
door Zieikhetgoed Jun 5, 2024 om 18:52
Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij is dit niet de vraag.