Account niet geven van bestelling
Bij aliexpres.com besteld zonder account,wel betaald via ideal,geen bevestigingsmail,wel screenshot bestelling,klantenservice weigerd mij de info te geven zodat ik dat account kan inzien en een geschil kan openen,bestelling niet gekregen.buyerservice ook niet behulpzaam iemand ervaring,wat kan ik nog doen
Topantwoord
Weinig tot niets AliExpress is gevestigd in China dus een geschil zult u daar bij de rechter moeten aankaarten.
De kosten van het bestelde zullen niet opwegen tegen de kosten van de rechtszaak.
U zult uw verlies moeten nemen en hopen dat het bestelde toch nog arriveert. Bestellingen út China kunnen geruime tijd onder weg zijn.
In de link staat met uitleg dat het wel 60 dagen kan duren voor de bestelling geleverd wordt.
Nog wat contactmogelijkheden:
https://www.aliexpressinfosite-nederland.nl/aliexpress-contact/
@sjjoppy, maar zou iedereen dat inmiddels niet moeten weten? Een geschil openen, met AliExpress nog wel. Komt toch vaker wel dan niet aan?
ik koop regelmatig bij oom Ali.
Heb af en toe geschil. tot nu toe in alle gevallen zeer netjes opgelost.
Welke ervaring hebt u met Aliexpress?
Idem, laatst toen er letterlijk wat mis ging met het adres bij de lokale bezorging gewoon mijn geld terug gekregen.
Een geschil verloopt bij mij ook altijd prima.
Sjjoppy zegt wat kan....
Ik heb begin van dit jaar 75 dagen gewacht op de levering van een kleine accu....toch geleverd.
Tinke schrijft niet hoelang ze wacht en wat ze besteld heeft.
Sommige spullen komen uit Europese magazijnen ,bv uit Spanje en Rusland.
Dat gaat meestal vrij snel.
Wanneer heb je besteld?
26 juni
Het probleem is dat ik dat account niet krijg en dus de bestelling niet kan zien,als ik het van te voren geweten had,is makkelijk,juist omdat je normaal alles via site kunt regelen,zal het niemand aanraden
Topantwoord
Als je hebt besteld zonder een account welk account wil je dan van ze hebben? Ik neem aan dat de enige bestaande referentie dan het ordernummer is. Heb je dat wel?
Ja ik heb ordernr,zij hebben er een account aan gekoppeld!
Dan kunnen ze je toch vertellen wat de status van die order is. Wist je dat ze tegenwoordig telefonisch in het Nederlands bereikbaar zijn? Ik zou dat eens proberen, het communiceerde best makkelijk toen er met een pakket van mij wat verkeerd ging. Het gaat wel via de app dus ik weet niet of dat dan weer op problemen stuit.
Topantwoord
Waarom heeft u zonder account besteld? U kunt bij AliExpress gerust een account aanmaken.
Ik heb nog nooit problemen gehad met een geschil openen, geld wordt keurig teruggestort. Ik betaal wel altijd met mijn creditcard en sinds kort betaal ik achteraf, d.w.z. het bedrag wordt gereserveerd op de creditcard en zodra de bestelling binnenkomt, bevestig je de ontvangst, waarna de betaling plaatsvindt.
Overigens had ik mijn laatste 5 à 6 bestellingen binnen 2 weken in huis.
Wanneer heeft u besteld en wat heeft u besteld?
Ik heb eens een uitschuifbare "zak"lamp besteld voor familie en die kwam keurig binnen, maar toen wilde ik diezelfde ook en heb hem toen 4x besteld en steeds werd de lamp op het vliegveld in China eruit gepikt, iedere keer wel geld terug. Na contact met de verkoper bleek dat deze lamp in Nederland verboden was en dat je gewoon geluk moest hebben dat hij er een keer doorheen glipte.
Dit was overigens de "zak"lamp
Probleem ideal betaling,geen creditkaart,was bricks lego,niet goedkoop
Wat was het aankoopbedrag?
Maak de volgende keer gewoon een account aan. U heeft dan veel meer mogelijkheden. In het berichtencentrum kunt u rechtstreeks contact opnemen met de verkoper en het is eenvoudiger een dispuut te openen.
U heeft een screenshot van de bestelling, als het goed is, ziet u ook de naam van de verkoper. Neem contact op met de verkoper.
Check ook uw adresgegevens. Ik had vorige maand ineens dat mijn huisnummer was verdwenen, ik heb geen verklaring hoe dat kan, want ik wijzig nooit iets in mijn account. Om die reden kon ik ook niet meer inloggen op mijn laptop en ook om die reden kwam er 1 bestelling niet aan, maar dat is door AliExpress rechtgezet en heb meteen nogmaals besteld.
Dat kan geen toeval zijn, bij mij gebeurde twee maanden geleden precies hetzelfde, in geen jaren wat aan mijn adres gewijzigd maar het huisnummer van mijn bestelling was weg en DHL stuurde het dan ook prompt terug naar China.
Nou, zie je, dus het was geen toeval. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen. Sinds 2016/2017 een account en ineens huisnummer verdwenen.
Kreeg dat huisnummer ook niet toegevoegd, kreeg steeds de melding dat ik het in English moest doen, terwijl een 4 een 4 is, ook in English. Kwam er uiteindelijk achter dat ik mijn naam moest omdraaien, dus eerst achternaam en dan voornaam of voorletters.
Had jij dat ook? Of kon je gewoon het huisnummer toevoegen? Volgens mij is dat gedoe gekomen nadat ze het inloggen hebben gewijzigd. Voorheen moest je eerst je emailaccount invoeren en dan wachtwoord. Nu hoef je alleen maar je wachtwoord in te voeren, want emailaccount staat er al.
Ik moet bekennen dat ik dat niet meer weet, toen ik erachter kwam dat het huisnummer helemaal weg was in mijn afleveradres heb ik even zitten klooien en op een gegeven moment stond alles weer goed. Opnieuw besteld en pronto, zeven dagen later had ik het in huis.
Ik kreeg mijn huisnummer wel geplaatst, maar bij opslaan was het weer verdwenen en kreeg ik die melding.
Al jaren klant bij Ali MET account....noit geen problemen ondervonden.
Henk de Zevende en ik hebben in al die jaren ook nooit problemen gehad, toch was bij ons beiden ineens het huisnummer verdwenen. Rara hoe kan dat?
By the way: nooit geen problemen, betekent letterlijk altijd problemen. Dit is een dubbele ontkenning, de tweede ontkenning doet de eerste teniet.
De dubbele ontkenning is geen fout, hij is in heel veel talen te vinden waaronder ook het Brabants.
Dat kan best zo zijn, maar het is taalkundig fout. Net als "hun hebben, u of jou auto, me fiets, groter als.
Nee, dat is niet fout, het is fout in het ABN maar dat is niet het enige Nederlands dat er in Nederland gesproken wordt.
Wat fout is is doen alsof je niet begrijpt wat er staat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_ontkenning
Henk de Zevende, weet je wat heel veel mensen hier tussen Waal en Nederrijn zeggen: "ik heb het hem gevragen". Dat kun je dialect noemen, maar iedereen die op school heeft gezeten, heeft dat daar nooit zo geleerd. Het zou mij niet eens verbazen als het tegenwoordig wel zo wordt geleerd, want kinderen worden steeds dommer, maar het blijft taalkundig zo fout als wat. Een bedrijf pikt het ook niet als je een brief of mail naar een klant stuurt met die fouten, ergo, je wordt niet eens aangenomen met die fouten in een sollicitatiebrief, tenzij het een heel simpel baantje is waar je nooit boven het minimumloon zult uitkomen.
Geschil openen blijft moeilijk, als je alle teksten doorgeworsteld hebt ben je (ik althans) niet veel wijzer. Ik bestel behoorlijk veel bij Aliepress en hun levering t/m douane inklaring verloopt altijd snel en cortect. Ik heb nu in 1 jaar tijd 11 pakjes die wél zijn ingeklaard en door DHL zogenaamd zijn afgeleverd maar ik heb ze nooit ontvangen. DHL doet er niets aan, is echt een cowboy koerier met corner garantie. Normaal bestel ik nooit meer iets dat door DHL afgeleverd moet worden want er valt teveel van de vrachtwagen maar daar kan Aliepress dus niets aan doen.
Ik heb nu in 1 jaar tijd 11 pakjes die wél zijn ingeklaard en door DHL zogenaamd zijn afgeleverd maar ik heb ze nooit ontvangen
Dat is veel, maar ook vreemd. Ik bestel sinds 2016 (bestellingen zijn ontelbaar), maar ik heb er uiteindelijk 2 of 3 niet ontvangen, waarvan 1 de enveloppe stuk was en het artikel eruit was gevallen.
Eigenlijk nog nooit problemen gehad,als iets niet aankomt krijg ik of mijn geld terug,of ze sturen het opnieuw
Als je in juni de bestelling hebt geplaatst, verwacht ik eigenlijk niet dat er nog iets gaat komen. Heb je ook nooit van DHL of Postnl bericht gehad dat het pakket onderweg was?
AliExpress kàn geen account voor je aanmaken. Dat is geen onwil, het is onmogelijk. Bij een volgende bestelling maar wel eerst een account maken.
Dat heb je als je zonder account besteld, kan je nergens inkijken, geen tracking info enz en dan dus ook geen geschil openen om je geld proberen terug te krijgen. Account maken kost niets.
Buitenlandse bedrijven nooit vooraf betalen, maar achteraf, is dit niet mogelijk NIET DOEN kans is aanwezig, zoo ook hier, dat je achter het net aan het vissen bent. Kunt proberen via IDEAL een terug boeking te verkrijgen, maar of dit door hen wordt gedaan, is waarschijnlijk onmogelijk anders kun je alle boodschappen terug gaan boeken. Niet gevraagd is altijd misgeschoten.
Ideal gaat echt voor dit soort zaken geen geld terughalen
Bestel al jaren bij AliExpress.....als er zich problemen voordoen dan contact zoeken via de servicepagina...je chat met Nederlandse persoon. Nog nooit problemen gehad met terugbetaling etcetera. Als je geen account aanmaakt is het voor de klantenservice moeilijk om je problemen op te lossen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?
Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertu ... Lees meer
Is Raisin spaarplatform betrouwbaar voor het sparen van geld in deposito
Als ik geld in deposito wil stallen om te sparen, is Raisin dan een aangewezen platform om dat te doen? Lees meer
Ik wil dat Stella de E-bike terug neemt. Vlg hfd knt. geldt de bedenktijd niet a
Volgens het hfd.kant. van Stella, is de bedenktijd niet gelding als de fiets niet in de bus is gekocht! Kan dat? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer