miekmol
door miekmol Nov 16, 2012 om 08:53
Geldzaken & recht

Allesoverbesparen.nl geeft advies in eigen voordeel

Alles over besparen... een internet banner. Als je dit leest word je nieuwsgierig. Je denkt dan toch dat je bij een andere energieleverancier misschien nog goedkoper uit kunt zijn en je gaat vergelijken. Je moet je gegevens invullen, je krijgt dan direct online en in je mailbox de beste aanbieders van dit moment. Ik zag dat ik duurder uit zou zijn en heb de zgn. offerte weggegooid.
Nu staat er in de offerte dat een van hun medewerkers telefonisch contact met je op gaat nemen.
Dit is maandag gebeurd, echter ik was niet thuis en heb de medewerker vriendelijk gevraagd of hij donderdag terug wilde bellen zodat ik eerst mijn contract kon nakijken, want ik stap elk jaar een keer over. Ik wacht altijd net zolang met overstappen dat er geen boetes hoeven worden betaald, ook al doet de nieuwe energieleverancier dat voor je.
Nu belde hij woensdag al terug en ik had nog niets na kunnen kijken. Hij bleef doordrammen dat ik bij Energie Direct veel goedkoper uit zou zijn. Steeds zei hij, ik zal het voor u in orde maken, u heeft 7 dagen bedenktijd om het te annuleren. Ik heb precies 32 minuten aan de lijn gehangen door al zijn berekeningen, ik ben te beleefd om de verbinding te verbreken. Toch ben ik er niet op ingegaan en heb hem verzocht om over een week terug te bellen. Gistermiddag heeft hij 4 keer gebeld, ik heb niet opgenomen. Er komt geen nummer in beeld maar 6 letters.
Gisteravond heb ik lang zitten rekenen, met mijn in juli afgesloten contract en ook voor mijn moeder. Ik heb dit gedaan aan de hand van de tarieven via de website van E.D. en via de berekening van Gaslicht.com. Het is schandalig, als ik nu zou overstappen naar Energie Direct zoals de medewerker steeds maar aangeeft zou ik met mijn huidige contract bij Essent, bij Energie Direct maar liefst 225 euro per jaar meer kwijt zijn en mijn moeder zelfs 239 euro en dan neem ik de korting van 100 euro die Gaslicht.com geeft ook nog mee in de berekening!
Het is erg irritant hoe medewerkers van Alles over besparen de mensen benaderen. Als je vraagt over een week terug te bellen, doen ze dit al de dag erna. En dan het doordrammen en de verkeerde adviezen geven slaat alles.
Ik vraag me af wat zij van Energie Direct ontvangen.
Het voordeel wat ik zgn. zou hebben gaat in hun eigen zak.

Mensen trap er niet in en zeker niet als je het moeilijk vindt om alles goed na te rekenen, ga niet klakkeloos in op hun advies! Ze vergeten de korting die je bij het afsluiten van je huidige contract krijgt, die nemen ze gewoon niet mee in hun berekening.

5520 6 Rapporteer

energiedirect
door energiedirect - Nov 16, 2012 om 15:45
37 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Miek,

Energiedirect.nl werkt inderdaad samen met deze partner. Ik heb je klacht doorgegeven aan de betreffende afdeling bij ons. We zullen uitzoeken hoe de werkwijze is en hoe het komt dat een afspraak niet is nagekomen. Bedankt voor je feedback.

Fijn weekend.

^Ralf van energiedirect.nl

valerius-2
door valerius-2 - Nov 16, 2012 om 15:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=energie:direct schreef op vrijdag 16 nov 2012, 15:45]Beste Miek,

Energiedirect.nl werkt inderdaad samen met deze partner. Ik heb je klacht doorgegeven aan de betreffende afdeling bij ons. We zullen uitzoeken hoe de werkwijze is en hoe het komt dat een afspraak niet is nagekomen. Bedankt voor je feedback.

Fijn weekend.

^Ralf van energiedirect.nl
Pas maar op dat ze u weer geen voorstel doen er zijn veel te veel leveranciers de 1 geeft aan dat ze de goedkoper zijn met de prijs per eenheid maar dat zet zich weer terug in de vaste bedragen.. Misscien is de gezamelijke bedinging van de prijs voor u de oplossing. Er zij veel groepen die dat doen. Onder andere eigen huis en die zijn vrij als er geen goede prijs uitkomt die bevalt. Het is vrijblijvend.

dearagain
door dearagain - Nov 16, 2012 om 18:18
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*sprookjes bestaan niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*voor enkele tientjes voordeel krijg je later de rekening gepresenteerd en er gratis (meestal) een administratiebe puinhoop bij

miekmol
door miekmol - Nov 17, 2012 om 10:14
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=energie:direct schreef op vrijdag 16 nov 2012, 15:45]Beste Miek,

Energiedirect.nl werkt inderdaad samen met deze partner. Ik heb je klacht doorgegeven aan de betreffende afdeling bij ons. We zullen uitzoeken hoe de werkwijze is en hoe het komt dat een afspraak niet is nagekomen. Bedankt voor je feedback.

Fijn weekend.

^Ralf van energiedirect.nl

Ralf, het is fijn dat je hier iets aan wilt gaan doen.
Normaal gesproken kun je geen nieuwe klant worden als je afgelopen jaar al klant bent geweest. Volgens Allesoverbesparen.nl kan dat wel. Ik houd er niet van om over te stappen als er een boete moet worden betaald, ik ben vanaf juli bij Energie Direct weg, en stap elk jaar over en zoek dan goed uit, waar ik het meeste voordeel kan halen. Ik heb nu stroom voor 16,05 cent en dat is wel zeer voordelig. Jullie vastrecht is ook weer veel duurder.
Ik heb in elk geval totaal geen vertrouwen meer in Allesoverbesparen.
Ik vind het misleidend.

Graag zou ik hier nog een reactie van je willen zien, als je meer weet over hun handelswijze en benadering.

Bedankt en voor jou ook een fijn weekend,

jo
door jorisw - Nov 17, 2012 om 14:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De beste methode om eventuele kostenbesparing te bepalen is zelf prijzen opzoeken en gezond verstand gebruiken. Gooi de boel in Excel en de beste aanbieding komt er vanzelf uitrollen.

energiedirect
door energiedirect - Nov 17, 2012 om 15:02
37 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=miekmol schreef op zaterdag 17 nov 2012, 10:14][quote=energie:direct schreef op vrijdag 16 nov 2012, 15:45]Beste Miek,

Energiedirect.nl werkt inderdaad samen met deze partner. Ik heb je klacht doorgegeven aan de betreffende afdeling bij ons. We zullen uitzoeken hoe de werkwijze is en hoe het komt dat een afspraak niet is nagekomen. Bedankt voor je feedback.

Fijn weekend.

^Ralf van energiedirect.nl

Ralf, het is fijn dat je hier iets aan wilt gaan doen.
Normaal gesproken kun je geen nieuwe klant worden als je afgelopen jaar al klant bent geweest. Volgens Allesoverbesparen.nl kan dat wel. Ik houd er niet van om over te stappen als er een boete moet worden betaald, ik ben vanaf juli bij Energie Direct weg, en stap elk jaar over en zoek dan goed uit, waar ik het meeste voordeel kan halen. Ik heb nu stroom voor 16,05 cent en dat is wel zeer voordelig. Jullie vastrecht is ook weer veel duurder.
Ik heb in elk geval totaal geen vertrouwen meer in Allesoverbesparen.
Ik vind het misleidend.

Graag zou ik hier nog een reactie van je willen zien, als je meer weet over hun handelswijze en benadering.

Bedankt en voor jou ook een fijn weekend,

Beste Miek,

Als je het afgelopen jaar al klant bent geweest, kun je jezelf wel opnieuw aanmelden bij ons. Het ligt eraan op welke wijze de aanmelding gebeurt of de opzegvergoeding wordt overgenomen. Als er namelijk een actie met een bepaald energietegoed wordt aangeboden, vermelden we bij die actie ook niet dat we een opzegvergoeding van de vorige leverancier overnemen. Als je jezelf aan de telefoon bij allesoverbesparen.nl had aangemeld, had je de opzegvergoeding bij ons wel kunnen declareren.

De betreffende afdeling heb ik inmiddels van je klacht op de hoogte gesteld. Zij pakken dit op met allesoverbesparen.nl.

^Ralf van energiedirect.nl