Bedrijf reageert niet meer op berichten na verkeerde levering
Ik heb een bierpakket gekocht bij een brouwerij. Alleen kwam de inhoud volledig niet overeen met wat er aangeboden werd. Zo hebben zij o.a 3 blikjes vervangen door een alternatieve 0.75cl fles. Ik heb de algemene voorwaarden gecontroleerd, en daarin staat niks over het mogen leveren van een alternatief product. Ik heb dus gelijk contact opgenomen met de brouwerij, die met de oplossing kwam om mij een 15% kortings code te geven voor hun aankomende pakket. Uiteraard ging ik hier niet mee akkoord.
Na nog een paar dagen gewacht te hebben heb ik geen reactie meer gekregen. Dus een nieuw berichtje gestuurd dat er geen oplossing is geboden, en dat ik het pakket terug wil sturen. Met daarbij de vraag hoe zij dit willen doen/of ze een retourlabel hebben. Namens mijns inziens is er verkeerd geleverd en is de brouwerij verantwoordelijk voor de retourkosten. Alleen nu is er een week gepasseerd en heb ik nog steeds geen reactie.
Heeft iemand tips/suggesties hoe ik hier mee verder moet? Als ik het pakket opstuur zonder eerst een bevestiging verwacht ik ook geen gehoor.
U heeft niet gekregen wat geadverteerd werd. 15% korting via voucher klopt niet, lijkt op een dropshipper gebeuren.
U kunt binnen retour termijn via internet binnen 14 dagen op de aangegeven manier retourneren. Soms zijn die kosten voor u, welke verkoper is dit, dan kunnen wij verder kijken
Het gaat om Brouwerij Eleven Utrecht. Ik heb het via de officiele site besteld.
Er is op de site geen aangegeven retour manier. Of i.i.g niet een die ik kan vinden.
edit: Er staat wel een adres op de website, maar niet met specifieke retour informatie
Als u reageert op antwoorden, dan is het beter om dat via de reactieknop rechtsonder te doen. Dat is bedoeld als reactie op een antwoord van een ander op uw vraag. Nu lijkt het op een nieuw antwoord van een ander op uw vraag.
Excuses, ik realiseer me zojuist dat dit een optie is.
Waarom überhaupt een bierpakket online bestellen? Ja, begrijp: dat gaat me niets aan. Vandaag hoorde ik in het nieuws dat alcohol via online besteld kan worden zonder on line direct moeten betalen. Te gek voor woorden.Ben ik werkelijk te simpel om te vragen waarom u biertjes on line bestel?
Dat is voor u misschien gek maar voor onder meer de echte bierliefhebber niet meer dan normaal tegenwoordig! Er is een groot aanbod speciaalbieren, zowel uit binnen- als buitenland. Sommige zijn schaars en lastiger te verkrijgen. Als de bierwinkel 2,5 uur verderop dit bier aanbiedt, dan is bestellen een goede optie. Verzendkosten zijn aanzienlijk langer dan de tijd en kosten die men maakt er naartoe te gaan. Zelf ben ik groot bierliefhebber, mijn woonplaats biedt helaas geen fysieke winkel waar ik terechtkan. De bieren die ik drink en zoek zijn namelijk niet te verkrijgen in de supermarkt of een standaard slijterij met zeer beperkt aanbod. Ik bestel daarom altijd mijn bier online. Ik betaal overigens wel altijd direct met afrekenen maar dat is een andere discussie.
Het is vrij normaal om tegenwoordig ook dit soort dingen via een webwinkel te bestellen. Ik bestal regelmatig bij de webwinkel van een bekende slijterijketen, domweg omdat ze in de winkel niet het complete aanbod hebben (war niet gek is gezien de grote variëteit aan producten).
Vragen mag altijd. Er was mij verteld dat het bier dat in het pakket zou moeten zitten erg lekker was. En lokaal kan ik dit merk niet krijgen. Ook was het bier goed geprijsd.
Maar ik bestel wel vaker online speciaalbier omdat dat het voordeel geeft dat je eerst even kunt googlen/via Untappd(app voor speciaalbier) kunt kijken of het (waarschijnlijk wel of niet) lekker is. Ook willen de prijzen per biertje nog wel eens behoorlijk verschillen tussen verschillende winkels. En online kun je beter vergelijken of de prijs eerlijk is.
Vrijwel altijd gaat het goed, alleen nu niet... (En die keer dat Hopt mij twee volledig beschimmelde flessen stuurt en weigerde te vergoeden...)
Mijn ervaring met achteraf betalen voor drank is dat het alleen is wanneer je het zelf op komt halen in de winkel. Ideaal vindt ik het persoonlijk. Aangezien het me al een paar keer overkomen is dat ik in de winkel sta en ze het daar verkeerd op voorraad hebben.
edit: Overigens koop ik nog steeds het liefste mijn speciaalbier in de winkel, heeft ook wel charme om het ter plekke uit te zoeken.
Hallo Piethein123 ,
Zijn nergens bij aangesloten .
Zie hier een voorbeeldbrief , klik op de rode regels .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/verkeerd-product-geleverd/
De voorwaarden ,
Artikel 14 Klachten
- Klachten betreffende geleverde goederen of verrichte diensten behoren binnen redelijke termijn nadat de vermeende tekortkoming is ontdekt of redelijkerwijs ontdekt had kunnen zijn, onder nauwkeurige opgave van aard en omvang van de klachten, schriftelijk bij Eleven Brewery te worden gemeld, bij gebreke waarvan de Afnemer wordt geacht de goederen of diensten onvoorwaardelijk te hebben geaccepteerd.
- Bij klachten betreffende de stukstal van geleverde goederen betekent het bepaalde in het eerste lid van dit artikel dat de Afnemer direct na ontvangst van de goederen dient de reclameren. Bij gebreke hiervan, worden de ter zake van de desbetreffende levering op de vrachtbrieven, afleveringsbonnen of dergelijke documenten vermelde hoeveelheden geacht door de Afnemer als juist te zijn erkend.
- Bij zichtbare gebreken betreffende de geleverde goederen betekent het bepaalde in het eerste lid van dit artikel dat de Afnemer zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen één week na ontvangst van de goederen dient te reclameren. Bij gebreke hiervan wordt de Afnemer geacht de goederen onvoorwaardelijk te hebben geaccepteerd.
- Indien Eleven Brewery van oordeel is dat een klacht betreffende geleverde goederen gegrond is, is zij uitsluitend gehouden tot een zo spoedig mogelijke nieuwe levering van goederen, zonder dat de Afnemer aanspraak heeft op schadevergoeding. De Afnemer zal de goederen waarop de klacht betrekking heeft ter beschikking van Eleven Brewery houden.
- Dit artikel laat de werking van artikel 10 sub e. onverkort van kracht.
- https://www.brouwerijeleven.com/algemene-voorwaarden/
Eendrachtlaan 100
Unit 15
3562 LB utrecht
Tel nr : 06 811 618 84
https://www.google.nl/maps/uv?pb=!1s0x47c6656b533c33f7%3A0x3d6c6cbb301b4765!3m1!7e115!4s%2Fmaps%2Fplace%2FEendrachtlaan%2B100%2Bunit%2B15%2B3526%2BLB%2BUtrecht%2F%4052.0638115%2C5.1099055%2C3a%2C75y%2C35.21h%2C90t%2Fdata%3D*213m4*211e1*213m2*211sk8ghwkW0GMJ0-W5fFmcPxQ*212e0*214m2*213m1*211s0x47c6656b533c33f7%3A0x3d6c6cbb301b4765%3Fsa%3DX!5sEendrachtlaan%20100%20unit%2015%203526%20LB%20Utrecht%20-%20Google%20Zoeken!15sCgIgAQ&imagekey=!1e2!2sk8ghwkW0GMJ0-W5fFmcPxQ&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwjz4cnHspv7AhUM3KQKHY0RDk8Qpx96BAhZEAg
Je krijgt 15% korting op je aankomende pakket? Waarom niet op dit pakket?
Je moet de brouwerij wel even de gelegenheid geven om te reageren.
ik zie nu net dat Marita 5 het artikel uit de algemene voorwaarden al geplaatst heeft over omruilen.
Kon je de ontbrekende biertjes niet alsnog toegestuurd krijgen.
Indien de wet-/regelgeving niet wordt nageleefd kunt u persaldo altijd de leverancier in gebreke stellen en zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit als https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten. Dat geldt ook bij het niet naleven van de eigen voorwaarden.
Een belangrijk aandachgtspunt is dan wel dat u in beginsel kosten moet maken die op zich ook te claimen zijn maar dan wel eerst via een verdere juridische procedure indien de brouwerij niet of negatief reageert.
Nu lijkt het mij dat het op zich geen onoverkomelijk probleem is indien blikjes zijn verwisseld door flesjes mits de inhoud ook qua product (biersoort) hetzelfde is.
Nu is het ook nog zo dat het retourrecht geldt binnen een zichttermijn van 14 dagen en indien u dan niet retourneert u daar geen recht meer aan kunt ontlenen.
Wel blijft dan aan de orde dat u niet datgene geleverd heeft gekregen dat u heeft besteld.
Indien bij u niet bekend, zie https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren en u kunt op een wijze die u in ieder geval geen geld kost uw klacht ook nog neerleggen bij www.klachgtenkompas.nl van de consumentenbond waar men de vraag neerlegt bij de verkoper en dan een antwoord verwacht. U krijgt geen juridische hulp indien u geen lid bent.
Heeft u uw klacht schriftelijk gemeld zoals in de voorwaarden is vermeld, zo niet dan vervalt uw recht zoals in de reactie van @marita5 staat geschreven. Gaat het soms over een proefpakket.
@MARITA5
Ik heb het bij hun het incompleet zijn van het pakket via whatsapp gemeld. Dus ik ben bang dat het in gebreke stellen verlopen is, aangezien dat niet via schriftelijk valt. Dus ik denk dat ik het maar gewoon retour stuur en vervolgens een
Ik zal die voorbeeld brief invullen en versturen, bedankt!
@PANTER22
Die logica snapte ik ook niet, maar ik heb daarna geen reacties meer gekregen op mijn vragen. Ik denk dat hun redenering is dat ze gewoon meer pakketten willen verkopen.
Ik heb ze 3 dagen de tijd gegeven om met een oplossing te komen, daarna nog een week om te reageren op mijn retourvraag.
@HEREMIETKREEFT
Ik zal ze de voorbeeldbrief van @MARITA5 versturen, Even kijken of ze daar wel op reageren.
Het maakt mij op zich niet zoveel uit of ik flesjes krijg of blikjes. Het probleem is hem, dat ik niet zomaar op een avond een fles bier van 0.75cl opentrek, die flessen blijven vrijwel altijd staan zonder dat ik ze gebruik. Daarbij komende klopt het pakket verder ook volledig niet met wat er geadverteerd is.
De 27e is het 14 dagen geleden dat ik het pakket heb ontvangen. Dus ik denk dat ik het beste dan maar mijn hele pakket kan retourneren. Dan heb ik iig de kosten van het pakket terug. Verlies ik dan al het recht op de verzendkosten, of kan ik die dan later nog terugeisen? En kan ik dit dan het beste aangetekend doen?
Of heb ik sowieso recht op gratis retour? Aangezien de site van de consumentenbond dit vermeld: “De verkoper mag de kosten van retourzending in rekening brengen. Hij moet je daarover wel vooraf informeren, anders hoef je deze kosten niet te betalen.”
Er staat namelijk niks in de algemene voorwaarden, of waar dan ook, over retourkosten.
Mijn klacht gaat inderdaad nog wel geplaatst worden bij de consumentenbond wanneer dit zooitje opgelost is.
@GERBERA
Ik heb mijn klacht via hun klantenservice via Whatsapp gemeld, dat zal wel niet geldig zijn.
Ik heb het idee dat de brouwerij het als een verassingspakket beschouwde, ook al stond dit niet aangegeven als zodoende.
Whats app is schriftelijk en de brouwerij heeft gerageerd. Dus de boodschap is overgekomen. Daar gaat het om.
Hoe duuur is het pakket Is het de moeite om het terug te sturen?
Je moet verzendkosten betalen om te versturen en je moet maar afwachten wat de brouwerij er mee gaat doen.
Misschien ben je de kosten van het pakket ook kwijt.
Dat is goed om te horen, dan heb ik al iets meer kans.
Het pakket koste 40 euro. Maar in de huidige staat zou het me niet meer dan 15-20 euro waard zijn. Dus zelfs met retourkosten is het beter on het terug te sturen.
Stel: het bedrijf doet er niks mee. En ik sta volledig in mijn recht. Dan kan ik toch de brouwerij in gebreke stellen? Als ik me niet vergis moet de brouwerij dan de eventuele kosten van het proces vergoeden?
Een heel pakket terugsturen omdat er 3 blikjes bier door een flesje vervangen is?
Wat voor proces? Wil je naar de rechter? Drink het bier op en koop daar nooit weer.info: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechtspraak-en-geschiloplossing/vraag-en-antwoord/wie-betaalt-de-kosten-van-een-rechtszaak
Als je niet krijgt wat je besteld hebt zijn de verzendkosten voor het bedrijf.
Zie de website van Consuwijzer: 'Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. Ga daarom terug naar de verkoper. Deze moet het probleem gratis voor u oplossen. Meestal betekent dit dat u een nieuw product krijgt. U hoeft ook niet te betalen voor het terugsturen van het verkeerde product. Want u hebt recht op een gratis oplossing.'
@Piethein123 ,
Lees ook hier , betreft retourneren .
https://www.thuiswinkel.org/vragen/moet-ik-de-kosten-voor-mijn-retourzending-zelf-betalen/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer