ha
door hadewiel Jan 27, 2011 om 14:02
Geldzaken & recht

Betaalpakket ing

Geacht kassa-panel,

Ik heb sinds jaar en dag een rekening bij de Postbank, sinds enkele maanden ING. Aangezien ik niet meer nodig heb dan een betaalpas en ´internetbankieren´, kwam ik altijd in aanmerking voor het basispakket, voor welke de Postbank geen extra kosten in rekening bracht. Echter, verbaasd, moest ik deze week kennis nemen van het feit dat de ING de kosten ad Euro 8,25 per kwartaal in rekening brengt, en wel- gemakshalve - voor een betaalpakket, en derhalve niet voor een basispakket. Dit laatste pakket wordt door de ING overigens ´beloond´ met een kostenpost van Euro 3,25, voorheen dus kostenloos, bij de Postbank. Op mijn reclamatie via email bij de ING krijg ik een standaard uitleg over de pakketten in het ING-gebeuren, maar geen reactie op mijn opmerking/c.q. vraag, waarom het nieuwe ING-regime toch de oude Postbank-policy overboord gooit en het moderne geld-uit-de-zak-klopperij zomaar invoert!
Ik heb begrepen, dat er weinig alternatief is, i.e. om b.v. over te stappen naar een andere bank, daar deze praktijken gemeengoed zijn geworden bij bijkans alle banken.
Toch sta ik open voor elke suggestie.
Dank bij voorbaat.

Hermanus.

6398 34 Rapporteer

birdies
door birdies - Jan 27, 2011 om 14:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Kenmerken BasisPakket

* Betaalrekening en 1 Betaalpas
* Altijd en overal veilig internetbankieren met Mijn ING
* Ook mogelijk als En/of Betaalrekening voor 2 personen
* Geen opnamekosten voor pinnen in landen binnen de eurozone
* Kosten: € 3,75 per kwartaal

Kenmerken BetaalPakket

* Betaalrekening, Betaalpas en Mijn ING (internetbankieren)
* Creditcard en extra Creditcard: uw meeste aankopen 180 dagen verzekerd
* Registratiediensten: Betaalpas- en Documentenregistratie
* Geen vaste opnamekosten bij geld opnemen in landen binnen en buiten de eurozone
* Ook mogelijk als En/of Betaalrekening voor 2 personen
* Welkomstaanbieding: 1e jaar gratis
* Kosten: € 8,25 per kwartaal
Basispakketten zijn er dus nog steeds. ING wijzigt echt niet uit zichzelf het soort pakket. Misschien een creditcard er bij genomen? Een brief gehad met voorstel over te stappen op betaalpakket, waar niet op gereageerd is?

En ook bij de toenmalige Postbank moesten we al enkele jaren betalen voor de pakketten.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 27, 2011 om 14:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heb je al telefonisch contact gezocht, waarschijnelijk is er een fout gemaakt dan kom je er achter of zij of u het heeft gedaan.

ha
door hadewiel - Jan 28, 2011 om 06:48
13 Antwoorden / 4 Vragen

bedankt birdies voor je antwoord,

Dit bedoelde ik dus met de standaard uitleg, die ik vande ing kreeg.
Ik heb bij de postbank echter nooit een bijdrage hoeven te betalen.
Dat vind ik dus zo krom! Ik heb geen credit card via ing.
Blijft i.d.d de mogelijkheid dat ik niet gereageerd heb op een schrijven
van de ing. Ik ga dus valerius-2´s raad opvolgen om te telefoneren.
Thanx,

Hermanus

birdies
door birdies - Jan 28, 2011 om 07:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Ik heb bij de postbank echter nooit een bijdrage hoeven te betalen........

Ik heb even oude afschriften (Postbank) er bij gepakt: op 18/1/2006 werd een bedrag afgeschreven van 9,95 met omschrijving: tarief postbank basispakket 2006. Zelfs in 2005 werd ditzelfde bedrag al afgeschreven, met omschrijving: bijdrage giropas 2005.

In die jaren werd de bijdrage 1x per jaar afgeschreven (nu per kwartaal), misschien dat het je daardoor niet opgevallen is.

mahadma
door mahadma - Jan 28, 2011 om 08:34
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Er worden inderdaad vaak brieven met een negatieve optie verstuurd, niet alleen door deze bank. Dan betekent niet reageren dat je wel accoord bent. Een eenvoudige methode is om gewoon je post open te maken, en GOED te lezen. En indien nodig REAGEREN. Groet, MG.

ha
door hadewiel - Jan 28, 2011 om 16:31
13 Antwoorden / 4 Vragen

Mahadma,

Dank voor je reactie. Als je genegen bent om het salaris te betalen van de secretaresse, die ik nodig zal hebben om alle onzin-mail te gaan lezen en eventueel te gaan REAGEREN, ben ik zeker bereid om aan je advies gehoor te geven. Edoch, ik maak me toch sterk, dat 95 % van de consumenten 75% van de junkmail in de prullenbak deponeert. En dan kan het toch niet zo zijn, dat geen reactie betekent dat je toestemming geeft ten aanzien van het gestelde in het schrijven. Correct me if i´m wrong.

Hermanus.

ha
door hadewiel - Jan 28, 2011 om 17:02
13 Antwoorden / 4 Vragen

18/1/2006]

Hi birdies,

Als je niet bij de belastingdienst werkzaam bent, mag je al mijn af + bij-posten van de Postbank en ing inzien sinds de boven genoemde datum. (18/1/2006: de datum van het door jou achterhaalde afschrift van de postbank: tarief postbank basispakket 2006). Je zult echter geen afschrift tegenkomen met een omschrijving zoals jij die in je reactie geeft. Waarom denk je dat deze afschrijving van afgelopen week mij zo is opgevallen/heeft getroffen?? Ja, exact, omdat dit de allereerste keer is dat men mij hiervoor crediteert, en wel heel toevallig, dat het een en ander geschiedt na de ´verandering van regime´. Ik heb de ing ook min of meer uitgedaagd om mij het bewijs te leveren dat ik ooit in de afgelopen periode een bedrag heb betaald voor het zogenaamde basispakket. met als tegenprestatie:
mijn diepste verontschuldigingen en een fiat voor de kwartaal-betaling van 3,75!

We wachten maar af. Wat moet je anders????

Hermanus.

mahadma
door mahadma - Jan 28, 2011 om 17:03
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Een voorbeeld: als je een brief krijgt met als inhoud dat als u niet reageert binnen 14 dagen en of met de bijgevoegde kaart te melden dat u niet accoord gaat met het voorstel in de brief en u reageert niet, gaat u dus accoord. Dit heet een negatieve optie. En die zijn rechtsgeldig. En als iemand die moeite niet neemt kan hij problemen krijgen. En ik heb echt geen secretaresse nodig, ik ben met 10 minuten per dag wat de post betreft klaar. Groet, MG

ha
door hadewiel - Jan 31, 2011 om 18:10
13 Antwoorden / 4 Vragen

Bij deze een follow-up m.b.t. ´my case´: de correspondentie met de ing.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,
Als u mij kunt aantonen, dat ik in de laatste jaren ooit een bijdrage
maandelijks/per kwartaal/halfjaarlijks/jaarlijks heb betaald aan de
Postbank/ing en wel inzake een contributie m.b.t. een betaalpakket , bied ik mijn verontschuldigingen aan en geef ik u permissie om per kwartaal 3,75 euro van mijn rekening te halen voor een
basispakket.
Hermanus

Geachte Hermanus,
U heeft een Betaalpakket voor uw Betaalrekening sinds 17-12-2009.
Dit kunt u terugvinden in uw afschriften.
Het is mogelijk een overschrijving te zoeken met bepaalde zoekcriteria.
Dit doet u als volgt:
etc etc

Geachte ING,
Uit de aard der zaak heb ik deze zoek-optie reeds uit en te na uitgetest, en
wel met de criteria van 0 tot 20 euro vanaf 01-01-2008, en wel ten aanzien
van alle van mijn rekening afgeboekte posten. Ik hou er nl geenszins van
onbeslagen ten ijs te komen in zake gevallen van importantie, zoals dit in
mijn ogen zeker is. De enige post, die - in hoc casu - in aanmerking komt voor nadere beschouwing is de post ad 8,25 van afgelopen week, die u ten laste van mijn rekening heeft gepleegd, en die mij derhalve immens heeft verbaasd. Dientengevolge ben ik deze correspondentie met u aangevangen. Hermanus.

Geachte Hermanus,
De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor.
Op 28 januraie heeft u ons een e-mail gestuurd over dat u graag bewijs wilt zien, dat u altijd al kosten betaald voor uw rekening. We willen u graag snel helpen, maar we hebben helaas meer tijd nodig om uw e-mail goed te kunnen beantwoorden. Uiterlijk binnen 10 werkdagen bellen we u over uw e-mail op uw telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

................................................to be continued...........................................

ha
door hadewiel - Feb 3, 2011 om 13:41
13 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is de allerlaatste mail van de ing.

Geachte Hermanus,
Allereerst bieden wij onze excuses aan voor de antwoorden in onze vorige e-mailberichten. Wij hebben het een en ander nader uitgezocht. Graag lichten wij dit toe.
Het klopt inderdaad dat er in 2010 geen kosten zijn afgeschreven voor het Betaalpakket. Dit is omdat u toen gebruik maakte van onze 'Welkomstaanbieding'. Bij deze aanbieding is het gebruik van de Betaalpakket het eerste jaar gratis.
Inmiddels is het eerste jaar verstreken en zijn er kosten voor het Betaalpakket in rekening gebracht. Zoals wij hebben vermeld in het vorige e-mailbericht, kost het Betaalpakket 8, 25 euro per kwartaal. Het is mogelijk om uw Betaalpakket om te zetten in een Basispakket. U betaalt dan 3,75 euro per kwartaal.

Via onze telefonische Klantenservice zet u uw Betaalpakket om in een Basispakket. Onze Klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer: 0900 0933 (10 cent per minuut).

Met vriendelijke groet,
ING

Ik heb dus nimmer (ook niet voor 2010) ooit betaald voor een zogenaamd betaalpakket, aangezien bij de postbank de mogelijkheid bestond, om zonder kosten een giropas te krijgen en gebruik te maken van internetbankieren.
Weet iemand misschien, of de ing na hun ´machtsovername´, zo maar een soort abonnement kunnen opleggen??
Met verwachtingsvolle groet,
Hermanus.

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2011 om 13:49
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Quote: "Dit is omdat u toen gebruik maakte van onze 'Welkomstaanbieding'. Bij deze aanbieding is het gebruik van de Betaalpakket het eerste jaar gratis.".

Dus toch een kwestie van lezen.

birdies
door birdies - Feb 3, 2011 om 14:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........aangezien bij de postbank de mogelijkheid bestond, om zonder kosten een giropas te krijgen en gebruik te maken van internetbankieren.......

Dat klopt niet! Blijkbaar mijn eerdere bijdrage niet gelezen?

......Ik heb even oude afschriften (Postbank) er bij gepakt: op 18/1/2006 werd een bedrag afgeschreven van 9,95 met omschrijving: tarief postbank basispakket 2006. Zelfs in 2005 werd ditzelfde bedrag al afgeschreven, met omschrijving: bijdrage giropas 2005..........

Je hebt dus gebruik gemaakt van de welkomst aanbieding, en ja, dan hoefde je in 2010 niet te betalen, maar dat ben je blijkbaar vergeten.

ha
door hadewiel - Feb 3, 2011 om 18:03
13 Antwoorden / 4 Vragen

Beste mahadma en birdies,
neem me a.u.b. niet kwalijk, dat ik niet reageer op uw weinig ter zake doende reacties. Desalniettemin wil ik u hartelijk danken , dat u heeft gereageerd.
Bij deze een kort resumee van mijn dilemma:
Ik ben sinds augustus 2004 rekeninghouder bij de postbank (sinds vorig jaar dus overgegaan in ing-bank) Ik heb bij de postbank nimmer een bijdrage hoeven te betalen voor mijn giropas. Begin dit jaar kreeg ik van de ing een afschrijving van 8,25 per kwartaal voor een betaalpakket. Ik heb hierop gereageerd ( zie aub de door mij gekopieerde mails van zowel mijn persoon als van de ing). Mijn vraag in deze voor de deskundigen, is vervolgens: wat zijn mijn rechten ten aanzien van een ´zonder enige aankondiging´ aanschrijven en, in hoc casu: afschrijven van een soort ´abonnement´, waar ik nimmer om heb gevraagd.
Met dank voor uw geduld,

Hermanus

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 3, 2011 om 18:54
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo abonnement?
Als je een ING rekening hebt betaal je gewoon minimaal 3,75 per kwartaal.
Wat snap je daar niet aan.

En ja, ING mag zelf weten of zij die kosten in rekening brengen.

birdies
door birdies - Feb 3, 2011 om 20:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........dat ik niet reageer op uw weinig ter zake doende reacties. .......

Hoezo niet ter zake doend? Ik laat je notabene zien dat je er naast zit met: nooit hoeven betalen. Je denkt toch niet dat de PB de één wel liet betalen voor een giropas en de ander niet!

Ook de ING geloof je al niet! Zij hebben voor je uitgezocht waarom je verleden jaar niet hoefde te betalen voor je betaalpakket, maar nee, ook zij zitten er naast (volgens jou dan).

De groeten.

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2011 om 21:08
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Volgens dit bericht is er per 1 jan 2009 al ee betaalpakket van € 3,10. Of is de site van de PB/ing ook niet waar, hadewiel? Groet, MG.

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2011 om 21:20
11571 Antwoorden / 51 Vragen

P O S T B A N K
Mijn Postbank Nieuws
voor: meneer Van der K...
Editie januari 2005Inhoudsopgave:

SLIM BANKIEREN? GRATIS SALARIS SERVICEPAKKET!

Slim bankieren doet u bij Postbank: met lage tarieven en
deskundig, persoonlijk advies. Overtuig uzelf en profiteer
van zeer aantrekkelijke kortingen.

Als u ervoor zorgt dat uw inkomsten op uw Girorekening
binnenkomen, geniet u van de zeven voordelen van het
Salaris Servicepakket met ruim 300 euro voordeel, waaronder
een jaar lang gratis het BetaalPakket ter waarde van
27 euro!
Meer over deze actie
http://postbank.rs0.nl/ext.dll?ID=LjNxabyGj0UL48fLLLS

----------------------------------------------------------
Mijnheer hadewiel, dit is gedateerd 2005 en er staat: een jaar gratis ter waarde van € 27,00. Dus toen was het ook al zo. Groet, MG.

ha
door hadewiel - Feb 4, 2011 om 08:27
13 Antwoorden / 4 Vragen

Hartelijk dank Dolphin01,

Het is dus toch nog mogelijk een positieve reactie te ontvangen zonder een spoor van lange tenen, negativisme en azijnplasserij.
Ik ga me nu verdiepen in de ASN-bank.
Nogmaals heel veel dank!

Hermanus.

do
door dolphin01 - Feb 4, 2011 om 08:31
32 Antwoorden / 8 Vragen

Als je een gewone betaalrekening hebt bij de ASN bank krijg je over het saldo 1% rente!
Niet veel maar toch. De betaalrekening kost 0,75 eurocent per maand. als je dus een beetje saldo hebt kost het je dus helemaal niets.
(die 0,75 cent is alleen dit jaar nog vanwege hun 50 jarige bestaan.) Internetbankieren gaat probleemloos! krijgt ook gewoon pasje, ideal betalingen etc.
En je ondersteunt een goede zaak!

mahadma
door mahadma - Feb 4, 2011 om 09:38
11571 Antwoorden / 51 Vragen

De normale kosten van de ASN zijn € 1,50 per maand, dus € 18,00 per jaar. Oftewel € 0,05 per dag. Dit is een internetbank die geen afschriften suurt, de printkosten voor je eigen overzichtelijke boekhouding komen er dan wel weer bij. Nu is er tijdelijk een actie en straks worden ze weer duurder als de ing.

Elke bank rekent tegenwoordig kosten door naar de cliënt. Dit heeft niets te maken met "een spoor van lange tenen, negativisme en azijnplasserij.". Helaas zijn feiten nu eenmaal feiten.

ha
door hadewiel - Feb 4, 2011 om 11:43
13 Antwoorden / 4 Vragen

Mahadma,
Dank voor de reactie. Jou bedoelde ik ook geenszins met de genoemde kwalificaties. Maar: voor de laatste keer. ik heb nooit en te nimmer betaald voor de giropas, die de postbank kostenloos aanbood. Er zijn enkele onder de reagerenden, die daar niets van geloven., maar dat is helemaal geen issue in mijn optiek. Ik heb mijn administratie op profesionele wijze op orde.
Waar het derhalve wel om gaat: de ing heeft deze optie (id est: gratis betaalpas!)van de ene op de andere dag over boord gegooid en mijn vraag aan het kassapanel was dan ook: kan een instantie hiertoe besluiten en kosten opleggen, via allerlei kronkels en omwegen , zoals bv "dit is een welkomstaanbod, en u ontvangt dit aanbod het eerste jaar gratis!!!"
Waarvoor is - in godesnaam (excusez le mot) - een welkomstaanbieding nodig voor iemand die reeds zeven jaar rekeninghouder is?????

Mijn excuses, als ik mensen verkeerd heb geadresseerd.
Ik neem alle ongepaste woorden terug.

Hermanus

mahadma
door mahadma - Feb 4, 2011 om 12:17
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik kijk naar wat er staat bij 3-2 21.08: Betreft kosten pas enz jaar 2009, als ik kijk 3-2 21.20: betreft jaar 2005. In beide gevallen worden er kosten berekend. Met alle respect, maar als het echt waar is dat: "ik heb nooit en te nimmer betaald voor de giropas" , sorry, maar ik geloof het niet. Dan zou je de enige in Nederland zijn (geweest). Wel sportief van je voor je laatste regel. Groet, MG.

bo
door bopper - Feb 4, 2011 om 12:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit zelf bij de rabobank. Heb voor zover ik weet wel altijd moeten betalen voor de verschillende passen. Kosten lopen overigens de laatste tijd wel steeds iets meer op...

birdies
door birdies - Feb 4, 2011 om 16:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........sorry, maar ik geloof het niet. Dan zou je de enige in Nederland zijn (geweest). ......

Ach, ik heb notabene speciaal in oude afschriften zitten zoeken en inderdaad moest er sinds 2005 betaald worden. Maar goed, hij als enige in Nederland niet.

Snap niet wat hij hier zoekt als hij het zelf allemaal zo goed weet. De toon van sommige reacties van hem laat ook behoorlijk te wensen over. Krijg je als dank voor de 'zoek' tijd nog een kat na.

Nou, ik ben helemaal klaar met dit figuur. Veel succes bij de ASN! Alsof je daar zo blij mee moet zijn, maar goed, kom je vanzelf wel achter.

birdies
door birdies - Feb 4, 2011 om 16:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......zonder een spoor van lange tenen, negativisme en azijnplasserij.......

Je staat waarschijnlijk voor de spiegel! Jouw vriendelijkheid is ver te zoeken als je een antwoord krijgt, die gewoon klopt, maar niet in jouw straatje past.

......via allerlei kronkels en omwegen , zoals bv "dit is een welkomstaanbod, en u ontvangt dit aanbod het eerste jaar gratis!!!".....

Niks kronkels en omwegen, dit noemt men simpelweg een negatieve optie, wat veel bedrijven tegenwoordig toepassen. Zou dus maar beter mijn post lezen als ik jou was!

mahadma
door mahadma - Feb 4, 2011 om 17:10
11571 Antwoorden / 51 Vragen

birdies, ik geef je geen groene duim, maar een super groene duim m.b.t. 16.42!

ha
door hadewiel - Feb 4, 2011 om 17:59
13 Antwoorden / 4 Vragen

Gefeliciteerd,

Mahadma-zijn + birdie-edik. Ubent beiden door naar de volgende ronde
van de nederlander met het hoogste I.Q.
Hopelijk haalt u mijn niveau, veel succes, lieverds,

B. Seent Clahair.

birdies
door birdies - Feb 4, 2011 om 18:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Hopelijk haalt u mijn niveau........

Je niveau is te laag voor mijn niveau, vandaar waarschijnlijk dat ik ook geen bal van je onzin begrijp.

mahadma
door mahadma - Feb 4, 2011 om 19:04
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Tarieven betaalpakketen
(In de tabel in de krant trof u verkeerde percentages aan. De bedragen in de krant kloppen wel. Hieronder ziet u de volledig gecorrigeerde tabellen.)

Postbank/ING - Basispakket

Postbank/ING - Betaalpakket

Postbank/ING - Royaalpakket

Bovenstaande gegevens na googelen gevonden. Maar die gelden natuurlijk niet als enige in nederland voor TS...................

mahadma
door mahadma - Feb 4, 2011 om 19:12
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Quote TS: " bij de Postbank, sinds enkele maanden ING", de overgang postbank naar ing was januari 2009. Nu is het februaru 2011. Dus 24 maanden is enkele maanden ..........................

birdies
door birdies - Feb 4, 2011 om 20:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@mahadma: die tarieven heb je vast zelf bedacht!:-)

ha
door hadewiel - Feb 4, 2011 om 20:50
13 Antwoorden / 4 Vragen

Volkskrant, 07/12/06, 02:46

Gratis giropas van de Postbank is verleden tijd
De Postbank schrapt over ruim een jaar haar gratis giropas. Anderhalf miljoen klanten zijn genoodzaakt om over te stappen op de gewone kaart, die jaarlijks 10,95 euro kost....
De gratis pas heeft beperkte mogelijkheden; klanten kunnen alleen in Nederland met de kaart betalen. Ook kan er alleen geld worden opgenomen bij de Postbank en de ING bank.
De consument kan de basispas nog gebruiken tot uiterlijk 1 januari 2008. Op die dag wordt de Europese betalingsmarkt ingevoerd en vanaf dat moment moet het met elke pinpas mogelijk zijn in het buitenland geld op te nemen. Dat is ook de reden dat de kaart verdwijnt.
De Postbank denkt geen klanten te verliezen door de maatregel. ‘Met de standaard giropas kan de klant ook in het buitenland betalen en op de kaart zit een extra chipfunctie. Bovendien brengen wij klanten tijdig op de hoogte van de wijzigingen’, aldus een woordvoerder.
De Consumentenbond noemt de maatregel ‘erg voorbarig’. ‘De consument heeft straks niet meer de keuze om een pas te gebruiken waarmee alleen in Nederland kan worden betaald. Het is opmerkelijk dat de Postbank op basis van ontwikkelingen in de toekomst nu al overgaat tot afschaffing’ , aldus een woordvoerder van de Consumentenbond.

Ik ben dus "de enige in Nederland" die geprofiteerd heeft van deze vileine aktie van de postbank. want klaarblijkelijk heeft men mij over het hoofd gezien.
Van 1 januari 2008 tot 01.02.2011, dat is 3 jaar plus 1 maand - heb je je telraam bij de had, ma?? - . Waarom zijt gij nou niet gewoon blij voor mij en wenst mij geluk in plaats van dat gij mij het licht niet in de ogen gunt?????

"quod est demonstrandum" et "case closed".

Ik wens alle MENSEN al het beste (ook birdies en mahadma, echt waar),

Hermanus

mahadma
door mahadma - Feb 4, 2011 om 21:06
11571 Antwoorden / 51 Vragen

@birdies, die tarieven gelden voor alle rekeninghouders van de ing/pb, alleen en uitsluitend niet voor TS. Dat gaf google ook duidelijk aan, dat ze voor Hermanus gratis waren.

mahadma
door mahadma - Feb 5, 2011 om 10:16
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Toch wel leuk van de de pb/ing dat ze in 2005/6 al melden omdat er in 2011 een vraag over zou komen, dat met name Hermanus de enige uitzonderdering van al die miljoenen rekeninghouders een uitzonderingspositie zou krijgen .................