ba
door bartkrol Jan 23, 2011 om 11:45
Geldzaken & recht

Brand new day woekerpolischeck

Een woekerpolis kun je gratis laten over zetten naar het bedrijf Brand new day
Klinkt allemaal prachtig, maar hoe betrouwbaar is brand new day?
Wat gebeurt er als ze failliet gaan.
Er staan mooie verhalen op de site, maar is dit wel zo?
Heeft iemand hier ervaring mee?
De DSB ging namelijk ook failliet!

3360 4 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jan 24, 2011 om 09:26
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Als een verzekeraar failliet gaat, komt DNB in aktie. De curator zal ook met de verzekeringsportefeuille de markt op gaan en die zo goed mogelijk verkopen. Bij een verzekering ben je dus niet je uitkering kwijt. Dat kan bij een bank wel het geval zijn.

ba
door bas v beusekom - Jan 24, 2011 om 09:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bart,

Alhoewel ik geen onafhankelijk antwoord kan geven, wil ik er toch graag op ingaan. Als wij ooit failliet gaan, krijgen onze klanten hun hele vermogen terug (dus zonder een maximum) en kunnen ze ergens anders verder sparen. Dit komt omdat alle obligaties en aandelen in een apart bewaarbedrijf worden bewaard. Het vermogen in dit bewaarbedrijf is juridisch helemaal afgescheiden van Brand New Day. Als wij failliet gaan, valt het dus buiten de boedel. Schuldeisers kunnen er daarom nooit aankomen. Op onze site kun je ook de verklaring van het bewaarbedrijf hierover lezen.

Je vraag over de veiligheid van jouw geld is zeer terecht. Stel deze vraag daarom zeker ook aan andere aanbieders die je in overweging neemt. Banken hebben het hetzelfde geregeld als wij. Maar bij een verzekeraar is het anders geregeld. Vraag goed door naar de risico's.

Vriendelijke groet,

Bas van Beusekom
(Brand New Day)

me
door mermal - Feb 8, 2012 om 10:08
2 Antwoorden / 2 Vragen

Gelukkig is er nog geen ervaring wat er gaat gebeuren bij faillissement van Brand New Day. Ben inmiddels al aan het shoppen.
Ik denk dat je je geld op Banksparen vast zou zetten je dan safe bent. Je krijgt dan minder rente, maar je hebt geen enkele risico.

Waar ik wel ervaring mee heb, is als je de overstap doet naar Brand New Day.
zij je heel hoge kosten in rekening brengen voor het oversluiten van de polis.
Voor de 1e polis € 750,-- en voor elke polis daarna € 400,--

Ze maken wel reclame dat ze heel lage kosten hebben, maar als ze dit tot de lage kosten berekenen, dan weet ik niet als ze ooit hoge kosten hebben wat dat dan in zal houden

pa
door paul777 - Apr 5, 2012 om 22:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mermal schreef op woensdag 8 feb 2012, 10:08]Gelukkig is er nog geen ervaring wat er gaat gebeuren bij faillissement van Brand New Day. Ben inmiddels al aan het shoppen.
Ik denk dat je je geld op Banksparen vast zou zetten je dan safe bent. Je krijgt dan minder rente, maar je hebt geen enkele risico.

Waar ik wel ervaring mee heb, is als je de overstap doet naar Brand New Day.
zij je heel hoge kosten in rekening brengen voor het oversluiten van de polis.
Voor de 1e polis € 750,-- en voor elke polis daarna € 400,--

Ze maken wel reclame dat ze heel lage kosten hebben, maar als ze dit tot de lage kosten berekenen, dan weet ik niet als ze ooit hoge kosten hebben wat dat dan in zal houden

oh maar die kosten worden niet in rekening gebracht als je zelf via hun website alles digitaal aanleverd en regeld, dan is het 15 euro + evt de kosten van de partij waar je vertrekt