DHL levert pakketje bij verkeerde servicepunt 50km verderop
In uw verhaal.is nu niet duidelijk of u de oorspronkelijke verzender van het pakketje bent of de beoogde ontvanger van het pakketje.
In het eerste geval heeft een overeenkomst met dhl over de verzending en de eventuele retourontvangst van het pakketje. In de verzend voorwaarden staat wat u kunt verwachten van dhl. Ophalen bij een service point op 51 km afstand lijkt mij niet correct klinken maar uit de voorwaarden moet blijken of dit wel of niet opgenomen of uitgesloten is. Handelt dhl niet volgens haar eigen voorwaarden dan kunt u een klacht indienen bij dhl.
Bent u uitsluitend de beoogde ontvanger dan heet dhl geen overeenkomst met u en kunt u alleen uw ongenoegen uiten bij de verzender van het pakket. Die moet zorgen dat u het pakket dichterbij kan ophalen.
"Via Vinted is er een pakketje aan me retour gestuurd." Ik meende dat daarmee duidelijk was dat het pakketje aan mij verstuurd wordt. Ik ben de ontvanger van het pakketje, maar heb zelf wel betaald voor de retourzending. Dus ben ik ook opdrachtgever.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de voorwaarden heb doorgelezen. ( Doet iemand dat? ). Als ik opdracht geef om een pakketje te versturen, dan verwacht ik dat dat pakketje op de afgesproken plek aankomt. Dat is de kern van de overeenkomst! Volgens mij mag je in de voorwaarden de kern van de overeenkomst niet beperken. Maar goed ik ben geen jurist, maar gewoon een klant die verwacht dat de dienstverlener doet wat je vraagt. Zonder beperkingen in kleine lettertjes. Beperking in voorwaarden zou DHL nog onbetrouwbaarder maken, in mijn ogen, dan ze al zijn.
"We leveren het pakketje (misschien) af ((als dat ons uitkomt))."
Laat dan maar!
En toch bent u geen opdrachtgever. De verzender moet zich bij DHL melden.
JMA KAN ZEKER WEL, GOED LEZEN!!
Ik woon aan de noordkant van een grote rivier en een DHL bezorger heeft het ooit geflikt om een pakketje hemelsbreed 700 meter bij mij vandaan op een depot achter te laten.
Dat daar een dikke rivier tussen zat en een brug die ook nog eens een brug te ver was dat had ie even niet in gecalculeerd.
Een pakje dat retour komt gaat logischerwijs terug naar het punt waar je het afgegeven hebt. Misschien maar eens iemand bij DHL "door de telefoon trekken" of ze helemaal van de ratten bezeken zijn. Als het pakket het toch niet waard is op te gaan halen kun je misschien nog een DHL medewerker over de zeik te krijgen. Als zij geen enkel respect voor jou op kunnen brengen is er geen reden hun te respecteren.
Allereerst, de verzender is verantwoordel;oijk, dat bent u niet al bent u wel de opdrachtgever. U heeft kennelijk dit : https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support/ontvangen/klacht omdat men men bij DHL aangeeft het terug te zenden aan de verzender. En herrhaald U bent niet de verzender! Is is Vinted die verantwoordelijk is voor juiste adressering en aflevering en als er dus iets fout gaat zal Vinted het toch gratis voor u moeten oplossen en weer aan u zenden. Frappant is wel dat men bij DHL het kennelijk niet doorzend aan het wel goede afhaalpunt.
U kunt evenwel ook dit benutten met aantekening dat dat mogelijk niet gratis is en kijk dan dus wel even goed naar de voorwaarden: https://www.klacht.nl/dhl/e
Aah, dat is goed om te weten. Dus ook al betaal ik voor de terugzending, het is Vinted die de opdrachtgever is. En ik moet dus bij Vinted aankloppen met dit probleem. Ondanks dat DHL er hier een zooitje van maakt.
Ga ik doen!
Mijn ervaring is dat ik als ontvanger aan kan geven welk ophaalpunt ik het pakket wil ophalen. Soms is het even zoeken maar kan het altijd aangeven. Heb je het niet zelf door moeten geven welk punt het geleverd kan worden?
iets soortgelijks is mij ook overkomen, weliswaar werd mijn pakket niet op 51 km afstand afgeleverd maar in mijn geval gebeurde dat helemaal aan de andere kant van de stad. Dit was overigens niet de eerste keer dat ik ver moest fietsen om mijn pakket op te halen bij een DHL-punt. Ik heb ook eens contact opgenomen met het bedrijf naar aanleiding van een levering in de (natte) coniferen voor mijn huis. Geen reactie. Ik heb besloten om niet meer over te gaan tot online bestellen als duidelijk is dat het verzending door DHL betreft.
Ik heb dus dit meegemakt afgelope november met post NL. Een pakketje met hondenvoer van 14kg. Ik mocht het in een andre stad zelf gaan ophalen. Na een klacht bij PostNl krij ik te horen dat ik hoef het niet ophallen, ze zullen naar paar dagen van zelf retour sturen naar verzender! Ik woon in de regio Drechtsteden. Dit vind ik echt schandalig!
Klopt, DHL heeft echt een verschrikkelijke service, in 1 maand tijd is 2x aangekocht artikel wegens beschadigdiging retour gezonden, en
1 x pakket op 10 km servicepunt afgegeven terwijl er 2 service punten op 3 km afstand zitten.
Chat is ook waardeloos, kom je absoluut niet verder mee.
Geef mij maar Post.nl, service veel beter
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?
Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertu ... Lees meer
Is Raisin spaarplatform betrouwbaar voor het sparen van geld in deposito
Als ik geld in deposito wil stallen om te sparen, is Raisin dan een aangewezen platform om dat te doen? Lees meer
Ik wil dat Stella de E-bike terug neemt. Vlg hfd knt. geldt de bedenktijd niet a
Volgens het hfd.kant. van Stella, is de bedenktijd niet gelding als de fiets niet in de bus is gekocht! Kan dat? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer