schanullekuh
door schanullekuh Apr 23, 2012 om 06:34
Geldzaken & recht

Huurtoelslag.

Ik was laatst bij iemand, die tot enkele jaren terug huurtoeslag kreeg, maar het niet voor elkaar kreeg om dat stop te zetten toen ze ging verhuizen. Bellen, mailen, Schrijven, Ez. maar het wilde helaas allemaal niet baten. Enkele jaren later werd het plotseling wel stopgezet, en haar werd vriendelijk doch dringend verzocht dat geld terug te storten. Maar nu luidt de vraag waarop ik graag een begrijpelijk antwoord zou willen zien (want de termen die de belastingsdienst gebruikt begrijpt geen mens), na hoeveel jaar ze dat teveel aan huurtoeslag terug mogen eisen. De een zegt 5 jaar, de ander 15 jaar en er zijn zelf mensen geweest die beweerden dat ze het zelf na 35 jaar nog terug mogen eisen. Ik hoop dat ik hier een begrijpelijk antwoord op mag ontvangen, want de belansting maakt hu u niet makkelijk, wel moeilijk.

658 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

De belastingdienst
Schulden bij de Belastingdienst verjaren normaliter na 5 jaar, tenzij sprake is geweest van opzet of grove schuld bij de indiening van de belastingaangifte.

(bron)

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://kassa.vara.nl/tips/tips-detail/tipdetail/wanneer-verjaren-vorderingen/?vHash=c749c73j

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Artikel 21 lid2 van de Wet AWIR zegt het volgende:
2. Een tegemoetkoming kan met toepassing van dit artikel niet meer worden herzien indien vijf jaren zijn verstreken na de laaatste dag van het berekeningsjaar waarop de tegemoetkoming betrekking heeft.
Lees hier

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het beste is toch om contact op te nemen met de Belasting.
Het telefoonnumeer staat op de beschikking.

Of maak een afspraak op een Belasting kantoor om het uit te laten leggen.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik nu niet begrijp is da ze de uitbetaling niet stop kon zetten. Ik had n.l. huurtoeslag in 2011 toen bleek dat ik boven de grens uit zou komen ben ik naar de site van de toeslagen gegaan heb daar mijn inkomsten van 2011 gewijzigd en promp kreeg ik binnen 1 maand de nieuwe beschikking met de melding dat ik 2011 gehele bedrag wat ik in die maanden had ontvangen in 24 termijnen kon terug betalen. En wanneer mijn inkomen omlaag zou onder de grens ik het weer opnieuw aan kon vragen.