sn
door snuffelbaard Nov 30, 2016 om 18:05
Geldzaken & recht

ING 20% duurder..

ING verhoogd de 3+maandelijkste tarieven vd en/of rekening met maar liefst 20%.. Waaeom hoor ik daar niemend over? Is iedereen dat ontgaan? Moet toch niet kunnen??? Maken ze te weinig winst soms???

3878 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 30, 2016 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat zal je echt wel medegedeeld zijn. Al eens gekeken bij je Berichten?
En voor de Prijspakker moet je hier zijn: http://kassa.vara.nl/rubrieken/prijspakker

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2016 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

20% duurder? Het oranje betaalpakket blijft gelijk in prijs. En waarom zou u daar over moeten horen? Log eens in en kijk bij uw berichten. En waarom zou dat niet kunnen?

Of ze te weinig winst maken, kan ik niet beoordelen, maar ik neem aan dat u volgend jaar ook een loonsverhoging wilt.

Één vraagteken per vraag is voldoende.

zoekster1
door zoekster1 Nov 30, 2016 om 19:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Krijg TS dan een loonsverhoging omdat hij 20% meer betaald aan ING? Er worden 1000-en ontslagen bij ING en aan de top heeft men prima beloningen.

zoekster1
door zoekster1 Nov 30, 2016 om 19:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

http://www.trouw.nl/tr/nl/39681/nbsp/article/detail/4388399/2016/10/03/ING-wil-door-ontslagen-vooral-veel-winst-maken.dhtml

tijger1
door tijger1 Nov 30, 2016 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster. Is mij allemaal bekend. Maar ook die verhoging is dus oud nieuws. Volgens de Ts moeten we daar dus 2 maanden over op ons poot spelen. En zoals gezegd, het goedkoopste pakket is helemaal niet verhoogd in prijs. En niemand houdt de Ts tegen om over te stappen naar een goedkopere bank.

zoekster1
door zoekster1 Nov 30, 2016 om 20:10
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zeg dat dan ipv over loonsverhogingen te beginnen.  Dat slaat nl nergens op.

tijger1
door tijger1 Nov 30, 2016 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik maak zelf wel uit wat ik zeg of schrijf. Dat gejammer altijd als er iets duurder wordt. Zinloos gedoe. Als je overigens de prijzen vergelijkt is de ING voor een en/of rekening met twee betaalpassen het goedkoopst.

jo
door jorisw Dec 1, 2016 om 09:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster1: Tussen de regels doorlezen is kennelijk erg moeilijk voor je. Wat Tijger zegt is dat de kosten voor iedere organisatie stijgen, o.a. door de jaarlijkse loonstijgingen, waardoor de producten ook duurder moeten worden. Dat zie je toch op je eigen werk ook lijkt me.

zoekster1
door zoekster1 Dec 1, 2016 om 10:04
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@jorisw. Dat had ik echt wel begrepen hoor. Ik wachtte overigens op dit soort commentaar in die richting van je. Alles wat je zegt is sleets. In dit geval slaat het weer nergens op. Ik ken iemand die werkt bij ING (geen ontslag in het vooruitzicht) en het gaat erg goed met deze bank hoor, vooral ook aan de top. Die logica van jaarlijkse loonstijgingen en producten die daarom duurder moeten worden, gaat helemaal niet op. Het heeft puur met meer winst willen maken te maken.

hansje klein
door hansje klein - Nov 30, 2016 om 18:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer de eigen klanten niet meer met (onbegrijpelijke) producten onbemerkt kunnen worden gemolken, blijven nu alleen de vaste tarieven nog over om inkomsten te kunnen genereren .........

De vraag wordt nu wat je zèlf allemaal nog door een bank wilt laten doen om te gaan vergelijken. Low-budget, alleen sparen, beleggen, zakelijk, internet zonder filialen, vreemde valuta enz. Nu zelfs óók de hypotheken door derden niet-banken en niet-hyohekers zullen worden aangeboden, moeten de standaard-tarieven wel gaan stijgen. Geld wegsluizen met advies van de ING of de ABN-Amro wordt ook al in de gaten gehouden. Verzekeren gaat inmiddels via vergelijkingssites, P2P of broodfondsen en ik zou niet meer weten waar je een bank dan nog voor nodig hebt, behalve om 'ergens' een konto te hebben voor geldbewegingen en dàt ...... zal straks volledig geautomatiseerd zijn. Blijven nog de rentepunten om bij de ING te blijven.....(?).

Iemand moet tenslotte de huur van de te grote kantoren op te dure standplaatsen tenslotte betalen! Overstappen was nog nooi zo gemakkelijk als nu, met hulp en kostenloos.

gerbera
door gerbera Nov 30, 2016 om 22:30
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Nu zelfs óók de hypotheken door derden niet-banken en niet-hyohekers zullen worden aangeboden,

Daarvoor moet u bij die halve zolen in Brussel zijn, maar troost u de bank moet dan wel toestemming van u hebben.

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2016 om 18:35
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Die verhoging werd al op 29 September j.l. kenbaar gemaakt. U kan m.i. geen uitzondering zijn om het bericht niet te hebben ontvangen op uw internet pagina van ING.

Cookies
door Cookies - Nov 30, 2016 om 20:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

20% klinkt natuurlijk lekker veel, maar het basispakket wordt maar 0,30 p.m. duurder. Vind de prijsstijging wel mee vallen, daarom hoor je mij er in ieder geval niet over. M'n huur zal heel wat meer stijgen dan 30 ct., net als de gemeentelijke heffingen. Kortom: wat wordt er NIET duurder per 1/1?

zoekster1
door zoekster1 Nov 30, 2016 om 20:38
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De tandpasta wordt goedkoper.

Cookies
door Cookies Nov 30, 2016 om 20:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die is al goedkoper, dus valt af.;-)

tenormin
door tenormin Nov 30, 2016 om 20:53
16850 Antwoorden / 108 Vragen

De zonnebrand crème en aanverwante artikelen ook. ;-)

Cookies
door Cookies Nov 30, 2016 om 21:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oeps, hoe kan ik in deze tijd nou de zonnebrand vergeten?;-)

tijger1
door tijger1 Nov 30, 2016 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De zorgverzekering wordt duurder, maar de zorgtoeslag stijgt.:-))

Cookies
door Cookies Nov 30, 2016 om 22:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lood om oud ijzer dus voor degenen die toeslag ontvangen.

tenormin
door tenormin Nov 30, 2016 om 22:29
16850 Antwoorden / 108 Vragen

En ik moet "zorgen" dat ik die toeslag NIET krijg. Om mijn aanslag teveel betaalde zorgtoeslagen te kunnen afbetalen. Als ik met ze bel (heb geen DigiD): u vult uw belastingopgave dan niet goed in, antwoord ik: maar dat doen jullie: ik ga, omdat ik er geen verstand van heb, naar jullie Belastingkantoor met mijn papieren! Het wordt voor mij ingevuld! Dan is het even stil maat toch, ik kom nergens bij hen...

tijger1
door tijger1 Dec 1, 2016 om 09:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Maar dat komt omdat de belastingdienst wel uw aangifte invult, maar de verwerking van het uiteindelijke belastbare inkomen volgt bij Toeslagen veel later. De enige die dat tijdig kan wijzigen, bent uzelf, of door in te loggen met digid, maar die hebt u niet, of door te bellen naar de belastingdienst, afdeling toeslagen en te vragen of ze uw inkomen willen aanpassen, zodanig dat u net nog wel wat krijgt. Wat u dan eventueel te weinig gekregen hebt, komt na het jaar vanzelf goed.

gerbera
door gerbera - Nov 30, 2016 om 22:26
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Nee hoor, maar wij lezen de berichten wel. Ja als je de berichten niet leest moet je achteraf niet lopen klagen. Rond 7 maart heeft u bericht gehad dat u het BasisPakket kon omzetten naar het voordeliger OranjePakket. Rond 22 sept. heeft u bericht gehad over de wijziging van de tarieven. En als u goed kijkt ziet u dus dat het OranjePakket ongewijzigd is en het BasisPakket € 0.30 duurder wordt.

Betaalpakketten*

Tarief per maand Huidig tarief Tarief per 1 januari 2017
OranjePakket € 1,45 € 1,45 (ongewijzigd)
BasisPakket € 1,67 € 1,97
BetaalPakket € 3,17 € 3,55
RoyaalPakket € 5,75 € 6,30

tenormin
door tenormin Nov 30, 2016 om 22:34
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Helemaal correct @gerbera: dat stond in mijn bericht van ING op 29 September 2016.

gerbera
door gerbera Nov 30, 2016 om 22:37
7374 Antwoorden / 14 Vragen

De eerste letter van mijn naam is een B, dus denk ik dat ze daarom wat vlotter waren bij mij.;-))

Apetjoek
door Apetjoek Nov 30, 2016 om 22:55
234 Antwoorden / 16 Vragen

Bloem dus  (lol)

gerbera
door gerbera Nov 30, 2016 om 23:01
7374 Antwoorden / 14 Vragen

goegeraaie maar niet verder vertellen, wil graag anodinges blijven;-))