fr
door friendlygiant Oct 20, 2015 om 00:15
Geldzaken & recht

Lindorff - Incasso of afpersers?

Stelt je voor, je krijgt een envelop van een incassobureau waaring een rekening met een fors bedrag wordt gepresenteerd. Verder wordt alleen een naam en een referentienummer gegeven. Als je een termijnbedrag niet snel betaalt, zal het gehele bedrag direct opgeeist worden en er zal mogelijk een deurwaarder worden ingeschakeld.

Misschien is de normale reactie om maar zo snel mogelijk dit termijnbedrag over te maken, want zo'n bedrag is nog wel te overzien. Misschien ben ik wel niet normaal, want dit is exact wat ik mee maakte.

Een ruime maand terug kreeg ik inderdaad zo'n rekening gepresenteerd. Ik vertrouwde dit direct niet en stuurde dit incassobureau, Lindorff, een e-mail met het verzoek binnen een week alle informatie betreffende deze rekening op te sturen, want ik heb weinig zin om een rekening te betalen zonder enige informatie.

Ik kreeg vandaag een dikke envelop van Lindorff, waaruit ik lees dat het een mobiele KPN rekening betreft van 5 jaar geleden. Nu de informatie verstrekt is, is de termijnregeling 10 dagen verstreken en men wil het gehele bedrag, €951,79, voor 20 December zien. Ik vertrouw het hele zaakje inmiddels helemaal niet meer en verdenk Lindorff van afpersing. Ook een zoektocht op het internet naar Lindorff levert verhalen op van een dergelijke twijfelachtige aard.

Nu, als dit mij overkomt, zullen zij dit bij meer mensen geprobeerd hebben en er waarchijnlijk in geslaagd zijn om duizenden euros van nietsvermoedende burgers af te persen. Ik ben niet iemand die dergelijke acties rustig over zich heen laat gaan. Als Lindorff werkelijk een bedrijf is wat specialiseert in afpersing, niet in incasso, moet dit publiekelijk bekend worden.

Het delen van ervaringen is al een goed begin. Ik maak hier meer werk van, maar ik kan alle hulp hierin gebruiken. Als je een dergelijke ervaring hebt met Lindorff, ik zou het zeker waarderen als je hier een reactie plaatst. Het zou veel mensen kunnen helpen.

1209 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

fr
door friendlygiant - Oct 20, 2015 om 00:31
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben mij bewust van een aantal typefouten in dit bericht, helaas kan ik het bericht niet wijzigen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 20, 2015 om 01:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Als u totaal niet bewust is van deze rekening gewoon maar voor laten komen bij de rechter.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2015 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Een deurwaarde komt pas na een rechtszaak.

En is het openstaande bedrag terecht? En is de rekening nog niet verjaard?

Dat is het eerste wat u moet nagaan voordat u over afpersing begint.

anna theresia
door anna theresia - Mar 11, 2016 om 13:05
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

In 2009 is er door omstandigheden een financieel geschil geweest met Telfort(mijn zoon was toen ernstig ziek). Deze heeft toen incassobureau Lindorff ingeschakeld. Wij dachten na alle betalingsbewijzen naar deze opgestuurd te hebben alles opgelost te hebben. Echter sinds april/ mei 2015 ontving mijn nog steeds zieke zoon (acute leukemie) een mail met daar in het schrijven dat hij nog een schuld zou hebben van 191,34, die toen al 369,- zou zijn geworden. Eerlijk gezegd nam ik het niet serieus dacht dat het een phisingbericht was, echter de maanden daarna worden wij bestookt met dreigbrieven en telefonische dreigberichten. Tevens worden wij zeer onbeschoft behandeld en wordt en gezegd dat wij de bewijslast moeten leveren. Echter wanneer ik Telford bel is er bij hen niets meer bekent en is er geen schuld te zien. Nu werd mij verteld dat Telfort schulden verkoopt aan Lindorff. Hoe moet ik nu zaken bewijzen??? Zij hebben niets meer en wij worden zeer onbehoorlijk behandelt door Lindorff. Ik ben hopeloos en machteloos en eerlijk gezegd heb ik belangrijker zaken om mij zorgen om te maken. HELP Lindorff zegt dat Telfort de gene is die dit kan stoppen enTelfort zegt dat ik het met Lindorff moet regelen. AUB HELP. Google deze Lindorff eens, het is een schande. Weerloze mensen zo te behandelde. Overigens ik ben zeer correct door de  mensen van Telfort behandelt en zeer meelevend. Zij vinden het ook een raar verhaal en schande. Lindorff zegt in 2010 nog brieven te hebben gestuurd, die wij nooit ontvangen hebben, na het gestuurde bewijs van alle betalingen. Zeggen zij dat de om het verjarings termijn??? Werken zij zo, zodat de slachtoffer nog maar moeilijk bewijzen kunnen leveren. Wie verwacht er nou nog naar 5 jaar zo iets??? Wat kunnen wij doen, Telfort heeft niets meer, mijn zoon kan niet meer in zijn Telfort account......alleen kan ik zien dat erveel betalingen zijn gedaan in 2009 aan Telfort, zelfs dubbele betalingen. Plus dat er zelfs geld terug wordt gestort door Telfort. Help aub????

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer