de
door dede0 Jun 4, 2016 om 01:47
Geldzaken & recht

Mag iemand die zware shag rookt, daarmee buren terroriseren?

Ik woon in een appartementencomplex; de eigenaar van het appartement onder het mijne verhuurt dat steeds aan wisselende huurders. Sinds een paar dagen huist er een figuur beneden die me 's morgens vroeg al met zijn zwareshag-stank het bed uitjaagt en dat gaat zo door tot een uur of vijf. De verhuurder vindt, dat bewoners hun problemen maar onderling moeten oplossen. Zondag word ik 87, woon hier zes jaar en ben nog zelfstandig, dacht mijn laatste jarenhier te kunnen doorbrengen, maar die wens gaat nu letterlijk in rook op, want in die stank kan ik met mijn astma niet leven. Weet iemand, of er hiervoor een oplossing is? Kan die figuur dat ongehinderd doen, een medebewoner terroriseren?

2281 6 Rapporteer

Ma
door Mat Matheij - Jun 4, 2016 om 02:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

Beste mevrouw. Eenieder is in zijn eigen woning gerechtigd om aldaar zijn sigaretten te roken -hoe ongezond dan ook- mits de verhuurder dat toelaat. Heeft U een huisdier. Ook dan mag U dit wederom wanneer de verhuurder dat toelaat. Wat niet wegneemt dat een andere huurder hiervan overlast ondervindt. Als ex-roker is dit begrijpbaar maar waar zou een roker dan nog wel mogen roken. Nergens toch? Ook niet in de buitenlucht, terras, stations. Nogmaals NIET roken is relatief gezonder. Hoezo stress is ongezonder dan rookgedrag.

ja
door jackyh - Jun 4, 2016 om 08:58
953 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien moeten we wijken bouwen met mooie woningen voor rokers. Voorwaarde is wel dat niet rokers niet welkom zijn en degene die stopt met roken moet verhuizen. We kunnen ook wijken bouwen voor niet rokers b.v. grote flatgebouwen aan de randen van de stad of in de Provincie. We kunnen natuurlijk ook het licht in elkaars ogen proberen te verdragen. Vragensteller, misschien kunt u verhuizen naar een benedenverdieping van het complex. Heeft u geen last meer en anderen ook niet.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2016 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Slaapt die buurman dan ook in uw slaapkamer? En stopt hij om vijf uur met roken?:-))

ro
door ronny530 - Jun 4, 2016 om 10:02
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Heeft u al met deze "terrorist" gesproken want wellicht heeft hij/zij helemaal niet in de smiezen dat de tabaksrook hinderlijk voor u is.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 4, 2016 om 11:52
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Dede0,
misschien blijft deze huurder niet lang, sla u er maar doorheen,
 een fijne verjaardag morgen.
Vr, gr.

hansje klein
door hansje klein Jun 4, 2016 om 15:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Leuk idee met uw (gegapte) bloemetjes....

Ik ben op 10 juni jarig!

zoekster1
door zoekster1 Jun 4, 2016 om 15:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

We zullen het onthouden ;-)

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2016 om 14:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe komt die rook van uw buurman dan in uw slaapkamer?

OT: @sjoppie, is dit niet het symbool van de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen (25 mei)?

sjjoppy
door sjjoppy Jun 4, 2016 om 14:55
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zou best kunnen maar had daar geen weet van, heb dit met zorg van internet geplukt omdat ik het een moole bloem vond.

aurora1
door aurora1 Jun 4, 2016 om 15:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goede smaak: Vergeet-Mij-Nietje.

tenormin
door tenormin Jun 4, 2016 om 15:16
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, het is het vergeet-mij-nietje. En een mooi bloempje is het zeker, @sjoppie

sjjoppy
door sjjoppy Jun 4, 2016 om 15:43
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Dank u wel.