ivogers
door ivogers Jan 5, 2009 om 15:38
Geldzaken & recht

Onschuldig in rood staan!!!

De Nuon heeft 30 december 2008, 2 x € 270,- van mijn rekening afgeschreven, (termijn november en december 2008) van iemand anders, met een ander adres en een ander klantennummer. Nu heb ik gebeld, en gaat het 3 weken duren voor ze het terug kunnen storten. Via de postbank gaat het 3 a 4 dagen duren. Maar voordat ik kon bellen was het 2 januari, dan een weekeinde en dan nog 4 dagen, dat wil dus zeggen 8 dagen sta ik in het rood, en daar krijg ik de rekening van. De telefinistte bij de Nuon heeft daar niets mee te maken, heb ik gewoon pech gehad.Ik heb ook de Nuon moeten bellen (10 ct per min) 7 minuten, en de postbank (5 cent per min) 5 min. Ik wil al die kosten gewoon terug, en dan zal ik niet eens over de ergernis en de tijd die ik erin hebt gestoken hebben.


Groet Ivonne


 

498 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - Jan 5, 2009 om 15:50
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ivonnebogers


Dit kan toch niet? Zou ze een pittige brief schrijven en een lijstje toevoegen met de gemaakte kosten + terugvordering van de twee maandbedragen. En misschien een beetje dreigen?


http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Energie


Zie: geschillen en klachten


Wens u succes

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 15:55
16997 Antwoorden / 202 Vragen
0

Dien snel een schriftelijke klacht in bij:

Nuon Klantenman


Antwoordnummer 9039


6800 EZ Arnhem


 


Verzenden kan gratis, men reageert naar mijn ervaring adequaat, bij telefonische navraag krijgt u altijd iemand van een call-center en daar weet men niets van ditsoort zaken.


Mijn ervaring leert dat bij dergelijke fouten via de NUON klantenman u uw schade vergoed krijgt. Laat het vervolg svp weten als reactie tzt op deze antwoorden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 15:57
16997 Antwoorden / 202 Vragen
0

kiran, de klacht wordt eerst bij een geschillencie behandelt als het bij de organisatie zelf is behandeld. En NUON heeft een adequate klachtendesk, de NUON Klantenman. Een klacht bij de commerciéle consumentenafdeling help geen snars.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 15:57
16997 Antwoorden / 202 Vragen
0

ps geef de kosten aan die u nu al moest maken, als het goed is worden die ook vergoed.

kiran
door kiran - Jan 5, 2009 om 16:08
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gerritaltena


Lezen: brief = klacht. [is nu alleen naar helpdesk gebeld]


Daarna: beetje dreigen / zie: geschillen-klachten

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 16:19
16997 Antwoorden / 202 Vragen
0

kiran: ik gaf het directe adquate adres van de interne NUON klachtenafdeling. Dreigen helpt daarbij helemaal niet. M.I. moet je ook nooit beginnen met dreigen bij het benaderen van een interne klachteninstantie. En als gezegd, dreigen bij de commerci"le afdeling van NUON helpt helemaal geen zier, brieven ook niet. (Is zelfs al eens tiogegeven door de "NUON Klantenman". (Een jaar of twee geleden heeft het rechtzetten van een NUON foutvia de klantenman  mij ca 4 maanden gratis energie opgeleverd, de schade was ca. 1 maand)

ge
door gerland - Jan 5, 2009 om 16:20
127 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is niet zo moeilijk op te lossen denk ik: gewoon laten storneren!


Er is, naar ik aanneem, gebruik gemaakt van de door u afgegeven machtiging voor automatische incasso (afgegeven voor de eigen termijnbetalingen).


Het kan dan "3 a 4 dagen duren", zoals u zelf aangeeft, voordat het resultaat zichtbaar is op uw rekening. De rentedatum die hierbij gehanteerd wordt is dezelfde die nu gehanteerd is voor de onterechte afboeking. Dat betekent dus dat u als de terugboeking is afgerond geenszins in het rood heeft gestaan (althans niet door deze onterechte afboeking). Dus geen renteverlies!


Boze brieven, al dan niet aangetekend, en de gang naar geschillencommissies lijken mij volstrekt overbodig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 16:30
16997 Antwoorden / 202 Vragen
0

gerland, ervaringen leren helaas anders. Er kan best sprake zijn van renteverlies door deze fout. De afboek en bijboekdatum zijn verschillend. Uiteraard is storneren wel een zeer goede aktie en dan zou er inderdaad geen sprake moeten zijn van renteverlies. Daarmee behoeft het probleem niet opgelost te zijn omdat dat een actie is die uitsluitend de NUON moet regelen.


Het valt mij weer eens op dat het de Postbank is waar men dus geld van een rekening afschrijft terwijl naam etc. niet klopt. Bij de Postbank wordt heel vaak niet gecontroleerd en worrden zelfs opdachten met valse ondertekening geaccepteerd.

kiran
door kiran - Jan 5, 2009 om 16:47
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gerland


Ik wilde u net schrijven: pas op! U krijgt ook bericht van gerritaltena, want hij geeft het adequate adres door en hij heeft goede zaken gedaan, dus ..... gaat helemaal goed komen. 


Waarom gerritaltena moet uw antwoord altijd het enige goede antwoord zijn, waarom altijd die 'terechtwijzingen'. En maar terug komen ... [en nee, ik neem dat verder niet persoonlijk op, heb van de week bij anderen hetzelfde gelezen]


Postbank: als je je rekeningen invult, krijg je automatisch een uitroepteken te zien bij het in te vullen gironummer. De vraag is expliciet: 'heeft u het goede nummer ingevuld'. Dat is voor eigen rekening, Postbank controleert het dan niet meer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2009 om 16:56
16997 Antwoorden / 202 Vragen
0

kiran het zijn helemaal geen terchtwijzingen, het is een antwoord op basis van herhaalde ervaringen! Bovendien propageer ik helemaal niet om het beste antwoord te hebben. Dat bepaalt de vraagsteller aan de hand van zijn of haar resultaat. Bovendien gaf ik aan dat het antwoord van gerland, met andere woorden, ook een in ieder gevalzeer goede aanvulling is of nog anders gezegd iets dat ik over het hoofd zag. sedert wanneer mag dat niet?

menno0
door menno0 - Jan 5, 2009 om 18:29
236 Antwoorden / 42 Vragen
0

Het geld moet U terugstorten op Uw rekening, dus storneren. Wat U verder ook onderneemt, het kost U geld. Beperk dus Uw akties. Laat U niet in de waan brengen dat Nuon U iets zal vergoeden.


U ziet data en schrikt van de periode. Bedenk dat de Termijnwet spreekt van werkdagen en niet de nachten dat ING werkt. Helaas is het met rente wél de dagrente.....en U bent de klos. 


Consuwijzer heeft bij mij altijd dankbaar alle brieven in ontrvangst genomen; hiermee kan een klacht worden gebundeld, maar kost U weer porto, zonder dat U persoonlijk iets hieraan heeft.


Zoals ik het lees heeft U nog slechts met een telefoniste gesproken. Schrijf een brief, geef aan dat Nuon een fout heeft gemaakt en dat U hun fout heeft hersteld. Eis kostenvergoeding, maar die krijgt U niet.


Schrijf duidelijk, liefst met nummering ervoor zodat U niet langdradig wordt.


Wanneer Nuon een incassobureau inschakelt komt er schot in de zaak. U legt het aan hen uit, plus kopie van Uw brief. Tot een rechtzaak komt het niet want bij uitspraak, snapt NUON heel goed!, komen alle kosten voor NUON. Gewoon even niet opstandig raken. Deze fout gaat een staartje krijgen die niet leuk is voor Uw brievenbus. Onderneem verder niets en wacht tot U naar de rechtbank moet. Stuur verdere correspondentie van het incassobureau geweigerd retour en maak niet open. Wedden dat het nimmer zo ver komt!


Dit vergt stalen zenuwen, maar even doorzetten. Een vervelende start voor U in het nieuwe jaar, temeer daar U Uw geld zo goed beheert. Sterkte, dit gaat lang lopen.


 


 


 

hutch
door hutch - Jan 5, 2009 om 19:41
4527 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Ivonne,


natuurlijk is het frusterend dat dergelijke bedrijven er maffiapraktijken op nahouden.


En van zo'n telefoontrut hoeft u al helemaal niets te verwachten...... die weten vaker nog minder dan u en ik. Die zijn meestal alleen 'opgeleid' om u af te wimpelen.


Zoals Menno al zegt, storneren en er verder niet druk(ker) om maken, dan in allerlei forums aangeven hoe Nuon te werk gaat en de telefonistes van dergelijke bedrijven werken. U heeft nu allerlei kosten gemaakt, die niet hadden gehoeven (buiten de rente om). Wel kunt u Nuon emailen, dat kost, behalve de stroom, toch niets. Maar ook hier zult u waarschijnlijk een antwoord krijgen van zo'n afwimpel-trut.


Daarnaast liegen dergelijke personages ook nog dat het gedrukt staat. Wie gelooft dat zij het geld terug storten in ongeveer 3 weken, gelooft waarschijnlijk ook nog in sprookjes.


NOOIT dergelijke bedrijven bellen, altijd meteen storneren.


Gr. Hutch

ivogers
door ivogers - Feb 2, 2009 om 13:44
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hallo,


Ik wil even laten weten dat de Nuon het prima heeft opgelost.


Ik kreeg afgelopen zaterdag een nette excuus brief met 2 Irischeqes terwaarde van 15 euro.


Eind goed al goed. Dat mag toch wel even worden gemeld

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2009 om 13:48
16997 Antwoorden / 202 Vragen
0

heeft mijn collega kiran hier nota van genomen? (Onder verwijzing naar een reactie - via de klantenman kwam het dus inderdaad en wel degelijk goed! - waarvan akte)

kiran
door kiran - Feb 2, 2009 om 14:08
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gerritaltena


Ja, is gelezen. Bij Nuon moet je dus bij de klantenman zijn.


@ivonne


Fijn dat het is opgelost.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ju
Julaholland - Nov 5, 2024 om 11:06
Geldzaken & recht

Wie heeft ervaringen met het bedrijf EerlijkeWOZ?

Wij hebben een onaangename ervaring met dit internetbedrijf. Zij maken een dubieuze indruk. Zijn wij de enigen? Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer