Onschuldig in rood staan!!!
De Nuon heeft 30 december 2008, 2 x € 270,- van mijn rekening afgeschreven, (termijn november en december 2008) van iemand anders, met een ander adres en een ander klantennummer. Nu heb ik gebeld, en gaat het 3 weken duren voor ze het terug kunnen storten. Via de postbank gaat het 3 a 4 dagen duren. Maar voordat ik kon bellen was het 2 januari, dan een weekeinde en dan nog 4 dagen, dat wil dus zeggen 8 dagen sta ik in het rood, en daar krijg ik de rekening van. De telefinistte bij de Nuon heeft daar niets mee te maken, heb ik gewoon pech gehad.Ik heb ook de Nuon moeten bellen (10 ct per min) 7 minuten, en de postbank (5 cent per min) 5 min. Ik wil al die kosten gewoon terug, en dan zal ik niet eens over de ergernis en de tijd die ik erin hebt gestoken hebben.
Groet Ivonne
@ivonnebogers
Dit kan toch niet? Zou ze een pittige brief schrijven en een lijstje toevoegen met de gemaakte kosten + terugvordering van de twee maandbedragen. En misschien een beetje dreigen?
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Energie
Zie: geschillen en klachten
Wens u succes
Dien snel een schriftelijke klacht in bij:
Nuon Klantenman
Antwoordnummer 9039
6800 EZ Arnhem
kiran, de klacht wordt eerst bij een geschillencie behandelt als het bij de organisatie zelf is behandeld. En NUON heeft een adequate klachtendesk, de NUON Klantenman. Een klacht bij de commerciéle consumentenafdeling help geen snars.
@gerritaltena
Lezen: brief = klacht. [is nu alleen naar helpdesk gebeld]
Daarna: beetje dreigen / zie: geschillen-klachten
kiran: ik gaf het directe adquate adres van de interne NUON klachtenafdeling. Dreigen helpt daarbij helemaal niet. M.I. moet je ook nooit beginnen met dreigen bij het benaderen van een interne klachteninstantie. En als gezegd, dreigen bij de commerci"le afdeling van NUON helpt helemaal geen zier, brieven ook niet. (Is zelfs al eens tiogegeven door de "NUON Klantenman". (Een jaar of twee geleden heeft het rechtzetten van een NUON foutvia de klantenman mij ca 4 maanden gratis energie opgeleverd, de schade was ca. 1 maand)
Dit is niet zo moeilijk op te lossen denk ik: gewoon laten storneren!
Er is, naar ik aanneem, gebruik gemaakt van de door u afgegeven machtiging voor automatische incasso (afgegeven voor de eigen termijnbetalingen).
Het kan dan "3 a 4 dagen duren", zoals u zelf aangeeft, voordat het resultaat zichtbaar is op uw rekening. De rentedatum die hierbij gehanteerd wordt is dezelfde die nu gehanteerd is voor de onterechte afboeking. Dat betekent dus dat u als de terugboeking is afgerond geenszins in het rood heeft gestaan (althans niet door deze onterechte afboeking). Dus geen renteverlies!
Boze brieven, al dan niet aangetekend, en de gang naar geschillencommissies lijken mij volstrekt overbodig.
gerland, ervaringen leren helaas anders. Er kan best sprake zijn van renteverlies door deze fout. De afboek en bijboekdatum zijn verschillend. Uiteraard is storneren wel een zeer goede aktie en dan zou er inderdaad geen sprake moeten zijn van renteverlies. Daarmee behoeft het probleem niet opgelost te zijn omdat dat een actie is die uitsluitend de NUON moet regelen.
Het valt mij weer eens op dat het de Postbank is waar men dus geld van een rekening afschrijft terwijl naam etc. niet klopt. Bij de Postbank wordt heel vaak niet gecontroleerd en worrden zelfs opdachten met valse ondertekening geaccepteerd.
@gerland
Ik wilde u net schrijven: pas op! U krijgt ook bericht van gerritaltena, want hij geeft het adequate adres door en hij heeft goede zaken gedaan, dus ..... gaat helemaal goed komen.
Waarom gerritaltena moet uw antwoord altijd het enige goede antwoord zijn, waarom altijd die 'terechtwijzingen'. En maar terug komen ... [en nee, ik neem dat verder niet persoonlijk op, heb van de week bij anderen hetzelfde gelezen]
Postbank: als je je rekeningen invult, krijg je automatisch een uitroepteken te zien bij het in te vullen gironummer. De vraag is expliciet: 'heeft u het goede nummer ingevuld'. Dat is voor eigen rekening, Postbank controleert het dan niet meer.
kiran het zijn helemaal geen terchtwijzingen, het is een antwoord op basis van herhaalde ervaringen! Bovendien propageer ik helemaal niet om het beste antwoord te hebben. Dat bepaalt de vraagsteller aan de hand van zijn of haar resultaat. Bovendien gaf ik aan dat het antwoord van gerland, met andere woorden, ook een in ieder gevalzeer goede aanvulling is of nog anders gezegd iets dat ik over het hoofd zag. sedert wanneer mag dat niet?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wie heeft ervaringen met het bedrijf EerlijkeWOZ?
Wij hebben een onaangename ervaring met dit internetbedrijf. Zij maken een dubieuze indruk. Zijn wij de enigen? Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer