Ben ik wettelijk verplicht dit te betalen?
Ik heb op 5 maart een basisaccount aangemaakt bij Huurwoningenland.nl
Er is geen premium aangevraagd , toen kreeg ik op 25 Maart een code per sms die ik naar hun zegge op de site moest invullen om mijn account te activeren ?
Naar mijn weten heb ik dit niet gedaan.
vanochtend kreeg ik een mail en sms dat de automatische incasso was mislukt en of ik deze zelf even via ideal wilde overmaken
het bedrag was 18.93 met 3,97 btw terwijl huurwoningenland per maand 19,95 vraagt voor een premium en voor een basisabonnement vragen zij niets. Ik heb nooit bankgegevens ingevuld en ook geen toestemming gegeven voor een SEPA automatische incasso . Ik heb huurwoningenland gemaild maar omdat het nu zaterdag is zal ik hoogst waarschijnlijk maandag pas reactie krijgen.
Omdat dit mij totaal niet lekker zit stel ik mijn vraag hier
mijn vraag is , ben ik nu verplicht deze incasso te betalen?
nee dit heb ik niet gedaan . zoals er staat " naar mijn weten" dus nee ik heb niets ingevuld .
ook is dit vreemd omdat ik 2 dagen terug een bericht van de bank heb ontvangen dat een andere , voor mij totaal ombekende site ook toestemming had gekregen om 22,90 af te schrijven
heb toen contact gehad met dit bedrijf en werd niet al te vriendelijk behandeld . Heb dat bedrijf door de bank laten blokkeren omdat ik dit bedrijf niet kende , nooit de site bezocht had en dus ook geen gegevens heb infevuld
dit is al de 2e in 3 dagen die in mijn ogen onterecht wil afschrijven en vraag me af of iemand mijn gegevens zou hebben kunnen ingevuld ????
Het is overigens verspilde moeite u op die site, gratis of niet, in te schrijven.
Toets die naam eens in op Google en lees u in,
als u geen antwoord heeft op mijn vraag reageer dan aub niet hier heb ik niets aan . Ik heb een Basis account gemaakt in de hoop op een woning . pas na her aanmaken van een basisaccount las ik dat je premium nodig hebt om uberhaupt te kunnen reageren , hier heb ik verder niets meer mee gedaan en heb andere site's bezocht . deze site links laten liggen
Ho,ho, u maakt niet uit wie reageert en hoe. Lees beter op de sites die u bezoekt. Naar het zich laat aanzien heeft u dat niet gedaan en zit u nu met de gebakken peren.
Inderdaad, tik die naam eens op Google in.
Voor een gratis basisaccount hoeft u niets in te geven, en al helemaal geen rekeningnummer. Zodra u een account gaat aanmaken ziet u op stap 2 staan: Voor nieuwe leden zijn de eerste 14 dagen gratis, daarna betaal je € 19,95 per maand via doorlopende automatische incasso.
Het lijkt mij dat dit niet zo moeilijk is om te begrijpen. Als u daarna op volgende klikt zit u er aan vast.
Ik heb dus geen rekening nr ingevoerd . of andere persoonlijke gegevens alleen de gegevens voor een basis account zoals naam email en wat voor soort woning ik zoek en of er huisdieren zijn . geen bankrekening of iets dergelijks
staat er duidelijk toch?..
heb geen stappen gehad alleen registratie voor een BASIS ACCOUNT
Topantwoord
Sommige weten niet wat gratis betekent, en kennen ook niet het verschil tussen gratis en voor niets.
Ik ben gratis naar school gegaan,, maar gezien sommige antwoorden zijn er hier veel personen die voor niets naar school zijn gegaan.
Zo zeg, die grap is al zo oud. Kenbaar heeft u gratis van ons geleefd en niets geleerd.
Maar als je je daar wilt registreren, kan dat alleen maar door alle gegevens in te vullen. U moet dan toch ook uw telefoonnummer ingevuld hebben, dat u een sms kreeg.
@tijger
Ik heb deze gegevens moeten invullen
naam
achternaam
telefoonnummer
emailadres
wachtwoord
huisdieren
huidige woonsituatie
op zoek naar ( soort woning )
geen Iban , vandaar dat mijn vraag is of zij zomaar een email mogen sturen met een factuur zonder dat ik een premium gekozen heb . Heb gekozen voor basis waar geen kosten aan verbonden zitten ????
t gaat me er ook om , het bedrag op de toegestuurde factuur komt niet overeen met het maandbedrag dat huurwoningenland.nl rekent
op de factuur staat 18.93 met bijna €4 aan btw en het maandbedrag van premium is 19.95 ?
daarbij heb ik geen premium afgesloten en geen iban ingevuld dus vind t apart dat ze zeggen dat de sepa automatische incasso is mislukt.
heeft iemand hier een oplossing voor of zelf meegemaakt ?
mensen met antwoorden zoals die van Piet verzoek ik niet te reageren omdat dit tijdsverspilling is .
Als het antwoord van piet je niet bevalt, waarom maak je er dan een topantwoord van?
Hear, hear @tenormin.
Mensen doen zelf onverstandige dingen, lezen niet, gaan vervolgens vragen op forums stellen en hebben praatjes als het antwoord niet bevalt en nog meer: ze vertellen ook nog of en hoe gereageerd moet worden. Erg brutaal in mijn beleving.
+ als dit abonnement op 5 maart is afgesloten en de eerste 14 dagen gratis zijn
en hierna je €19,95 betaald zou je dus op de 19e maart €19,95 moeten betalen en op 19 april weer €19.95
tis 28 april (!) en krijg nu pas bericht over 1 " mislukte incasso van dit zogenaamde abonnement
beetje apart apart toch?
Stond er niet genoeg geld op uw rekening dat de automatische incasso mislukt is?
Toch wel interessant om dat te controleren.
Volgens u kunnen ze uw rekeningnummer niet hebben en is de tekst in hun e-mail over de automatische incasso dan ook niet juist.
Kan me niet voorstellen dat het van hun kant gebruikelijk is om u op deze manier het verschuldigde bedrag over te laten maken, dus hebben ze uw bankgegevens nu wel of niet?
Als u het zelf overmaakt kunt het niet storneren.
Wanneer u zeker weet dat u op hun site uw bankgegevens niet ingevuld heeft zou ik niet betalen.
Vindt ook de tekst op hun betalingsverzoek vreemd, je zou verwachten dat er vermeld zou staan over welke periode u dat bedrag verschuldigd bent.
Anders maar vragen of ze uw bankrekeningnummer door willen mailen. In het vervolg altijd een fictief e-mail adres opgeven wanneer om een e-mail adres gevraagd wordt en u toch geen reacties nodig hebt.
Wel grappig dat u het antwoord van Piet tot Topantwoord maakt.:-)) overigens maakt u niet uit wie hier een reactie plaatst.
Ik zie op die site nergens een mogelijkheid voor een basisabonnement. Alleen maar Premium, waarvan de eerste 14 dagen gratis.
klikte daar perongeluk op vind t geen topantwoord ;)
Zo zult u dan ook wel uw account geactiveerd hebben.:-))
ja zeker ! perongeluk een volledige iban intoetsen en toestemming geven tot machtiging? schei uit
zulke reacties zijn een beetje tijdsverspilling ofnietniet?
zult wel niets anders te doen hebben . fijne avond
en nee ik maak niet uit wie hier wat reageert maar uw antwoorden zijn vrij nutteloos ,grote tijdsverspilling.
ik verzoek mensen met zulke opmerkingen niet te reageren omdat ik mijn tijd niet langer ga verspillen door lezen van zulke onnozele antwoorden
Perfect en in het vervolg ook niet meer zulke domme dingen doen op het internet. Dat kost u geld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer