re
door rebo Apr 8, 2013 om 11:52
Geldzaken & recht

Overlijdensrisicosdekking voor woekeroilis van Aegon

Goede dag,
Vorig week ontving ik een brief van Aegon terug i.v.m het stopzetting van overlijdensrisicopremie voor de woekerpolis "Spaarbeurs" vanaf 1995 tot 2015, die heb ik in 2011 al premievrij gemaakt. Tijdens het telefonisch vraag van mij, vertelde de tussen persoon/bedrijf "Meeús" de verzekering stop kan zetten. Maar nu geeft Aegon aan dat het niet mogelijk de overlijdensrisicodekking van de polis af te voeren.

Ik vraag me af of Aegon mij aan de gek houdt?

3077 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2013 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De polis van Aegon "Spaarbeurs" is een spaarkas. Dat betekent dat als u komt te overlijden voor de einddatum, het gespaarde bedrag aan de andere inleggers van die spaarkas toevalt en dat de nabestaanden niets krijgen.

Omdat de meeste mensen dat niet "prettig" vinden wordt daarnaast een tijdelijke overlijdensrisicoverzekering afgesloten, zodat bij overlijden voor de einddatum er voor de nabestaanden toch een uitkering is.

Uiteraard moet voor die ORV een premie betaald worden.

U hebt bij het aangaan van die spaarkas de voorwaarden gekregen. Daarin moeten ook de regels vermeld staan wat er gebeurt bij het stoppen van de inleg en de verdere regels.

Als uw tussenpersoon beweert dat die premiebetaling voor de ORV wel gestopt kan worden, moet hij dat maar regelen met de Aegon, hij heeft daar al genoeg provisie voor ontvangen.

Realiseert u zich wel, dat als de ORV gestopt is, en u komt onverhoopt voor 2015 te overlijden, er helemaal geen uitkering volgt.

aegon
door aegon - Apr 8, 2013 om 15:36
11 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rebo,

Het klopt inderdaad dat bij een AEGON Spaarbeurs het overlijdensrisicodeel niet kan worden verwijderd. Zoals tijger1 hierboven al aangeeft, zou dit erg nadelig zijn als u toch overlijdt voor de einddatum.

Daarom is dit product met deze voorwaarden verkocht. Ook uw tussenpersoon zal daar niets aan kunnen veranderen.

Met vriendelijke groet,
Rieno
AEGON Webcare

re
door rebo - Apr 8, 2013 om 17:06
66 Antwoorden / 47 Vragen

Toen de tijd vertelde alle verzekeraar/assurantie tussen personen alleen maar leukste interessante resultaat van de belegging maar niets over de consequentie en aanhangsel daarbij eventueel zal zijn. Maar nu hebt bijna iedereen spijk van die woekerpolis!!

Dus ik moet nog zien hoeveel ik zal nog krijgen tegen de eindslooptijd.

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2013 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rebo

Maar dat komt ook omdat u en al die anderen zich niet verdiept hebben in het product wat ze aankochten. U hoeft maar simpel op Google in te tikken "spaarkas" en de uitleg te lezen, dan weet u waar u toentertijd aan begonnen bent.

En uw zogenaamde tussenpersoon is toch steeds knullig bezig, door u niet uit te leggen waar u nu eigenlijk voor hebt gespaard.

Dus de enige die u " voor de gek houdt", is uw tussenpersoon.

Apetjoek
door Apetjoek - Apr 8, 2013 om 17:14
234 Antwoorden / 16 Vragen

Een kei-hard JA ,je wordt door de AEGON al bedonderd bij de "voorlichting" gemaakte mondelinge afspraken komen plotseling niet meer voor op het "contrakt" de tussenpersoon strijkt de centen op en verdwijnd zonder maar iets van zich te laten horen ( mevrouw van Glasbergen een voor zich zelf werkend tussen persoon , en met voor zich zelf werken bedoel ik dan ook zakkenvullen ,maar dan wel die van mijn eigen jas of niet mevrouw van Glasbergen ).
Zelden zo een stelletje bedriegers meegemaakt al de Aegon van af de telefoniste tot aan de directeur.
eens kijken of Aegon hier ook een website contoleur opzet.

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2013 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@koealski

En waar heeft dat "kei hard ja" betrekking op?

re
door rebo - Apr 11, 2013 om 10:34
66 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 8 apr 2013, 17:14]@rebo

Maar dat komt ook omdat u en al die anderen zich niet verdiept hebben in het product wat ze aankochten. U hoeft maar simpel op Google in te tikken "spaarkas" en de uitleg te lezen, dan weet u waar u toentertijd aan begonnen bent.

En uw zogenaamde tussenpersoon is toch steeds knullig bezig, door u niet uit te leggen waar u nu eigenlijk voor hebt gespaard.

Dus de enige die u " voor de gek houdt", is uw tussenpersoon.

Dat klopt helemaal. Hij heeft zijn activiteiten al lang aan een andere verkocht en ik kan hem niet meer aanspreken.

ni
door nico w. - Apr 14, 2013 om 17:32
142 Antwoorden / 4 Vragen

De overlijdensrisicodekking verwijderen uit je Spaarbeurs zal inderdaad niet mogelijk zijn. Eenvoudig omdat het anders geen levensverzekeringsproduct meer is. Een en ander laat onverlet dat het product ''Spaarbeurs'' van Aegon een dikke woekerpolis is, waarvoor eigenlijk hetzelfde geldt als het product ''Koersplan''. Namelijk dat het een product is dat op misleidende wijze aan het publiek is verkocht omdat de potentiele deelnemers niet of onvoldoende zijn geinformeerd over de exorbitant hoge kosteninhoudingen. Die kosten kunnen wel oplopen tot 45% van de door de klant betaalde inleg. De premie voor de overlijdensrisicodekking is maar een deel van de kosten, zij het wel de hoogste kostenpost.