gr
door greyhound_1 Jun 16, 2009 om 11:59
Geldzaken & recht

Storting geld op banknr, pas na doorgeven van tracktracenr?

Ik heb iets verkocht via Marktplaats aan iemand wonend in franse gedeelte van Belgie. Hij heeft mij gevraagt het pakje optesturen naar zijn zoon in Nigeria aangetekend, geeft daar ook E 35,00 extra voor . Na het door geven van mijn banknr en iban en bic nr  staat nu het geld volgens hem, op de Citybank waar ik ook een mail van heb ontvangen dat het geld staat tewachten. Het geld wordt pas op mijn rekening gezet nadat ik het pakje op de post heb gedaan en het tracktrace nr door geef aan de citybank. Ik ben hier naar onze RABObank gegaan met de vraag of dit wel zuiver is ? Dat ik straks niet alles op de post heb gedaan en nooit mijn geld zal zien. Maar Onze bank heeft hier nog nooit van gehoord en doet dit zelf ook niet bij het doorgeven van het Iban nr staat normaal het geld direct op je eigen banknr. Kent iemand dit of is dit geen zuivere koffie??

634 8 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jun 16, 2009 om 12:09
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Als je dat pakketje verstuurd, zul je het kwijt zijn. Dit lijkt aardig op de truc die de laatste tijd ook voorkomt met auto's uit Engeland waar ook Citybank voor misbruikt/gebruikt wordt. Niet doen dus!

birdies
door birdies - Jun 16, 2009 om 12:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Dit is zeker geen zuivere koffie! De mail v.d. Citybank is nep! Geld zul je dus nooit zien.

Kijk maar eens op het forum van Marktplaats, veilig handelen, topic Nigeria.

jurrien_1
door jurrien_1 - Jun 16, 2009 om 12:20
77 Antwoorden / 0 Vragen

Absoluut niet doen!. Dit is een 419scam. Kijk maar eens via google.nl hoeveel mensen hun geld of spullen al kwijtgeraakt zijn.

he
door henk1951 - Jun 16, 2009 om 12:20
256 Antwoorden / 0 Vragen

Tik eens in op google Nigeriaanse oplichters en je vraag wordt beantwoord. Onder geen beding persoonlijke gegevens uitwisselen en helemaal geen bank nummer e.d. Het is een grote oplichting het bod dat ze doen is  te mooi om waar te zijn,nou dat is het ook. Helaas zijn er nog steeds mensen die erin trappen vandaar dat ze het nog steeds proberen.

gr Henk

birdies
door birdies - Jun 16, 2009 om 12:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Het is een grote oplichting het bod dat ze doen is  te mooi om waar te zijn, nou dat is het ook........

Helaas gaat bij veel mensen het verstand op nul als zij dollartekentjes voor hun ogen zien schitteren. Daarom blijven er dus maar mensen in trappen en wordt deze oplichterij in wezen in stand gehouden door de mensen zelf.

crise
door crise - Jun 16, 2009 om 13:08
33 Antwoorden / 0 Vragen

 Quote:''Maar Onze bank heeft hier nog nooit van gehoord en doet dit zelf ook niet bij het doorgeven van het Iban nr staat normaal het geld direct op je eigen banknr.''

Dit is absoluut geen zuivere koffie. Uw bank heeft het antwoord al gegeven. Niet doen dus! Het mailtje dat u zogezegd van de Citybank kreeg, is ongetwijfeld vals.

matusso
door matusso - Jun 16, 2009 om 13:13
191 Antwoorden / 4 Vragen

greyhound,
Ik raad u aan in het vervolg voorzichtiger te zijn.
Voor velen was 'Nigeria' al voldoende om alle alarmbellen te laten rinkelen, maar bij u kennelijk niet.
U lijkt erg bevattelijk voor internet- en e-mailoplichting.
Waarschijnlijk denkt u nog steeds dat de 'vader' ook echt in Wallonië woont.
Daarom: Bij twijfel, niet doen!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 17, 2009 om 02:40
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag greyhound,

Jammer dat je je banknummer al hebt doorgegeven, want die Nigeriaanse
oplichters zijn slim genoeg on iets na te maken met je banknummer. Let
maar op de afschrijvingen in grote bedragen.

Zeg het nummer op en neem een nieuw banknummer.

Hardware ERror MAN.