sa
door sarax.x Jan 17, 2012 om 12:35
Geldzaken & recht

Word ik genept?

Hallo,

Op 24 november jl. heb ik een jas gekocht bij Al Piro Mode. Hij koste €150,- (nogal een bedrag). Ik had hem 4 keer aangehad toen ik ontdekte dat de binnenvoering van de mouwen helemaal opengescheurd was. Ik ben toen naar de winkel terug gegaan en ze zouden hem laten maken. Hij zou dan de volgende avond klaar zijn.

Maar twee dagen later was ik nog steeds niet gebeld dat hij klaar was, dus ik ging langs de winkel om te vragen waar mijn jas bleef. Toen werd mij verteld dat de jas om 5 uur die middag zou worden geleverd, dusd at ik hem de volgende dag kon ophalen.
Dus de volgende dag kom ik daar, is de jas er nog niet. Het zou nog maar een uurtje duren. Toen heb ik nog gewacht maar na anderhalf uur was hij er nog steeds niet.
Toen ben ik naar huis gegaan en heeft die verkoper hem later die middag persoonlijk bij mijn huis afgeleverd.

Maar toen bleek dat de mouwen heel amateuristisch (met een andere kleur dan de jas!) waren herstickt. Dus nu pas ik die jas niet meer. Toen ging ik dus weer terug naar die winkel en nu wordt die jas naar het buitenland opgestuurd, zeggen ze, en ben ik mijn jas dus weer heel lang kwijt.

Moet ik die 2 weken wachten om te kijken wat er nu weer gebeurd, of word ik gewoon genept? Het liefst wil ik gewoon mijn geld terug, omdat ik die zaak gewoon niet meer vertrouw maar volgens de verkoper kon ik dat niet terug krijgen.

2920 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ae
door aerox - Jan 17, 2012 om 12:52
49 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als ik het goed begrijp moet u wel geteld 2 weken wachten. Wat een ramp. Als de jas naar het buitenland moet vind ik 2 weken heel erg snel. Ik zou eerst maar even afwachten en de winkelier de kans geven het op te lossen als dat niet lukt kunt u geld terug vragen.

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2012 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo sarax.x,

Je moet de verkoper in de gelegenheid stellen om de fout te herstellen.

Lees de info hierover bij Consuwijzer: Klik hier.

Suc6

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2012 om 13:34
16860 Antwoorden / 108 Vragen
0

sarax, heel vervelend dat de binnenvoering kapot is gegaan. Dat je nu de jas niet meer zou passen, is natuurlijk niet zo; het is dezelfde maat. De verkoper is nu voor de tweede keer bezig het probleem te herstellen en, mocht dat na 3 maal nog niet gelukt zijn, mag je vragen of je een andere jas kunt uitzoeken. Ik denk dat niet goed, geld terug, hier van toepassing is, tenzij uiteraard de winkelier coulant is.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2012 om 13:36
16860 Antwoorden / 108 Vragen
0

sorry: lees: niet goed, geld terug hier niet van toepassing is, tenzij....

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2012 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@vladja,

Tja. ;-)

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2012 om 13:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op dinsdag 17 jan 2012, 13:36]sorry: lees: niet goed, geld terug hier niet van toepassing is, tenzij....

Is niet waar!
Je kunt - onder bepaalde omstandigheden - tot ontbinding van de koop overgaan!
Lees de info bij Consuwijzer!

(En ga nu a.u.b. niet in Discussie!)

Met vr.gr.

vladja
door vladja - Jan 17, 2012 om 13:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op dinsdag 17 jan 2012, 13:34]sarax, heel vervelend dat de binnenvoering kapot is gegaan. Dat je nu de jas niet meer zou passen, is natuurlijk niet zo; het is dezelfde maat. De verkoper is nu voor de tweede keer bezig het probleem te herstellen en, mocht dat na 3 maal nog niet gelukt zijn, mag je vragen of je een andere jas kunt uitzoeken. Ik denk dat niet goed, geld terug, hier van toepassing is, tenzij uiteraard de winkelier coulant is.

En waarom niet goed, geen geld terug van toepassing?

Lees consuwijzer van edrick3 eerst eens door!!!!!!!!!

Vladja

li
door lizmol - Jan 17, 2012 om 14:14
61 Antwoorden / 5 Vragen
0

Als een voering 'te strak' wordt dichtgenaaid, kan het heel goed zijn dat de jas niet meer goed past.

li
door lizmol - Jan 17, 2012 om 14:21
61 Antwoorden / 5 Vragen
0

ps: Als de 'oude' voering op de kant was genaaid, waardoor hij dus is losgelaten, hebben ze die naden gewoon later te breed gemaakt waardoor die jas te strak is geworden.

eenigma
door eenigma - Jan 17, 2012 om 15:20
252 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het lijkt mij dat men simpel weg op de bestaande voering nieuwe naden heeft gestikt en dan is het niet zo gek dat de jas niet meer past want de voering is dan op die plaatsen een stuk kleiner geworden. Niet bepaald een slimme coupeuse of kleermaker geweest want dat kan je dus alleen doen als bij iemand de jas ruim zit en dan nog is de kans groot dat de kleinere voering gaat trekken aan de grotere jas met als gevolg valse vouwen en plooien in de jas zelf.

De enige oplossing is een volledig nieuwe voering in de jas plaatsen in de juiste maat, als de jas is opgestuurd naar het atelier, de fabriek waar hij gemaakt is zal dat geen probleem zijn maar als het is opgestuurd naar de leverancier dan zal die er ook niet veel aan kunnen doen en dient men u een nieuwe jas of het aankoop bedrag terug te geven omdat men u een ondeugdelijk product heeft verkocht.

(en ik weet dat allemaal omdat ik heel wat jaren kleding heb genaaid zowel voor mezelf als voor anderen ;-))

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ja
Jaap Matser - Jun 4, 2024 om 09:04
Geldzaken & recht

Abonnement opgezegd, maar krijg een tegoedbon

Mijn kleindochter had een abonnement op het blad Meiden van ons gekregen.
Daar is ze intussen op uitgekeken.
Daarom wilde ik dit opzeggen.
Nu blijkt dat het intussen stilzwijgend met een jaar verlengd is.
Je kunt wel per maand opzeggen, wat ik dan ook gedaan heb.
De kosten van 1 maand pls wat extra moet ik terecht betalen.
Vorr de rest van het al geincasseerde jaarbed ... Lees meer

Dixie45
Dixie45 - Jun 3, 2024 om 22:35
Geldzaken & recht

Subsidie voor elektrische auto

Ik heb aanvraag voor subsidie op een verkeerde site gedaan . Deze heb ik binnen 2 uur weer geannuleerd. Ze vragen nu 49,95 administratiekosten. Heb ik geen recht op herroepingsrecht. Zij geven aan dat ik hiervoor akkoord gegeven zou hebben bij hun voorwaarden. Bedrijf heet auto subsidie loket. 

 

 

Lees meer

De
DennisR - May 30, 2024 om 12:47
Winkels & webshops

Misleiding bij de lidl?

Ik wilde vandaag half om half gehakt halen bij de lokale lidl omdat die volgens de reclame folder en de app in de aanbieding is, kom ik bij het schap en zie het oranje stickertje hangen voor de aanbieding. Echter kijk ik nog eens goed naar de pakken die er liggen en dan blijkt het niet de aanbiedingspakken te zijn maar mager rundergehakt met ook nog eens een ander gewicht waarvoor je gewoon de v ... Lees meer