cv
door cvdlaan Mar 17, 2009 om 15:47
Huishouden & energie

8,5 uur geen stroom, kan dat zo maar.....

Kan een beheerder van het electriciteitsnet (Liander) een brief sturen dat zij volgende week een volledige dag de stroom eraf halen? Krijg alleen de vermelding dat het slim is de koelkast en diepvriezer gesloten te houden.

Aangezien wij in een flat wonen is het ook nog eens zo dat er geen liften zijn, geen warm water, geen verwarming.

Ik vind het persoonlijk wel een heel lange tijd om zonder stroom te zitten.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie,

Claudia van der Laan

1327 8 Rapporteer

labswans
door labswans - Mar 17, 2009 om 15:58
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Kort en bondig : Ja , dat kan. Als men het kon omleiden dan deed men dat wel. Nu is het maximaal 8,5 uur. Het is niet leuk maar het vriest niet.

labswans

kiran
door kiran - Mar 17, 2009 om 16:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@cvdlaan

Er zal ongetwijfeld iets aan de hand zijn waarom dit nodig is. En persoonlijk zou ik blij zijn er informatie vooraf over te krijgen.

U kunt nu uw maatregelen nemen. Inderdaad koelkast niet te vaak open doen. Koelelementen op produkten in de vriezer leggen en dergelijke.

Hele dag is lang, zou het ook niet leuk vinden. Maar beter dan dat je niet weet wat er aan de hand is en je er dagen van verstoken bent.

Zal dagje kamperen worden. Hoop dat op die dag de zon schijnt, en de kamer van nature wat mag opwarmen!

Toch sterkte gewenst, blijft lastig, denk maar zo: ook aan die dag komt weer een eind. We zijn verwend ......... ;-)

stacey
door stacey - Mar 17, 2009 om 18:15
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Hier hetzelfde, het is niet anders, het moet vervangen/vernieuwd dus dat kun je moeilijk doen als alles onder spanning staat ;-)

Dus even wat regelen, waterkoker, trui aan of dagje weg dan heb je nergens last van...........

Succes,

vladja
door vladja - Mar 17, 2009 om 19:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Een waterkoker zonder stroom?

stacey
door stacey - Mar 17, 2009 om 19:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Gna ;-) Foutje, pannetje water op het gas bedoel ik natuurlijk,

ofwel ouderwetse waterkoker/fluitketel ;-)

cv
door cvdlaan - Mar 17, 2009 om 21:40
6 Antwoorden / 5 Vragen

Dank voor jullie reacties.

We zijn verwend hier in Nederland. Wordt inderdaad kamperen die dag! Ga duimen voor mooi weer en veel zon en de vriezer de avond ervoor extra laten vriezen.

Claudia

juupke
door juupke - Mar 23, 2009 om 18:47
108 Antwoorden / 17 Vragen

Je zou bij de verhuurshop een arggegaatje kunnen huren, heb je toch nog stroom.

kenwel2
door kenwel2 - Mar 23, 2009 om 18:58
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beswte Claudia: Pak wat koelboxen, en probeer diepvriesproducten zolang bij kennissen of familie in de diepvries te leggen, probleem gecancelled! En ach, zo erg is het nu ook weer niet, 8,5 uur, valt wel mee, en, je bent tenminste netjes ingelicht van te voren...

Succes, maak er een mooie 'groene'dag van..zo vaak maak je dat niet mee :-)

Gr. Henri