Aanbetaling
We hebben begin november een keuken gekocht bij Superkeukens Almere en een aanbetaling gedaan. Het bedrijf is sinds december 2017 dicht onder dreiging van een faillissement. Het bedrijf heeft inmiddels een doorstart gemaakt met een nieuwe eigenaar. Vandaag hebben zij contact opgenomen dat de keuken niet in productie was genomen en dat ze een nieuwe order-/opdrachtbon toezenden om te tekenen. De levering van de keuken geschiedt dan in week 21! (i.p.v. de in november toegezegde levering in week 6). Het vertrouwen in deze vestiging is weg. Wij willen graag naar een andere vestiging van Superkeukens (Amersfoort bijvoorbeeld) maar we krijgen onze aanbetaling niet terug,ook al moeten we een nieuwe orderbon/opdracht tekenen. Mag Superkeukens Almere de aanbetaling zomaar houden?
Maar de Superkeukens die uw aanbetaling heeft, is niet de Superkeukens die nu een keuken zou willen leveren.
Die eerste is failliet en u kunt zich wenden tot de curator, maar ik geen u weinig kans dat u iets terugkrijgt. Was die club niet aangesloten bij die garantieregeling? Niet dat u daar veel mee opschiet, want dan bent u vaak erg duur uit.
Ik hoop dat u maar een gering bedrag hebt aanbetaald. Zodat u het verlies simpel kunt nemen.
De nieuwe eigenaar is niets verplicht naar u toe. Heel netjes dat ze alsnog willen leveren en wellicht de aanbetaling willen verrekenen, maar dat is geen recht. U kunt daar in ieder geval niet aankloppen om uw aanbetaling terug te krijgen.
De opties die u hebt:
*Nieuwe keuken bestellen in de nieuwe Superkeukens;
*Claim indienen bij de oude Superkeukens en hopen dat er nog iets te halen is;
*Elders een keuken kopen, maar zonder dat de aanbetaling verrekend kan worden.
Bij Superkeukens Almere valt helemaal niets meer te halen.
Levering afdwingen is ook kansloos.
Heeft u al contact opgenomen met Superkeukens Amersfoort om te vragen of zij de order willen overnemen ?
als het goed is nemen zij de aanbetaling ook over (tot een bepaald maximum)
dan kost het u niets behalve de vertraging.
Wat ik begrijp is dat de aanbetaling niet verrekend wordt met de nieuwe bestelling.
Dan heeft u ook geen reden om daar te kopen.
Maar zoals al gezegd, niet de nieuwe eigenaar heeft uw aanbetaling maar de vorige.
Als het een gering bedrag is zou hij die aanbetaling misschien nog als korting willen verrekenen maar als het een aanzienlijk bedrag is geeft hij daarmee mogelijk zijn winst weg en daarvoor heeft hij het bedrijf niet overgenomen.
Als je besluit toch met deze 'nieuwe' doorgestarte keukenzaak verder te willen gaan, teken dan niet zo maar de nieuwe overeenkomst maar zet alles wat je goed geregeld wilt hebben, zoals verrekening van de eerder gedane betaling aan de vorige keukenzaak, zeer goed omschreven op de nieuwe overeenkomst. Als je daar zelf niet zo handig in bent, vraag dan een goede bekende om hulp daar bij.
Ga niet af op mondelinge toezeggingen want die zijn in de praktijk niets waard en laat datgene wat verrekend moet worden heel goed omschreven incl. naam van de vorig keukenbedrijf.
Is het bedrijf echt failliet verklaart?? er staat:
Het bedrijf is sinds december 2017 dicht onder dreiging van een faillissement.
Dus superkeukens moet gewoon de overeenkomst nakomen.
Dus enige mogelijkheid is , nog levering, of terugbetaling wegens niet tijdige levering.
Ja, ze houden de aanbetaling niet zomaar. Bij een doorstart gaat het bedrijf feitelijk als een nieuw bedrijf door.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer