im
door imminga Jul 10, 2011 om 20:22
Huishouden & energie

Aandacht aan essent

Geachte Heer / Mevrouw,

Mijn vraag is of er een keer aandacht besteed kan worden aan de administratie kosten die sommige bedrijven hanteren het word zo langzamerhand steeds woekerprijzen,zoals essent die hanteert bij een eerste aanmaning € 25,- omgerekent Fl 55.- nederlandse guldens en bij een tweede aanmaning € 50,- omgerekent Fl 110,- nederlandse guldens en dat voor administratiekosten terwijl de standaard brieven gewoon op hun server staan en met toevoeging van naam en adres 1druk op de knop en het komt de printer uitrollen,ik begrijp niet dat deze woekerprijzen mag en er niemand is van de die eens de boel wakkerschut en deze wowkeraars tegen gaan deze bedragen zijn gwoon een halve energierekening van de maand.

met vriendelijke groet,

572 7 Rapporteer

birdies
door birdies - Jul 10, 2011 om 20:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je bereikt op het forum niet de redactie, alleen vrijwilligers die hun best doen vragen te beantwoorden.

Redactie kun je bereiken via de contactknop onder aan deze pagina.

Ik heb de redactie inmiddels verzocht je persoonsgegevens te verwijderen, is niet zo handig deze gegevens op het www te zetten.

poltol
door poltol - Jul 10, 2011 om 20:35
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Misschien is het optie om "gewoon" op tijd te betalen?

Dat scheelt u in ieder geval de ergernis en de euries.

Fijn week verder, poltol

mastag
door mastag - Jul 10, 2011 om 22:55
955 Antwoorden / 19 Vragen

Wow in Emmeloord accepteren ze dus nog guldens, vandaar die handige omrekening erbij. Ik vond er laatst nog wat, kan ik mooi een dagje Emmeloord doen.

Mastag

nb
door nbw - Jul 11, 2011 om 02:47
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wauw wat leuk en inventief van het sterrengilde hier behalve birdies. Het is om je dood te schamen. Het schaamteloos opdrukken van kosten bij een herinnering is een echt probleem. Essent is inmiddels een Duits bedrijf met miljoenen klanten en ook al krijg je een foute rekening en bel je de ingehuurde callcentra a zoveel per minuut je wordt gestraft .Eerst betalen anders werkt het systeem niet. En ook al is het voor iedereen duidelijk dat de rekening fout is het systeem stuurt incassobedrijven op pad met nog veel meer kosten. En ondanks al de uitleg en moeite gaat het door. Pas na rechtshulp inschakelen is Essent wakker en zorgen echte mensen in no time ervoor dat met excuses alles wordt vergeten en hersteld.

Emmeloord maakt zich hier heel terecht zorgen en heel terecht rekenen ze het nog om in guldens. Want het automatisch ophogen wegens kosten is onzin.Je betaald bij de basisrekening al de hoofdprijs.

wendy de jong
door wendy de jong - Jul 11, 2011 om 12:25
11 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ga me even aansluiten bij nbw!! Het is toch maar erg makkelijk om te zeggen dat je,je rekening moet betalen! Is dit nu gewoon reageren om het reageren?

TS heeft wel degelijk een punt want de grotere vissen schamen zich niet om er abnormale bedragen boven op te gooien. Ongeacht of de orginele nota gaat om een bedrag van 50 euro of misschien wel 300 euro. De admin kosten blijven 25 euro per keer. Duidelijk niet in verhouding en laten we eerlijk zijn Essent is niet een bedrijf wat nooit een foutje maakt toch? Administratiekosten worden door Essent echt niet altijd terecht in rekening gebracht!

empyria
door empyria - Jul 11, 2011 om 12:41
504 Antwoorden / 3 Vragen

Iedereen vergeet wel eens wat!

Nu kunnen ze zoveel gegevens bijhouden in de computer.

Waarom niet het aantal keren dat iemand z'n rekening te laat betaalt?

Als het nou de 1e keer is, vind ik dat ze best coulant mogen zijn.

Is het al de tigste keer, boetes gaan uitdelen met oplopende bedragen.

Zo gaat het met verkeersboetes ook ongeveer toch?

valerius-2
door valerius-2 - Jul 11, 2011 om 19:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Houd het bij in mijn internet bankieren blijf zelf de baas en gaat toch , Weet dus wanneer het de incasso komt en geen boete. laat het wel met een incasso inhouden. Maar je kan ook zelf in internet bankieren automatiesch afschrijvingen in brengen, maar dan betaal je wel admuinistratie kosten want je krijg tochsteeds accept giro's. Dan is er ook nog een mogelijkh eid om betalingsopdracht via internet bankieren. Kijk maar eens naar die bedrijven die daar aan mee doen, op u banksite. Maar op je vraag terug tekomen kijk eens in de voorwaarden van je leverancier wat daar over in staat of dit mag.