hu
door huisvrouw Jun 23, 2021 om 17:31
Huishouden & energie

Abnormale rekening van loodgieter

Loodgieter gebeld gootsteen verstopt in keuken Eenmaal voorrijkosten . Met veer doorgepoten en l uur en 15 minuten geduurd. Rekening van 517,-- euro

Wij vinden dit niet normaal voor 5 kwartier werk Wat kan ik hier tegen doen?

6863 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 23, 2021 om 17:36
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Laat me raden, de eerste de beste hoogste loodgieter gebeld op Google?
Geen prijsopgave gevraagd?
Wat u hiertegen kunt doen is op werktijden uw lokale loodgieter bellen en niet een woekerprijsloodgieter.
Die € 517,00 bent u kwijt en ziet u nooit meer terug.

jpm
door jpm - Jun 23, 2021 om 17:36
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik vrees dat je direct hebt moeten betalen. Misschien dat je via de branchevereniging wat kunt bereiken, tenminste, als de loodgieter daarbij is aangesloten. Zo niet, dan vrees ik dat hij jou heeft gepromoveerd,.... tot geldgieter.

marita5
door marita5 - Jun 23, 2021 om 17:37
11534 Antwoorden / 15 Vragen
diumenge
door diumenge Jun 23, 2021 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Net sneller ;-)

marita5
door marita5 Jun 23, 2021 om 17:40
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , ik zag het , maar beter 2x dan helemaal niet .

panter22
door panter22 - Jun 23, 2021 om 17:56
6599 Antwoorden / Vragen

Kosten gootsteen ontstoppen

Bij Riool Reinigings Service RRS komt u niet voor verrassingen te staan. We werken namelijk met een vast starttarief van € 105,- inclusief BTW. Dit tarief is inclusief voorrijkosten, een half uur arbeidsloon, garantie en materieel. In 85 % van gevallen zijn wij instaat de verstopping voor dit tarief te verhelpen. Mocht een probleem ingewikkelder zijn rekenen wij € 26,- inclusief BTW per extra kwartier. Hier informeren wij u natuurlijk altijd over. Maak eenvoudig een afspraak online en uw verstopte gootsteen problemen behoren snel tot de verleden tijd. Uiteraard kunt u ook eerst zelf proberen uw riool of gootsteen te ontstoppen. Wilt u meer weten over onze services? Neem dan telefonisch contact op via 088 030 13 13, we zijn 24 uur per dag bereikbaar.
https://www.rrs.nl/gootsteen-verstopt/

Dit is een voorbeeld van een ontstoppingsbedrijf met tarieven op de website. Je kunt ook een offerte vragen. Kosten voor 1,25 uur: €183.
Heb je al betaald? Dan kun je er niets tegen doen. Heb je nog niet betaald, ga onderhandelen over de prijs.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 23, 2021 om 18:02
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat probleem is al vaker aan ons voorgelegd. U kunt proberen te procederen en zie de dan al gegeven aanwijzingen. Het lijkt mij zinnig om ook deze om raad/advies te vragen: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl  Hoe dan ook heeft deze gang van zaken reden voor vermoeden van strafrechtelijk operen door deze loodgieter. Ik stel voorzichtig: vermoeden omdat het dan wel goed bewijsbaar moet zijn. In uw nadeel is dat u niet vooraf een prijsopgave heeft gevraagd.

mi
door miennaamishaaz - Jun 23, 2021 om 18:14
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als het gaat om een malefiede loodgieter is mischien het volgende artikel interesant voor je
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/gedupeerd-door-malafide-rioolontstoppers-een-stap-naar-de-rechter-kan-helpen/

Afhankelijk van hoe ernstig het probleem is geweest kan een bedrag van 517 euro normaal zijn voor 75 minuten werk.
Controleer dit wel goed dat het om een bekend bedrijf gaat, en niet  "bovenaan de lijst loogietersBV"

ma
door malty Jun 24, 2021 om 08:48
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe ernstig het probleem ook was, 517 € voor 75 min. werk is niet normaal.
Vertel het verschil in werk eens, behalve de tijdsduur, als het een ernstig probleem is.

aurora1
door aurora1 - Jun 23, 2021 om 18:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar kunt u niets aan veranderen.
U had vooraf moeten shoppen en prijzen vergelijken. Bovendien had u het mogelijk zelf kunnen doen en in een mum geklaard.
https://www.gamma.nl/assortiment/ontstoppingsveer-3-meter/p/B233833

https://m.youtube.com/watch?v=4eqTzzF3xEE

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2021 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon betalen en de volgende keer nietde eerste de beste van Google nemen. En eerst ook een prijs afspreken.

Nog voordeliger is het om bij een bouwmarkt zoals Gamma of Karwei een ontstoppingsveer aan te schaffen. Dan kunt u het klusje zelf doen.

Ook geen vet of zo door de gootsteen gooien, raakt hij ook niet verstopt.

mo
door mof - Jun 25, 2021 om 11:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vooraf de kosten navragen. Rekening is ongehoord, denk ik. Inc voorrijkosten max 200€.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 25, 2021 om 12:03
2096 Antwoorden / Vragen

Als u genoeg lef heeft, niet betalen, laat ze de politie er maar bijhalen en u voor de rechter slepen, maar dat kan natuurlijk ook heel onaangenaam worden. Als u al betaald heeft, kansloze missie verder. Volgende keer niet op (Google-)advertenties reageren maar eerst een betrouwbaar bedrijf zoeken.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Jun 25, 2021 om 15:27
34 Antwoorden / 51 Vragen

Hier info over als je het niet eens bent. 'Ik ben het niet eens met de rekening. Wat nu?'

gj
door gjvw - Jun 25, 2021 om 18:12
25 Antwoorden / Vragen

Loodgieters, dakdekkers, slot- en sleutelspecialisten en meer. Elke keer lees je dat inmense bedragen moeten worden betaald. Elke keer lees je dat wellicht de bovenste advertententie in google wordt geactiveerd voor hulp. Wie bovenaan wil staan, betaald er voor, dat komt terug in de hulp. Want meestal is die urgent. En kassa voor de hulpeloze. Er wordt gezegd en terecht, de lokale loodgieter. Maar de bestelde is ook wellicht lokaal. Bij urgente zaken moet men vaak direct geholpen worden. Dan is de kans voor een verkeerd bedrijf groot. In mijn stad weet ik via buren en zo wie betrouwbaar is en zou wellicht bij u ook werken echter gedane zaken nemen geen keer. Daar heeft u niets aan helaas.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 25, 2021 om 23:02
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Klagen en zelf niet antwoorden?

Jammer,  maar   nu  alle vragen die wij stellen  niet beantwoord worden,  prima zo.

agapon1951
door agapon1951 - Jun 26, 2021 om 19:12
173 Antwoorden / Vragen

Zelfde onstopping van afvoer gootsteen kosten 85,-- euro. Ruim 1 uur bezig geweest. Indien U zelf wilt doen, eerst goed leeg zuigen met waterzuiger, daarna een ontstopping veer er door heen en vervolgens in de kruipruimte de afvoer betimmeren (niet te hard, zodat eventuele nog aanwezige opstakels waar iets achter kan gaan hangen ook verwijderd worden. Tevns advies regelmatig bloedheet water erdoor heen met een flinke scheut azijn, een paar keer herhalen. Vooral geen vettigeheid door de gootsteen. Na bakken vet met keukepapier verwijderen papier en bij grof vuil deponeren. V.w.b. de loodgieter, eerst infomeren en prijsafspraak maken.Aan de hand aarvan kunt U bepalen of het redelijk is. De loodgieter die U heeft gehad zoveel mogelijk negagtieve reacties plaatsen. Buurt app wil nog wel eens helpen die lui bij je weg te houden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 26, 2021 om 19:25
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wanneer is dit gedaan?

In Avond en Weekend is dit spoed tarief normaal,

en waarom  reageerde  onze Huisvrouw niet meer?