vi
door villadorina Sep 23, 2019 om 15:52
Huishouden & energie

Accu-batterij AEG steelstofzuiger CX7-21-CB laadt na 2 jr voor langer gebruik dan 5 min niet verder op

steelstofzuiger gebruik ik naast "gewone" stofzuiger - het is feitenlijk een kruimelzuiger op steel ad. 149,00
na gebruik altijd direkt stofzakje geleegd - filtertje schoongemaakt en op de oplader geplaatst
nu kan ik 5 min gebruiken en dan moet ik weer opladen
volgens winkelier Expert kan er niets aan gedaan worden - ding nu 2 jr en 5 maanden in bezit - de garantie is 2 jaar
opsturen zou voor mijn rekening zijn en kans op "herstel" uitgesloten
Als ik vooraf geweten had dat dit ding na zo weinig gebruik zo'n korte levensduur zou hebben, had ik het niet gekocht want dit is je reinste verspilling van materiaal - over geld maar niet te spreken
Repaircafe kan hier ook niks mee want het ligt aan de accu
 ik ben tegen dit soort wegwerptroep, als ik dit geweten had zou ik een duurder (dyson) hopenlijk beter apparaat gekocht
ik heb destijds AEG gekocht omdat ik prima ervaring heb met hun wasmachines -
Iemand enige suggestie hoe dit op te lossen - ik mag toch verwachten dat een apparaat het langer doet dan 2 jr ?

14397 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2019 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, een accu heeft nu eenmaal een beperkte levensduur.
Wellicht is er een nieuwe accu te krijgen?

vi
door villadorina - Sep 23, 2019 om 16:08
21 Antwoorden / 15 Vragen

beperkte duur is wel heel erg beperkt en een nieuwe accu kost hetzelfde als een nieuw apparaat - daar komen dan nog verzendkosten bij

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 23, 2019 om 16:09
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Probeer een nieuwe accu te krijgen. Accu's hebben nu eenmaal een beperkte levensduur. Het heeft ook weinig te maken met 'weggooitroep'. Bij het merk dat u nu noemt ('D') hebben accu's ook geen eeuwig leven.
Ik zie inmiddels met even zoeken een aantal aanbieders die mogelijk een niet te dure accu voor u hebben. U kunt dan het beste zoeken met het kenmerk van de accu (naast zoeken op modelnummer van de stofzuiger).

vi
door villadorina - Sep 23, 2019 om 16:12
21 Antwoorden / 15 Vragen

149,00 euro voor een accu die weiniggebruikt is, ik vind dat buiten proporties

newmikey
door newmikey - Sep 23, 2019 om 17:13
830 Antwoorden / 0 Vragen

In die Dyson zitten exact dezelfde Lithium accus als in alle andere apparaten. Accus hebben nu eenmaal een beperkt aantal oplaad-cycli en dat verandert niet bij een duurder apparaat.

aurora1
door aurora1 - Sep 23, 2019 om 17:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, u bent in ieder geval uw verhaal en gemopper kwijt.
En het is u totaal onbekend dat accu’s maar een beperkte levensduur hebben?
Bent u al met het ding naar de Handyman geweest waar u vast wel een accu kunt bestellen, of heeft u op internet gekeken om een juiste accu te bestellen?
Natuurlijk kunnen de vrijwilligers van het Repair Café een accu die op is niet repareren.
Hoezo 149 euro voor een weinig gebruikte accu?https://www.action.com/nl-nl/p/tristar-handstofzuiger-/

ne
door neodutchio - Sep 23, 2019 om 17:21
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als de zuiger na elk gebruik aan de lader blijft of te lang aan de lader blijft hangen gaat dat ten kostte van de levensduur. De zuiger moet pas opgeladen worden als deze leeg is.

pe
door peentjes - Sep 23, 2019 om 17:25
421 Antwoorden / 0 Vragen

Accu garantie loopt bijna altijd van 6 manden tot 1 jaar. Het apparaat zal met een nieuwe waarschijnlijk gewoon weer zijn werk doen.

panter22
door panter22 - Sep 23, 2019 om 18:52
6599 Antwoorden / Vragen

Koop en veger en blik. Beter voor het milieu.

me
door mein33 Sep 25, 2019 om 11:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Weet u wel hoeveel stikstof een mens uitblaast als hij/zij zo'n veegklusje met een veger en blik  uitvoert !!??   ;-))

panter22
door panter22 Sep 25, 2019 om 17:45
6599 Antwoorden / Vragen

Geen idee.

Donuts
door Donuts Sep 26, 2019 om 01:35
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Moet zeker ook nog bij de kringloop gekocht worden?

panter22
door panter22 Sep 26, 2019 om 08:43
6599 Antwoorden / Vragen

@graspollen. Het is net wat je wilt. Kun je niet meer goed bukken, dan zijn ze er ook met lange steel.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2019 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop een rolveger. Zit geen accu in, wetkt net zo goed.

aurora1
door aurora1 Sep 24, 2019 om 13:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die zal ik dadelijk ook maar weer even laten werken en zelf wat elbow grease mee maken.... Alleen zijn de borstels soms wat lastig schoonmaken....

tijger1
door tijger1 Sep 24, 2019 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men kan niet alles hebben.:-))

aurora1
door aurora1 Sep 24, 2019 om 20:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Toch wel jammer....
En dat wordt dan morgen als het meezit, want vandaag was er weer iets anders aan corvee te doen (zucht...).

tijger1
door tijger1 Sep 24, 2019 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“A womans work is never done.” :-((

aurora1
door aurora1 Sep 25, 2019 om 02:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha, inderdaad en helaas....

marita5
door marita5 - Sep 24, 2019 om 14:24
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Villadorina ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie