Afprijzing
hallo medewerker,
van de week een shrit gekocht prijs 49,95 maar er was ook een rode stikker met de prijs van 39,95 dus dacht ik korting mooi niet bij het afrekenen moet ik 49,95 betalen sta in de kassa word gezegd nu ids de vraag sta ik in me recht om die korting te vragen ..
graag u antwoord
pdj
Ben je dan niet in gesprek gegaan met de cassière? Is behoorlijk vreemd, daarom zat er immers een sticker op. Tja, om terug te gaan kan je misschien wel een tientje opleveren, maar heb je de sticker, bonnetje e.d. nog? Dan geen kassa mevrouw aanspreken maar even vragen naar de bedrijfsleider. Je stond op het moment dat je ging afrekenen in je recht , hoe je er een week (?) later voor staat, geen idee hoe men reageert.
[quote=zoekster schreef op zaterdag 15 jun 2013, 23:17]Zoals ik je vraag begrijp, heb je al betaald voor het shirt. Dan kun je niet meer op de prijs terugkomen, de overeenkomst is gesloten.
De overeenkomst is dan nog NIET gesloten.
Echter geldt vaak de prijs wel op het kaartje, omdat de koper voor die prijs wel de koop wilt sluiten.
De koop is pas gesloten als beide partijen met de koop akkoord gaan.
En alleen de prijs aanbieden is geen sluiten van de koop.
Waarom niet ter plekke bij de kassa gereageerd op de 'nieuwe prijs' van het shirt die was afgeprijsd?
[quote=wendy-claire schreef op zondag 16 jun 2013, 03:35]Waarom niet ter plekke bij de kassa gereageerd op de 'nieuwe prijs' van het shirt die was afgeprijsd?
Ik denk dat de TS dat wel degelijk gedaan heeft.
Bij de kassa wordt gewoon gezegd dat die korting niet van toepassing is.
Aangezien de koop nog niet gesloten is kan de koper de "verkeerde prijs" niet afdwingen.
De koper heeft vervolgens wel het recht om de "nieuwe prijs" te weigeren en van de koop af te zien.
Dit is nog steeds in het stadium van 'handjeklap'.
Voor alle duidelijkheid: de koper mag gewoon van de prijs op het artikel of op de rek vanuit gaan dat dat de juiste prijs is. Immers heeft die prijs de koper aangezet om tot de koop over te gaan.
Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Op het moment dat u betaalde heeft u het aanbod aanvaard en toen is de overeenkomst tot stand gekomen. U had op uw strepen moeten gaan staan voordat u betaalde en de verkoper aan de sticker op het product moeten houden.
Eventueel de bedrijfsleider erbij halen. Maar zoiets blijft een moeilijke zaak.
[quote=zoekster schreef op zondag 16 jun 2013, 09:29]Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Op het moment dat u betaalde heeft u het aanbod aanvaard en toen is de overeenkomst tot stand gekomen.
Op het moment dat de koper het geld op de toonbank legt is de koop nog niet gesloten.
Pas op het moment dat de verkoper het geld accepteert is de koop gesloten.
De reden dat ik het zo steeds aangeef is dat men ook kan onderhandelen over de prijs.
De koper kan wel de prijs hebben geaccepteerd, maar zolang de verkoper dat niet heeft gedaan (een prijs geven is geen acceptatie) is de koop niet gesloten.
De verkoper kan ook zeggen: "Ik verkoop jou niets.", of:"Ik doe met jou geen zaken."
Zou de koop gesloten zijn op het moment dat de koper de prijs accepteert, is de verkoper verplicht om het product aan iedereen te leveren en/of voor de aangeboden prijs te leveren.
Maar dat is dus niet zo.
Pas op het moment dat beide partijen akkoord gaan is de koop gesloten.
[quote=zoekster schreef op zondag 16 jun 2013, 09:29]Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Op het moment dat u betaalde heeft u het aanbod aanvaard en toen is de overeenkomst tot stand gekomen.
Zou in dit geval de koper wel de hogere prijs hebben betaald, dan kan de koper nooit of te nimmer terugkomen op die prijs.
Is de koop gesloten, dan is er een juridisch contract gesloten tussen koper en verkoper. Beide partijen kunnen dan niet terugkomen op diverse zaken: zoals verkoopprijs, garantieperiode, producteigenschappen, eventuele levensduur enz.
Er worden dingen gesuggereerd die niet kloppen:
- Als de koper de prijs accepteert menen diverse mensen dat dan de koop gesloten is.
- Als de koper iets wilt kopen dient de verkoper het product aan die koper te verkopen en mag de verkoper de koper niet weigeren.
Ik kom voor geen enkele partij op. Ook niet voor de verkopende partij.
De koper mag gewoon van de prijs uitgaan welke op het product op op de rek staat.
Zolang dat de beide partijen geen akkoord hebben gegeven voor de koop is de koop niet gesloten.
Blijkt dat de kassa een hogere prijs aangeeft, hoeft de koper daar niet mee akkoord te gaan. Maar de verkoper is niet verplicht om de lagere prijs te hanteren (klinkt tegenstrijdig, ik weet het). De verkoper kan dan rustig zeggen dat de koop niet doorgaat. Immers is de verkoper op dat moment nog niet met de koop akkoord gegaan.
Het enige wat de koper dan kan doen is van de koop af te zien.
Aangezien de koop nog niet heeft plaatsgevonden heeft de koper geen enkel gereedschap om de goedkopere prijs af te dwingen.
Met alle respect, maar blijkbaar vinden veel mensen dat te ingewikkeld en te moeilijk om dat te begrijpen.
@lekkerisdat, ondanks je mooie verhaal: de koop is wel gesloten, weliswaar met protest en tegenzin, maar jonpl heeft wel gekocht. Ik lees nergens dat hij schrijft: de koop is niet doorgegaan. Hij vroeg alleen of hij in zijn recht stond om die korting te vragen. Maar jonpl is er zelf immers al klaar mee: hij schrijft 13:49: bedankt voor het reageren!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer