he
door herman01 Apr 14, 2004 om 15:02
Huishouden & energie

Afrekening

Het gaat om het volgende in 2003 heb ik telaat mijn maandelijks termijn betaald waar door ik een herinnering ontving met 10€ boete dat heb steeds gedaan want ik was telaat
Nu blijk dat er ook rekeningen zijn door gestuurd naar het incasso bureau en dat kost 50€ exstra nu is mijn vraag mag het Nuon dat doen want ik dacht dat als je voor het afsluiten van het boekjaar alles betaald heb er niks aan de hand is
het is toch een voorschot wat wij per maand betalen

1774 18 Rapporteer

jcjoppe
door jcjoppe - Apr 21, 2004 om 11:32
279 Antwoorden / 59 Vragen

herman, ik heb zelf ook ervaring met te laat te betalen, helaas hangt daar een prijskaartje aan(in dit geval €10), betaal je niet of te laat wordt dit, in dit geval €50, voorkom dit gewoon,door dit gevalletje van eneco, voortaan automatisch te laten afschrijven van je rekening. dit voorkomt dat je het vergeet. Het moet toch betaald worden... TIP:orden al je jaarlijkse uitgaven, verzekeringen/eneco/telefoon/abbonnementen enz.,en deel ze door 12. Laat iedere maand van je inkomsten ongeveer dit geldbedrag door je 'baas'overmaken op een aparte rekening en laat hier alle vaste uitgaven ook van afschrijven en zo kom je (bijna) nooit voor verrassingen te staan... groeten, johan

ma
door marleenvanh - Apr 13, 2012 om 12:37
453 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe het met de garantie op dieren zit? SLECHT! Levende dieren die als handelswaar dezelfde rechten (geen dus!!!) hebben als dode materie. Maar ja wat wil je...93,3% van onze landgenoten eet vlees/vis. Alleen veganisten en zeer strikte vegetariërs kunnen hier klagen. Der rest heeft boter op het hoofd KILOOOOOS!!!.

feya13
door feya13 - Apr 13, 2012 om 13:15
12 Antwoorden / 2 Vragen

Hebben wij hier niet vorige week nog een petitie tegen getekent...?

wi
door wiekeltje - Apr 13, 2012 om 13:16
6 Antwoorden / 1 Vragen

Het woord "garantie" valt bij mij al verkeerd. Het zijn levende wezens, met gevoel, waar hier over gepraat wordt. Toch belachelijk eigenlijk! Ik ben vegetariër en hoe wij hier in Nederland met ons vee omgaan is al verschrikkelijk, dus laat staan met huisdieren. Als er maar geld verdient kan worden, want daar draait het hier tenstotte toch allemaal om. Het zou gewoon verboden moeten worden of er moet veel meer toezicht op het verkoop van dieren moeten komen, maar ja, wie ben ik.

En wat marleen zegt, ze hebben dezelfde rechten als een pak melk die over de houdbaarheids-datum is. Mensen denkt toch ff goed na. HET ZIJN LEVENDE WEZENS MET GEVOEL EN VEELAL DE ZELDE EMOTIES ALS WIJ

ra
door ragdolletje - Apr 13, 2012 om 14:42
30 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het woord garantie misschien niet lekker klinken. Maar toch. Het moet fokkers aanzetten om goed na te denken over hoe er gefokt wordt. Een goede fokker is het ras aan het verbeteren, een slechte aan het vermeerderen en ik vind het normaal dat als je een wanproduct koopt, de fokker er op aangesproken kan worden/ voor de kosten moet opdraaien. Ik spreek namelijk uit ervaring!!
Buiten de financiële kater wordt men opgezadeld met ongelooflijk verdriet.
In de eerste plaats voor het dier en niet te vergeten, de baasjes.
Garantieplicht moet er voor zorgen dat uitwassen in de kiem gesmoord gaan worden.
Pas nog gezien op tv: een Chihuahua die nooit verkocht had mogen worden, met een aangeboren hartafwijking. Wel gedaan door die fokker, een blanco boekje meegegeven en de kater komt dan later.
Terug brengen doe je niet, het is geen artikel, maar een levend wezen, maar wat als je geen geld hebt voor zoveel medische kosten??

Strak plan dus, laten ze de stechteriken a.u.b. keihard aanpakken!

ri
door riabossse - Apr 13, 2012 om 15:24
7 Antwoorden / 2 Vragen

op dieren heb je 1/2 jaar garantie volgens mij.

Gaat de vogel dood door bijvoorbeeld een besmettelijke ziekte die de vogel al had voordat deze bij jou komt, dan kun je een nieuwe vogel krijgen, of geld terug.

In de praktijk loopt dit wel eens anders.

Papegaaien koop je ook niet zo maar, je moet zeker weten dat deze niet ziek is, dus koop alleen een geteste vogel.

Het zou een goede zaak zijn dat er een wet komt, die 'n data bank verplicht en alle papegaaien registreert met herkomst, ring nummer, chip.

eclipse
door eclipse - Apr 13, 2012 om 15:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen
ma
door marly18 - Apr 13, 2012 om 17:03
27 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag over garantie hangt af van de vraag van wie je het dier koopt. De wettelijke garantiebepalingen gelden alleen voor de koop van een bedrijf aan een particulier, niet voor bedrijf-bedrijf of particulier-particulier.

Een particulier die van een particulier koopt, kan zich niet beroepen op wettelijke garantie. Je kunt hoogstens wat afspraken die je maakt over hetgeen je koop op papier zetten, en dat door de koper en de verkoper laten tekenen. Maar het wordt pas echt rechtsgeldig en officieel als je dat door ee notaris laat legitimeren. Maar wie doet dát nou?

Degenen die via Marktplaats verkopen, zijn meestal particulieren, of bedrijven die een grondige reden hebben om niet via een gewone webshop of een fysieke winkel hun waren aan te bieden - en meestal zijn dat niet al te consumentvriendelijke redenen. Maar omdat die bedrijven die uitsluitend via Marktplaats aanbieden lastig te traceren zijn, kun je vaak heel weinig als ze je een kat in de zak hebben verkocht.

Kortom: houd er bij aankopen via Marktplaats rekening mee dat het erg lastig is om verhaal te halen als er iets misgaat met het product dat je hebt gekocht. Koop belangrijke, waardevolle en dierbare producten dan ook liever niet via een plek als Marktplaats, maar bij een bedrijf dat een fysiek adres heeft, zich aan Algemene Voorwaarden houdt die overhandigd worden bij de koop, en liefst bij een branchevereniging of geschillencommissie of iets dergelijks is aangesloten.

pe
door petra 45 - Apr 13, 2012 om 17:09
5 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt geen garantie op dieren, zelf meegemaakt 2 noorse boskatten [kittens] gekocht bij een cattery, achteraf bleek het een broodfokker want ze hadden/hebben constant nestjes, een noorse boskat kost zo'n 650 euro per stuk binnen 2 mnd ziek, naar dierenarts gevraagd doe aub alles want die beestjes verdienen een mooi leven helaas bleken ze alletwee fiv/felv te hebben [kattenaids]. Ik heb er een advocaat opgezet [rechts bijstand] die kon niets, ze hebben het wel geprobeerd maar werden ook uitgescholden aan de telefoon. ik werd zelfs door die mensen van de cattery bedreigd dat ik met smaad bezig was en dat ze mij zouden aanklagen!!. Het was onze bedoeling om te genieten van 2 mooie raskatten niet fokken of wat dan ook, maar we eindigden met heel veel verdriet en pijn en de kittens ook wat een lijdensweg voor ze. Wordt tijd dat er wel een wet komt en het liefst ook 1 die broodfokken verbiedt.

Oké pas op met advertenties via marktplaats zoek je dieren via iemand die de fokkers kent dan zit je meestal goed.

al
door alfmyself - Apr 13, 2012 om 20:23
4 Antwoorden / 4 Vragen

Hé, Eclipse, je ben wel lekker bezig, zeg. Lucht het lekker op, die scheldpartij? Kan je niet hebben, dat er mensen zijn voor wie een dierenleven WEL iets voorstelt? Reageer híer nou eens op, als je nog durft.

eclipse
door eclipse - Apr 13, 2012 om 20:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@alfmyself
Psychiater voor je bellen, voor jou is het MENEER Eclipse. gefrustreerd vegatariëtje, ben net klaar met de kip kruiden, heb m `n ratje eten gegeven lekker stukkie oude kaas is ze gek op, kom maar krijg jij rotte appel... gefrustreerd egotje

eclipse
door eclipse - Apr 13, 2012 om 20:33
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@alfmyself
Je moet lezen eer je reageert, ik klik het vinkje weg dus kwek lekker tegen jezelf :-) fijne avond en neem nog een lekker boomblaadje he kijk wel uit dat er geen luisjes op zitten...is rood vlees geloof ik....

ha
door harmes - Apr 14, 2012 om 01:00
26 Antwoorden / 2 Vragen

Reageer toch niet op die puberale uitingen van die laaggeletterde agressieveling.
Belangrijker: koop nooit énig dier op Marktplaats of in de dierenwinkel en óók niet op markten zoals de Antwerpse vogelenmarkt of binnenkort weer op de vrijmarkt tijdens koninginnedag. Echt niet doen.

ho
door hofner - Apr 14, 2012 om 08:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen die bijv. honden of katten aanschaffen via bijv. Marktplaats, krijgen wat ze vragen: ellende!
Niet één bonafide hondenfokker zal via Marktplaats zijn dieren aanbieden.

Doet hij of zij dat wel, dan kan je er al vanuit gaan dat er iets niet in de haak is...
Wil je een hond of poes, doe dat dan via een rasvereniging of ga langs bij een asiel!

pe
door petra 45 - Apr 14, 2012 om 17:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hofner als je een raskat met stamboom wilt dan moet de cattery aangesloten zijn bij de vereniging, zegt vrij weinig dus helaas. Maar je hebt gelijk niet via marktplaats kopen zal het zelf ook nooit meer doen al is het niet ééns zozeer omdat ik mezelf zielig vind vanwege het geld maar die pijn van die kittens vreselijk.

En eclips ik heb de redactie gewaarschuwd dus hopelijk halen ze je berichten weg en mag je nooit meer posten.

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2012 om 19:06
16871 Antwoorden / 108 Vragen

Ik blijf de mening toegedaan dat mensen in een impuls een aankoop doen. Dat gebeurd dan in een winkel, iets waar ik zelf op tegen ben. Als ik het b.v. bij hond hou ga je eerst na of je voldoende thuis bent en er zorg aan kunt besteden. Dan zoek je een fokker, geen winkel of Marktplaats; heb je die gevonden dan bezoek je de puppy's, kun je gelijk zien hoe de fokker/ster ermee omgaat, schoon, de moeder, de leefomgeving. Veelal te jong gaan ze al bij de moeder weg. Als de pup thuis is wordt er ook vaak vergeten dat de pup de eerste weken niet met andere honden in contact komt (parvo). Mocht het toch misgaan: een goede fokker = a. heel verdrietig en b. geeft geld terug en biedt geen andere pup uit dat nest aan.
Ik hou niet van het woord: garantie op dieren.

ra
door ragdolletje - Apr 18, 2012 om 11:21
30 Antwoorden / 2 Vragen

In ons geval kwamen de katten niet van Marktplaats, maar van Kitten te Koop en één via de rasvereniging!
Daarom vind ik het belangrijk dat er een soort garantiestelsel voor dieren komt, zodat de slechteriken zichzelf zullen gaan bedenken om wanproducten aan de man te brengen!! Laat ze maar flink boeten voor zo iets want ze verdienen grof geld aan hun 'product'.
Vreselijk als je zo iets overkomt. Ik heb het niet over financiële aspecten, maar het verdriet wat je hebt om je dier.
Garantie, een raar iets als het om levende have gaat: Ja graag.

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2012 om 12:05
16871 Antwoorden / 108 Vragen

marleenvanh, alleen veganisten en zeer strikte vegetariërs kunnen hier klagen. Daar ben ik het niet met u over eens. Ik denk dat u antropoformisme toepast; en dat gaat "gewone" mensen te ver. Wie vlees of vis wil eten moet dat vooral doen maar deze bijdrage heeft weinig met het onderwerp "garantie op dieren" van doen. Heb, en is door anderen ook, al eerder aangegeven dat het woord "garantie" eigenlijk niet van toepassing moet zijn op huisdieren.