li
door lindsey115 Mar 23, 2016 om 07:32
Huishouden & energie

Afsluiting enexis

Hallo

Wij kunnen vanaf vandaag afgesloten worden door enexis. Heb gisteren al vele malen gebeld omdar oxxio binnen 2 dagen ons aanmeld bij enexis. Dus duurt zolang door verwerking van de waarborgsom. Maar helaas enexis doet hier niets mee.ergens las ik dat ze je helemaal nog mogen afsluiten tussen 1 oktober en 1 april ?
Is dit juist?
Wij zitten dalijk namelijk in de kou met een kindje van 2 die al vaak ziek is en problemen met zijn luchtwegen heeft.

Mvg

3118 10 Rapporteer

ph
door philip36 - Mar 23, 2016 om 07:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen
li
door lindsey115 Mar 23, 2016 om 09:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is dit geen optie en ook niet mogelijk. Het is onze eigen schuld maar als er toch bewijs is dat er betaald is maar dat er binnen 2 dagen pas een meldig bij het systeem kan gemaakt worden vind ik dit echt niet kunnen. Ik heb laten zien dat ik er heel hard achter aan ben gegaan. Afgelopen week miaschien wel 50x gebeld met nuon , oxxio en enexis... maar mederwerking van geen van de 3.
Maarja dan maar laten afsluiten en dagen wachten totdat ze ons weer aankomen sluiten.. terwijl het morgen doorgegeven word bij het systeem

marita5
door marita5 - Mar 23, 2016 om 08:14
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lindsey115 ,

Neem contact op met Enexis om afsluiting te voorkomen stel direct de vraag ,  zie ook melden van een klacht .

https://www.enexis.nl/consument/contact/klantenservice/neem-contact-op?pageid=221

Lees ook hier afsluiten en heraansluiten ,

https://www.enexis.nl/consument/diensten-en-tarieven/aansluitingen/af-en-heraansluiting?pageid=232

In de tussentijd de tip van @philip36 volgen ( betreft kindje ) .

li
door lindsey115 Mar 23, 2016 om 09:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Contact opgenomen met enexis misschien al 50x afgelopen week. Enige wat ze dan doen is een melding maken dat ik gebeld heb en dat de waarborgsom betaald is en nog 2 dagen duurde

Tijger2
door Tijger2 - Mar 23, 2016 om 09:10
302 Antwoorden / 1 Vragen

Zo koud is het niet dat afsluiten niet zou mogen.

li
door lindsey115 Mar 23, 2016 om 09:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ook niet gezegt dat t over de kou ging.. maar in t algemeen van 1 okt tot 1 april. Maar dat heb ik alleen gelezen in dit forum ergens.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 23, 2016 om 09:29
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U had niet moeten bellen, maar maillen met een blijlage van uw overschrijving. Aan de telefoon gebeurt meestal niets. Nu is het al te laat.

Wat u nu nog kunt doen is met uw kind de deur open doen en de afschrijving van de rekening laten zien aan de personen die u afsluiten, doe het met tranen in uw ogen. Het zijn ook maar mensen tenslotte en u heeft betaald. Wek medelijden op.

gh
door ghilbe20 Mar 23, 2016 om 20:16
2 Antwoorden / Vragen

Mailen met een overschrijving verandert niets aan het feit dat er ieder moment afgesloten kan worden. En die andere oplossing slaat nergens op. Iedereen moet voor zijn energie verbruik betalen en zolang er geen leverancierscontract is, wordt er dus niet betaald.

marita5
door marita5 - Mar 23, 2016 om 09:35
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Lindsey115 ,

Dien een klacht in , u kunt hier een bijlage toevoegen betalingsbewijs / overschrijving .
Bellen helpt niks .

https://www.enexis.nl/consument/contact/klantenservice/neem-contact-op/klachtenformulier?page_mail_subject=Klacht:%20Houding%20of%20gedrag%20van%20Enexis%20medewerker

li
door lindsey115 Mar 23, 2016 om 09:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt dit heb ik nu meteen gedaan!

marita5
door marita5 Mar 23, 2016 om 11:03
11534 Antwoorden / 15 Vragen

graag gedaan , succes .

gh
door ghilbe20 Mar 23, 2016 om 20:17
2 Antwoorden / Vragen

En wat zou dat dan helpen? Geen leverancierscontract, betekent dat er niet betaald is. Dus is Enexis gerechtigd om af te sluiten.

marita5
door marita5 Mar 23, 2016 om 20:29
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@ghilbe20 , Ts heeft waarborgsom betaald , is een spoedmelding maar telefonisch contact met enexis helpt niet . dan maar een schriftelijke klacht , niet geschoten is altijd mis .

li
door lindsey115 - Mar 23, 2016 om 17:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog een vraagje. Die afsluiting word dat alleen overdag gedaan of ook in de avond uren ?

Tijger2
door Tijger2 - Mar 23, 2016 om 17:25
302 Antwoorden / 1 Vragen

Lees eens hier.

Mag mijn energiebedrijf mij afsluiten als het vriest?

U wordt niet afgesloten wanneer het vriest. Het moet dan wel twee dagen achter elkaar onder de nul graden zijn. Hierop zijn een paar uitzonderingen. U wordt wel afgesloten tijdens een vorstperiode:

  1. als u zelf wilt worden afgesloten;
  2. als u fraude of misbruik pleegt;
  3. bij een onveilige situatie, bijvoorbeeld een gaslek;
  4. als er geen energiebedrijf bekend is bij uw netbeheerder.

li
door lindsey115 Mar 23, 2016 om 17:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat weet ik al jeeft u mij vanmorgen ook allebei de linka van gestuurd. Mijn vraag gaat over of ze na 5 uur ook komen of allen tussen 8 en 5 ofso

Tijger2
door Tijger2 Mar 23, 2016 om 18:25
302 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had die link niet gestuurd, maar zie nu dat hij er al staat. Dus dubbelop. Ik heb geen idee of ze ook na vijven komen. Maar het gaat niet over een gaslek, dus persoonlijk denk ik van niet.

gh
door ghilbe20 Mar 23, 2016 om 20:10
2 Antwoorden / Vragen

Nee, na vijven komen ze niet meer afsluiten.

li
door lindsey115 Mar 23, 2016 om 23:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Oke bedankt voor uw antwoord dat is een hele gerust stelling.
Morgen avond namelijk laatstr verjaardag van onze geliefde opa & overgroot opa. ( lijd aan ernstig kanker met uitzaaiingen gehele lichaam)

Tijger2
door Tijger2 - Mar 23, 2016 om 17:27
302 Antwoorden / 1 Vragen

Lees ook eens hier.

https://www.consuwijzer.nl/energie/energierekening/afsluiting/afsluiting-elektriciteit-gas

ro
door ronny530 - Mar 23, 2016 om 18:25
2794 Antwoorden / 41 Vragen

U moet Oxxio bellen en niet enexis want enkel Oxxio kan de stopzetting tegenhouden. Overigens heeft u van enexis voldoende tijd gekregen om een leverancier te vinden maar enexis blijft niet eeuwig wachten.

li
door lindsey115 Mar 23, 2016 om 18:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog geen 10 dagrn te tijd gehad voor een nieuwe te zoeken. En ik vraag hier om hulp niet om gezeur dat ik t zelf schuld ben.
En oxxio kan een stopzettong niet tegen houden. Weet niet waar u dat op bazeert ? Verwerking van borgsom kost al 2 dagen tijd en voordat ze echt gaan leverem ben je ook weer 2 dagen verder en het is een spoed aanmelding..tevens heb ik al 15x gebeld .

gh
door ghilbe20 - Mar 23, 2016 om 20:14
2 Antwoorden / Vragen

Enexis mag gewoon afsluiten tussen die datums. Het is nu eenmaal zo dat ze mogen afsluiten als een klant wel energie gebruikt, maar er niet voor betaalt. En dan heeft bellen met Enexis geen enkele zin. Zolang er idd geen leverancier bekend is, mag en kan het iedere dag gebeuren.