co
door couronne Jan 23, 2006 om 10:02
Huishouden & energie

Andere leverancier

Ik ben klant bij Essent. Nu ben ik gebeld door oxxio dat ik als ingeschrevene bij de KVK 11% korting kan krijgen als ik bij hen stroom afneem. Ik heb Essent hierover gebeld en zij doen hier niet aan mee. Nu is mijn vraag, is Oxxio wel een betrouwbaar bedrijf of doe ik er goed aan om toch maar bij Essent te blijven?

845 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 23, 2006 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Typ in het zoekveld Oxxio in en lees de ervaringen zou ik zeggen.

Als je tevreden bent over Essent, blijf dan gewoon je energie van hen afnemen is mijn advies.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2006 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oxxio is een van de vele nieuwe spelers op de energiemarkt. Op zich is er niets mis met Oxxio als zijnde energieleverancier, alhoewel de 11% die zij noemen wel eingszins overdreven is. Het zal je wel een paar euro schelen. Durion neemt dan de levering voor zijn rekening, waarbij Essent dan voor het transport blijft zorgdragen.

Essent doet hier niet aan mee zegt u. Ik begrijp dat u heeft geprobeerd de prijs uit te onderhandelen. Inderdaad zal dat niet lukken (was het maar waar ;-)).

Het grootste probleem is het overstappen op zich. De leveranciers zijn hier niet op ingericht en heel vaak gaat het mis. Leveren van stroom is 1 ding, dat kunnen ze allemaal, maar sinds de liberalisering van de energiemarkt zijn helaas veel leveranciers niet in staat gebleken om wijzigingen in hun administratie door te voeren, met als gevolg dubbele nota's of helemaal geen, geen eindafrekeningen. Dit is niet uniek voor Oxxio, maar ook de gevestigde namen Essent, Nuon, etc zijn berucht hierom.

Brynnar

ve
door verwijderd - Jan 23, 2006 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel voor de tip. Ik heb inmiddels de reakties gelezen en die liegen er niet om. Ik blijf maar gewoon bij essent

ve
door verwijderd - Jan 23, 2006 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel voor het advies. Inderdaad, de grootste rekening komt van al die belastingen etc. Ik blijf gewoon bij Essent.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2006 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Type de naam Oxxio hier en bij Tros Radar in bij "zoeken" en oordeel zelf over wat de mensen allemaal over Oxxio te melden hebben.

Die korting gaat alleen maar over de gebruikte energie en dat is maar een heel klein gedeelte van de rekening. De rest is vastrecht, transportkosten, belastingen etc. en die is overaal hetzelfde.

Ik zou er NOOOIITTT aan beginnen.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 20, 2006 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga niet naar oxxio, je krijgt daarna ook te maken met extra transportkosten,bij mij was dat 18 euro per maand.ik heb sinds kort pas de eindafrekening gekregen van 2003-2004.ik had boycot.nu ingeschakeld omdat ze steeds smoezen hadden en niet wilden betaLEN AFZ  PETER

ve
door verwijderd - Mar 20, 2006 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel Peter voor je reactie. Ik ben inderdaad niet overgestapt en ben bij Essent gebleven. Het lijkt wel of je meer betaalt maar achteraf denk ik dat het allemaal wel meevalt. Essent is in ieder geval een betrouwbaar bedrijf.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2006 om 08:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

blijf waar je ben ik heb zelf veel problemen gehad met oxxio extra transportkosten 18 euro per maand .ik heb de eindafrekening van 2003-2004 nu pas gekregenin 2006,ik had boycot.nu ingeschakeld toen reageerden ze wel

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 02:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga nooit over naar Oxxio!

Oxxio is één van de meest agressieve van alle leveranciers.

Ik hoor mensen die in hun praatjes en leugens zijn getrapt.
Eenmaal aangemeld, kom je bijna niet meer van ze af.
Men heeft bijna allemaal spijt.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

je snapt niet dar er nog mensen zijn die bij dat bedrijf willen werken om klanten te winnen. Ik ben in ieder geval blij met alle reakties, zodat ik er niet ingetrapt ben.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben al 6 jaar een zeer tevreden klant van oxxio, 6 jaar geleden was de naam energiebedrijf.cm

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

EXTRA transport kosten kan niet. De energierekening bestaat uit

1. energielevering (van gekozen leverancier)

2. transport/netbeheer (van netwekbeheerder of leverancier als de netwerkbeheerder daar een afspraak mee heeft)

3 meterhuur (zie 2.)

Dus nooit extra.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij ben je de enigste tevreden klant als ik alle reakties lees. Ben je niet toevallig werknemer bij oxxio?

Zoniet, dan ben je een gelukkig mens dat je het zo getroffen hebt.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben zeker geen werknemer van oxxio nooitgeweest ook ik heb 3 werkgevers gehad in mijn leven en daar was geen energiebedrijf bij ben nu 61 en 100% wao

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga niet in zee met oxxio men krijgt veel problemen en ook al heeft u een contract dan doen ze nog niet leveren want mijn moeder hebben ze afgesloten nooits naar oxxio gaan

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ceddy je loopt 4 maanden achter.