tj
door tjakkie Mar 23, 2004 om 08:56
Huishouden & energie

Bank jencikova

Wij hebben zeer slechte ervaringen met Jencikova op dit moment zijn we ons geld en de bank kwijt en er wordt niet op brieven gereageerd wat moeten we doen en wie heeft nog meer slechte ervaringen met dit bedrijf.

6010 24 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:05
763 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen ervaring met jencikova, er zijn wel meer meubelwinkels die zo halsstarig reageren. vaak is het een kwestie van een lange adem. zoekt u een manier om dit op te lossen dan kan ik u verwijzen naar de rubriek meubelen en lees hierbij vooral de antwoorden op de vragen van seat en sofa's hier worden al diverse tips aangedragen inzake hoe dit op te lossen.

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 13:05
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wat is precies het probleem ? U geeft wel heel weinig info.

po
door potze - May 4, 2004 om 10:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met Jencikova. Ik heb een kast gekocht vorig jaar 5 juli 2003, inmiddels hebben ze deze vier keer bezorgd, allen waren zwaar beschadigd. ik heb hen aangetekende brieven gestuurd om de koop te ontbinden, hierop wordt niet gereageerd. Ik heb gebeld, diverse keren, niemand belt me terug. Ik krijg geen contact met managers of wie dan ook. Teruggaan naar de winkel helpt niet, ze verwijzen me naar het hoofdkantoor. Ja, we kwamen in de winkel dreigend over, ze wilden wel de politie bellen. Ik sta op het punt een advocaat in te schakelen om de koop ontbonden te krijgen. Hoe kan ik nog van een kast genieten, waar zoveel ellende aan verbonden zit. jurrina

tj
door tjakkie - May 4, 2004 om 23:53
6 Antwoorden / 2 Vragen

Bij welk filiaal hebben jullie de kast gekocht? Wij hebben nu onze rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. We krijgen totaal geen reaktie, de laatste aangetekende brief hebben we 26 maart verstuurd. We zijn ons geld kwijt en we hebben geen bank, dit is toch oplichting. Wij hebben ook meerdere malen gevraagd ons geld terug te storten. Wij hebben er al zoveel energie inzitten en enorm veel ergenis en tijd door de brieven die we steeds versturen. Inderdaad naar de winkel gaan heeft ook geen zin daar lachen ze je gewoon uit. vr.gr.Ineke

hauwert
door hauwert - May 7, 2004 om 12:30
11 Antwoorden / 1 Vragen

reactie:bank en kastje jencikova

beste mensen,

als alles niet helpt probeer dan www.boycot.nu. Uit nieusgierigheid keek ik op de site en heb mijn klacht over Practica er op laten zetten, zij hebben direct naar P. gemaild en het resultaat was snel. Binnen 48 uur kreeg ik alsnog gelijk Veel succes, hauwert

po
door potze - Jun 17, 2004 om 13:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels heb ik een vijfde kast geleverd gekregen, ook deze is teruggestuurd. Er zaten kieren tussen het gepersde hout, inderdaad volgens de leveranciers was dit niet normaal, mijn reden tot weigering was gegrond. jencikova heeft me een brief gestuurd voorafgaand aan de levering. Als deze vijfde kast niet deugde, wat hen onwaarschijnlijk leek, kreeg ik mijn geld terug. 100 euro aanbetaling te verstaan. Ik wacht daar nu twee weken op en ben erg benieuwd. De kast is gekocht in Groningen en de verkoopster vinden het ook errrruuuggg vervelend, maar iets regelen voor mij als klant, ho maar. Ik wens een ieder van succes met Jencikova, ik heb al mijn vrienden, kennissen en familie ontraden ooit daar iets te gaan aankopen. jurrina

hauwert
door hauwert - Dec 11, 2004 om 16:01
11 Antwoorden / 1 Vragen

Op 07-05-2004 gaf ik de tip om de klacht met volledige omschrijving te plaatsen op www.boycot.nu.

Ik heb daar vrij snel een adekwate reactie van Practica over mijn stinkende bank gekregen.

Veel sterkte, groet hauwert

fl
door fleurie - Dec 11, 2004 om 17:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben jullie inmiddels al een reactie van Jencikova?

Wij hebben ook een zeer slechte ervaring met Jencikova. Vorig jaar oktober hebben we een bank gekocht en na twee maanden een klacht ingediend. We hebben diverse malen gebeld, faxen en brieven gestuurd (t.a.v. de directie), maar er wordt niets mee gedaan en we krijgen geen reactie. Enige verschil is volgens mij dat jullie de bank en het geld kwijt zijn en wij de bank nog hebben. We zijn benieuwd hoe dat bij jullie gegaan is, hebben ze de bank meegenomen om te repareren en vervolgens niets meer laten horen? Bij ons is 3 maanden geleden iemand komen kijken naar de bank, maar sindsdien hebben we niets meer gehoord en hebben we alweer diverse brieven gestuurd en geen reactie tot op heden.

Inmiddels is de maat vol (voldoende tijd geboden de klacht op te lossen) en willen we ons geld terug. Eventueel via rechtsbijstand, maar ik heb het idee dat ze daar ook niet gevoelig voor zijn. Graag horen we van jullie hoe het is afgelopen met jullie bank.

tj
door tjakkie - Dec 11, 2004 om 17:50
6 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben onze rechtsbijstandverz. ingeschakeld en via de kantonrechter in het gelijk gesteld Jencikova moest ons het bedrag van de bank terug betalen dit is inmiddels via de deurwaarder geregeld.

ma
door marc164 - Oct 23, 2006 om 15:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook een zeer slechte ervaring met dit bedrijf. Met name bij de levering van het meubilair. Volgens afspraak zouden de meubels op de eerste verdieping worden afgeleverd, maar de heren wilden dit echter niet doen. Een van de heren vond het zelf nodig om mij te intimideren. Uiteindelijk zijn ze met de meubelen weer verdwenen. De aanbetaling proberen we nu terug te krijgen.

cu
door cupra2001 - Nov 2, 2006 om 20:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

dan moet je misschien eens in de algemene voorwaarden kijken daar staat dat er tot de deur geleverd wordt als het niet normaal naar binnen kan. Aangezien de bezorgers dit weigeren zal het wel niet normaal naar binnen kunnen en draai je zelf voor het naar boven brengen op.

tj
door tjakkie - Nov 3, 2006 om 16:40
6 Antwoorden / 2 Vragen

De problemen met onze bank met jencikova zijn opgelost we hebben via een rechtzaak ons geld terug gekregen. Net op tijd, want 3 weken later waren ze failliet in groningen.

be
door beatrix234 - Mar 8, 2007 om 20:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb in februari 2006 stoelen besteld bij jencikova. Tot op heden nog niets ontvangen. Ook ik heb brieven gestuurd en hierop wordt ook bij mij niet gereageerd. Bellen werkt ook niet want 90 % van de keren moet ik zelf terugbellen, omdat zij het niet doen ook al beloven ze dit. Na meer dan 1 jaar wil ik eindelijk mijn stoelen ontvangen. Besteld bij filiaal in rotterdam.

tj
door tjakkie - Mar 8, 2007 om 20:49
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, heb je een aanbetaling op de stoelen gedaan. Zo ja schakel dan je rechtsbijstandverzekering maar in. Zo niet ontbind de aankoop schriftelijk en anders vergeet de stoelen en koop ergens anders nieuwe. Ik dacht dat Jencikova niet meer bestond. In Groningen zijn ze failliet.

ch
door christel100 - Mar 11, 2007 om 12:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met Jencikova. Wij hebben op 9 september 2006 een bank besteld bij het filiaal van Jencikova in Villa Arena. Wij moesten 800 euro aanbetalen en de bank zou eind december binnen komen. Wij zijn 5 januari verhuisd en die dag zou de bank ook geleverd worden. Tot eind december hebben wij niets vernomen van Jencikova en toen wij zelf belden hoe het met de bank stond werd ons verteld dat hij nog niet binnen was, maar in de tweede week van januari zou de bsnk geleverd worden. Het is nu 11 maart 2007 en tot op heden hebben wij de bank nog niet mogen ontvangen. Wij bellen iedere week om te vragen hoe het ermee staat, want de medewerkers van Jencikova beloven wel terug te bellen maar dit genoegen hebben wij nog niet gehad. Wanneer wij bellen worden we onvriendelijk behandeld, want de medewerkers weten ook niet hoe het zit en vinden dat we nog maar even rustig moeten wachten! Wij zijn al in de winkel geweest en telkens verschuilen de medewerkers zich achter het hoofdkantoor, maar helaas is dit hoofdkantoor zelf niet bereikbaar. Je kunt de bestelling annuleren maar dan moet je wel even 30% betalen. Wij raden iedereen aan nooit iets te kopen bij Jencikova!!!

tj
door tjakkie - Mar 11, 2007 om 20:06
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan jullie maar een advies geven schakel zo snel mogelijk je rechtsbijstandsverzekering in (als je die hebt) en eis het geld terug. Je kunt dit uiteraard ook vast zelf doen en dan wel een termijn stellen en aangetekend versturen. Je bent denk ik anders je geld kwijt.

fl
door fleurie - Mar 12, 2007 om 19:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad geld terug proberen te krijgen. Je wilt de bank ook niet meer hebben van deze firma en nog meer geld betalen en een slechte service (lees geen service!) krijgen als er iets mee is en dat is wel vaak het geval gezien de reacties. Wellicht lukt het via de rechtsbijstand. Anders maar het verlies van de aanbetaling accepteren en sparen voor een andere. Als wij van tevoren hadden geweten dan hadden we dit ook gedaan. Wij zijn nu al 3 jaar bezig met onze klacht. Zelfs via Boycot.nu is het niet gelukt. Er is wel na 2,5 jaar iemand komen kijken naar de bank, de heer van der Wiel. Dit heeft echter niets opgeleverd uiteindelijk. Na maanden mailtjes via Boycot is het helaas niet gelukt. Er worden loze beloftes gedaan en Jencikova laat niets meer van zich horen en doet alsof ze van niets weten. Heel jammer, maar we hebben er ons inmiddels bij neergelegd. Het is echt een teleurstelling als je je eerste bank koopt en ervan uit gaat dat deze wel wat jaartjes mee zal gaan. Wij raden iedereen af om hier te kopen, het zijn echt oplichters!

sa
door saotosoepie - May 11, 2007 om 10:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben slechte ervaringen met Jencikova! In september 2006 kregen wij onze bank met schade door toedoen van de bezorgers. Na bellen/mailen kregen we mondelinge toezegging dat we een nieuwe bank zouden krijgen met een levertijd van 16 weken. We kregen hiervan geen schriftelijke bevestiging van de nieuwe order, want dat was natuurlijk niet mogelijk en ook niet nodig. In december werd geen bank bezorgd. De order bleek door wisseling in leverancier kwijtgeraakt. Ze maakten er een spoedbestelling van. Binnen 3 weken zou de bank worden geleverd. Na 3 weken nog steeds geen bank en weer hingen we aan de telefoon. Er zou overleg zijn tussen directie en serviceafdeling waarin onze case zou worden besproken. Weer werden we niet gebeld. Uiteindelijk zijn we langs gegaan in de winkel (Alexandrium). Ze konden niets voor ons nakijken, omdat het hoofdkantoor gesloten was. De volgende dag kregen we te horen dat er (alweer) een overleg zou zijn tussen directie en serviceafdeling waarin onze case (alweer) zou worden besproken. Het probleem zou binnen een maand worden opgelost, maar vreemd genoeg waren ze niet in de veronderstelling dat we een nieuwe bank zouden krijgen. Ze dachten dat het om een reparatie ging. En dan nog is het de zot voor woorden, want Jencikova heeft in die 8 maanden geen contact opgenomen over een reparatie en dus ook niet eens gekeken naar de beschadiging. Degene die ons de bank verkocht, ons de toezegging voor een nieuwe bank deed en met wie steeds contact hadden, was niet te bereiken. Eerst was hij vrij en daarna was hij ziek. Dit was medio april 2007 en sindsdien hoorden we niets van Jencikova! Als wij niet bellen, dan laten ze NIETS horen. Ze houden zich niet aan hun afspraak. We krijgen stees verschillende dingen te horen. We stuurden een ingebrekestelling waarin we eisen dat we onze bank binnen 4 weken willen hebben. Gebeurt dit niet, dan schakelen we de Geschillencommissie, Consumentenbond en rechtsbijstand om de koop te ontbinden! Bedankt voor de tip en jullie ervaringen! We gaan ook Boycot inschakelen. En de bank krijgen ze niet mee, voordat we ons geld terug hebben!

mi
door miri1971 - Jun 8, 2007 om 01:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er is toch nog hoop!!

Wij hadden een bank die na 2 jaar gebreken ging vertonen en werd in september 2006 opgehaald voor reparatie. De bank was thuis al beoordeeld en zou max. 4 weken weg zijn. Het verdere verhaal is bij de meesten bekend. De bank was niet na 4 weken terug, ook niet na 4 maanden. Vele telefoontjes gepleegd, vele diverse antwoorden gekregen. Na 6 maanden een aangetekende brief gestuurd en geeist dat we binnen een week de bank terug wilden of anders het aankoopbedrag terug wilden hebben. Na 8 dagen kregen we antwoord! Allereerst excuses, maar onze bank was niet meer te repareren. We mochten een nieuwe bank uitzoeken in het filiaal van Alexandrium. We konden het bijna niet geloven! Nieuwe bank uitgezocht, levertijd 12 weken. Binnen 8 weken kregen wij een telefoontje dat de bank bezorgd kon worden. En raad het eens.......sinds 4 dagen zitten we dan ook echt op een splinter nieuwe bank! We zijn erg blij!!!

Zou Jencikova dan toch de goede kant op gaan? Ik hoop het, want het is in eerste instantie een hele leuke zaak! Ik had beloofd, als we de bank écht geleverd kregen, ik een positief berichtje op internet zou plaatsen. Bij deze! Jencikova bedankt!

pa
door parker_1 - Jul 2, 2007 om 23:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

beste mensen wij hebben gewacht en wachten tot op de dag van vandaag nog steeds. kortom een en al drama.

De stappen die wij nu genomen hebben zijn:

1) een aangetekende brief verzonden om Jencikova "ingebreke te stellen" daarbij de vraag onze bank incl. bijbehorende accesoires zsm te leveren.

na geen reactie te hebben gehad van het hoofdkantoor te zeewolde hebben wij gegoogled  op rechts winkel Rotterdam, amsterdam en hebben met de hulp van deze organisatie juridische stappen ondernomen. (een aanrader voor alle gedupeerden)
_____________________

Nu komt het drama

nadat de levertijd verstreken was hebben wij gebeld met de vestiging Jencikova alexandrium in Rotterdam betreft de bank die wij hadden besteld. Deze was vertraagd, wij toonden begrip en gingen naar huis. Twee weken later hebben wij weer contact opgenomen met de vestiging en we kregen als excuus dat de vrachtwagens onderweg waren. Nou mooi je geloofd er in en je gaat naar huis in de veronderstelling dat je spoedig een telefoontje krijgt van de klantenservice voor het maken van een afspaak.

.........1 week later

Het was een regenachtige dag onderweg naar Alexandrium om verhaal te halen bij de Manager Dhr. A. Weerheim. Deze meneer kwam met het volgende "we verwachten een levering maar door het slechte weer zijn de vrachtwagens te laat, :twisted: ok kan gebeuren.
voor sluitingstijd komen we terug.

voor sluitingstijd 20:55...

en helaas geen bank en geen vrachtwagen, :evil:  de maat was voor ons vol, door onze felle reactie op het beleid hebben we direct een vergoeding gekregen. maar nog steeds geen bankstel.  Telefonisch hebben wij van Jencikova doorgekregen dat het nog even duren.(Uiteraard hebben we zelf contact opgenomen)

2 weken later........

We zijn naar Jencikova weer gegaan om te achterhalen wanneer de bank geleverd zou worden en wilden niet meer praten over vrachtwagens en fabrikanten.
Uiteindelijk hebben wij weer een korting gekregen maar nog steeds geen bankstel.

de weken gaan voorbij...........

wij hebben een brief geschreven naar het hoofdkantoor van jencikova (helaas niet aangetekend) met de melding van hun doen en laten en dat dit niet zo verder kan.
De directeur  dhr. Ruhaak heeft snel gereageerd per mail met zijn excuus netjes vermeld dat al mijn kortingen etc. in het systeem staat en dat mijn bank spoedig bezorgd zal worden.......... al deze vertragingen zijn veroorzaakt door de fabrikant "ze hadden een interne verhuizing"     :evil:

dit vond ik te gek voor woorden en heb op het interet gezocht naar alles wat maar op jecikova leek.

pa
door parker_1 - Jul 2, 2007 om 23:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik vond:

een Faillissement
http://www.curatoren.nl/fo/verslag_faillprofiel.php?id=20966

en daar ook een verslag van:

http://www.schreursenvanduin.nl/documenten/Jencikovaverslag5.pdf

en vele gedupeerde op tros radar

_______________________________________________

eventuele contact adressen

Directie
K T E Ruhaak - de vries
k.ruhaak@jencikova.nl

Recruiter

Johan de vries
j.devries@jencikova.nl

alles behalve positief, maar je kan het altijd proberen.

Nu 6 maanden later

Na nog tig x naar locatie te zijn geweest en alleen maarleugens aangehoord te hebben is nu eindelijk. een datum van levering bekend.
De bank kwam werkelijkk aan op de dag van de afspraak mooi...........

De 2 mannen correctie 'de jonge man' en een hele jonge gozer rond 17 jaar met de bouw van een 12 jarige, hebben geprobeerd de bank op diverse onprofessionele manieren de bank hoog omhoog te krijgen na 15 min.
2 buren zijn uiteindelijk mee gaan helpen en binnen 10 min was de bank binnen.

Wij constateerden dat niet al de kussen waren geleverd, de poot was beschadigd en er zat een scheurtje in de bank.

en daar gingen we weer............. gehaal en getrek. heb direct met Alexandrium gebeld en mijn verhaal gedaan en er wordt mij toegezegd dat de kussens nabesteld zouden worden.

ik heb de tot aan de deur bezorgers laten teken voor de schaden en de incomplete bank.

tot mijn spijt heb ik de bank aangenomen en betaald maar had weinig keus anders was het tot de dag van vandaag zitten op de grond.

wij hebben de kussens nog steeds niet ontvangen de bank begint al te plooien dus de prijs van bijna 2300,- is niet terug te zien in de kwaliteit.

Kortom een en al drama, ik persoonlijk koop nooit meer iets bij jencikova omdat ik daar genoeg redenen voor heb. de keus is aan u.

ik hoop dat een ieder die dit leest een goeie keus maakt voor dat hij of zij betaald voor een hoop ellende.

met vriendelijke groet,  de gedupeerde

pa
door parker_1 - Jul 2, 2007 om 23:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik koop voortaan bij een CBW aangesloten bedrijf voor een klein stukje garantie.

met dit logo

http://www.cbw.org/images/logo02.jpg

dan heb je wat minder kop zorgen dan mij.

ca
door carlijn001 - Aug 23, 2007 om 10:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben ook een zeer slechte ervaring met Jencikova in de Amsterdam Arena. We zitten al sinds januari te wachten op onze krukken (levertijd 8 weken).

Talloze keren gebeld en een klachtenbrief geschreven naar het hoofdkantoor, maar geen reactie mogen ontvangen. Mevrouw Lamar, de bedrijfsleidster, reageert steeds geirriteerd als ik bel en belt ook nooit terug als ze dat beloofd.

Na steeds "nog 2 weken geduld" te horen te krijgen werden 2 maanden geleden alleen de zittingen gebracht. Nu zijn we weer 2 maanden verder en hebben we uiteindelijk onderstellen gekregen, maar de gaten kloppen niet met de zittingen, dus we hebben er niks aan.

Net mevrouw Lamar gesproken en zij kon er niks aan doen. Moest ik maar foto's sturen naar de service afdeling en misschien dat zij er wat aan konden doen.

Nu lees ik dus dat het gewoon een chaos is bij dit bedrijf. Ik ga ook zo naar de site www.boycot.nu en zal er alles aan doen om Jencikova in een slecht daglicht te krijgen, zodat niet nog meer mensen gedupeerd worden!

pa
door parker_1 - Aug 23, 2007 om 12:03