miarcos
door miarcos Nov 28, 2007 om 10:09
Huishouden & energie

Bankstel

We hebben 27/11/2007 een bankstel gekocht bij Seat en Sofas in Oosterhout,wij zij netjes geholpen door een verkoper,maar toen we bij de balie aankwamen om het verder te regelen,begon de manager van de zaak er zich mee te bemoeien.Hij werd vrij agressief en eisten een aanbetaling,maar dit weigerde wij.Zij wij dit Verplicht?,toen we thuis waren hebben dit koopcontract nog eens na gelezen,tot onze verbazing stond erop levertijd medio 2050.Kunnen wij dit koopcontract ongedaan maken,er is toch zo iets van bedenktijd

444 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 28, 2007 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag miarcos,

Er is geen bedenktijd als je als consument in een winkel koopt. Een winkelier mag ten hoogste 50% van het aankoopbedrag als aanbetaling vragen. Hierop kun je dus als klant gewoon nee zeggen en naar een andere zaak gaan. Wat wel heel raar is, is dat er op het koopkontraky als levertijd medio 2050 staat. Ik neem even aan dat dat handgeschreven is en er dus sprake is van een verschrijving. Dit moet je echter wel recht laten zetten en zwart op wit laten vastleggen wat de uiterste leverdatum mag zijn. Bijvoorbeeld vanaf nu: 1-2-2008. Let wel op dat je het woordje "uiterste" op het koopkontrakt laat zetten door de verkoper. Hebben ze dan t.z.t. niet geleverd op die datum, dan kun je alsnog het kontrakt ontbinden.

Sukses en vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2007 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Boeiend en m.i. heeft u dus in het geheel geen koopovereenkomst. Ik haal daarbij:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad in gedachten want dit is wel zeer onbehoorlijk.

Men kan uiteraard wel altijd een aanbetaling vragen maar dat kan dan ook niet meer dan ca 10% van het aankoopbedrag zijn. Het noemen van een leverdatum 2050 slaat nergens op. het veiligste wat te doen, ook al gelet op de zeker niet goede naam die S&F (Seat & Sofa's om niet te verwarren met Scheer & Foppen)via deze site heeft, maak een brief, stel daarin dat u mede onder verwijzing naar BW art.7:162  de overeenkomst als niet tot stand gekomen acht gelet op de genoemde leverdatum.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2007 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is niet handgeschreven

ve
door verwijderd - Nov 28, 2007 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

read@ 2050 is m.i. nauwelijks als een typefout aan te merken. Zoals ik het lees en interpreeteer was er sprake van een agressieve verkoper "die er bewust een potje van heeft gemaakt". Te bewijzen is dat natuurlijk niet maar 2008 verwarren naar 2050 lijkt mij niet iets dat je per ongeluk doet.

http://www.geldenrecht.nl/consumenten/consumentenrecht/4258/De_kleine_lettertjes_zijn_soms_illegaal_negeer_ze.html

ve
door verwijderd - Nov 28, 2007 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn achte dagen bedenk tijd in ALLE winkels en zonder reden kan de verkoop ongedaan worden gemaakt.

Dit wel in redelijkheid alsje dure ligerie koppt en thuis even gaat dragen ja dan vraag je erom natuurlijk en dan heb je recht op nieuw maar juist bij grote aankopen heb je bedenk tijd.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2007 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geer56@ bij een aankoop als deze is er GEEN bedenktijd. Bedenktijd is uitsluitend aan de orde bij colportage en koop op afstand Zie BW boek 7

www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html

ve
door verwijderd - Nov 28, 2007 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Miarcos,

heel jammer dat u niet eerst op internet gekeken heeft en gegoogled op de naam S&S. Dan zou u wel geweten hebben hoe dit bedrijf ageert. Wij hebben er al genoeg voor gewaarschuwd.......

V.w.b. de genoemde 8 dagen bedenktijd, door Geer, dit is niet waar. Die 8-dagen termijn staat vermeld in de Colportagewet en die is hier niet van toepassing.

Indien u een koopcontract getekend heeft, zit u er wel aan vast, helaas!! Maar dat bankstel dient wel binnen een redelijk termijn geleverd te worden en niet over een paar jaar. Die '2050' slaat totaal nergens op!

Sterkte verder met dit 'bedrijf'. We lezen uw problemen met betrekking tot dit bedrijf wel op deze site..... en dit probleem zal niet de eerste voor u zijn. Hopelijk hoeft u niet terug te vallen op de garantievoorwaarden, want dan staat u nog wat te wachten..... tenminste als u dat bankstel geleverd krijgt......

De volgende keer eerst op internet gaan zoeken en kijken of over een bepaald bedrijf veel klachten danwel goede reviews staan vermeld.

Gr. Hutch