es
door estie Nov 19, 2015 om 19:49
Huishouden & energie

Bankstel beschadigd geleverd

Via meubelzaak Pronto hebben wij een bankstel geleverd gekregen, prijs 1270,- Deze werd bezorgd door een extern bedrijf meubeltaxi die dit heel netjes hebben afgeleverd. Bij het uitpakken van de bank uit het plastic, uit voorzorg al met een verbandschaar en bij de zitting waar voldoende ruimte is, kom ik er achter nadat het karton er af valt dat er een beschadiging aanwezig is. Deze bevindt zich op onderste rand waar karton overheen zat en waar ik onmogelijk met mijn schaar een beschadiging kon aanbrengen.
Direct foto's gemaakt en opgestuurd. Nu krijg ik als reactie terug dat dit niet opgevallen is bij het inpakken in het magazijn van Pronto en dit inmogelijk over het hoofd gezien kan worden. Waarschijnlijk is dit door een scherp voorwerp zoals een mes of een schaar veroorzaakt bij het uitpakken. Ik zou voor € 250,- een nieuwe hoes kunnen bestellen!
Dit is toch niet normaal?! De dader ligt op het kerkhof maar ik ben wel degene die 1270,- heeft betaald en nu met een beschadigde bank zit terwijl je kwaliteit verwacht! Wat moet ik doen?

3271 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wettelijk gezien heeft u een goede zaak. De bewijslast van een defect ligt de eerste 6 maanden na aflevering bij de verkoper, die moet bewijzen (of zeer aannemelijk maken) dat het defect uw schuld is. U hoeft dus niet te bewijzen dat u het niet heeft gedaan.

Misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering, anders naar de geschillencommissie wonen.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik neem aan dat u Pronto-Wonen bedoelt.
Gelukkig zijn zij aangesloten bij .

U kunt het beste alsnog een mailtje sturen met daarin de eis dat deze klacht binnen
4 weken dient te worden opgelost.

Als zij niet of negatief reageren, dan een klacht indienen bij CBW, klik * *.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hutch schreef op donderdag 19 nov 2015, 20:28: Ik neem aan dat u Pronto-Wonen bedoelt.
Gelukkig zijn zij aangesloten bij .

U kunt het beste alsnog een mailtje sturen met daarin de eis dat deze klacht binnen
4 weken dient te worden opgelost.

Als zij niet of negatief reageren, dan een klacht indienen bij CBW, klik * *.

Succes, gr. Hutch

Nee, dit is niet correct, u moet geen klacht indienen bij het CBW. Dat staat ook in de link die je geeft, als je er niet uitkomt met de verkoper moet je naar de geschillencommissie wonen.

Klik HIER en HIER voor de voorwaarden voor de geschillencommissie.

In dit geval zou ik overigens liever een jurist inschakelen indien in bezit van een rechtsbijstandverzekering.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 02:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kort gezegd: Pronto heeft u een ondeugdelijk product geleverd. Daarnaast moet binnen de 6 maanden na de aankoop bewijzen dat de verkopende partij u een deugdelijk product heeft geleverd.

Enfin voor de toekomst weet ik nu al dat Pronto niet zal bezoeken om hun mentaliteit.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kijk ook eens hier klik

Als uw rechtsboven in het zoekveld van de site kassa pronto wonen invult komt uw nog meer klachten tegen .

Of klik hier

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vreemde service van dit bedijf. Ze sjouwen je bank naar binnen en pakken de bank niet uit?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

jugendstil schreef op vrijdag 20 nov 2015, 11:06: Vreemde service van dit bedijf. Ze sjouwen je bank naar binnen en pakken de bank niet uit?


Pronto heeft kennelijk hier kennelijk een "buitenstaander" ingehuurd voor de aflevering. Als daar dus alleen mee is afgesproken om te leveren en niet om 'uit te pakken' kan die Meubeltaxi daar niet veel aan doen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sorry, 2 maal kennelijk; is niet de bedoeling!

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

zoekster schreef op donderdag 19 nov 2015, 22:38: Nee, dit is niet correct, u moet geen klacht indienen bij het CBW. Dat staat ook in de link die je geeft, als je er niet uitkomt met de verkoper moet je naar de geschillencommissie wonen

Klopt, ik had moeten schrijven 'via' die website, i.v.m. uitleg en doorverwijzing.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

jugendstil schreef op vrijdag 20 nov 2015, 11:06: Vreemde service van dit bedijf. Ze sjouwen je bank naar binnen en pakken de bank niet uit?


Werd door derden bezorgd, zgn. meubeltaxi, die het meubelstuk alleen brengen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik denk dat in de voorwaarden bij aflevering staat dat je alles moet nakijken op fouten cq beschadigingen.
Degene die kwam afleveren had ook het bankstel moeten uitpakken zodat je dit kon doen en dus nu niet de schuld krijgen van het beschadigen van de bank.
De bewijslast kan wel bij Pronto liggen maar die hebben de schuld dus bij jou neergelegd en nu moet je bewijzen dan je de bank niet beschadigd heb en dit wordt moeilijk denk ik.
Hoop dat de RBS hebt dan zou je dit alsnog bij hun neer kunnen leggen.
Aan de andere kant laat Pronto niet zijn beste kant zien voor 250 euro.
Zet dit ook op www.klacht.nl die willen je ook helpen met bemiddelen zonder kosten.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Duidelijke zaak. Dit kan u ook overkomen. Dus wegblijven bij Pronto. Er is keuze genoeg in goede meubelzaken die meteen als service een nieuwe hoes zouden leveren.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een beschadiging kun je niet een defect noemen.
Dan zou de eerste 6 maanden na aankoop de verkoper aansprakelijk zijn voor beschadigingen aan de bank.
Dacht van niet.
+++++++++++++++++++++++++++++++=========

quote=zoekster schreef op donderdag 19 nov 2015, 20:02]Wettelijk gezien heeft u een goede zaak. De bewijslast van een defect ligt de eerste 6 maanden na aflevering bij de verkoper, die moet bewijzen (of zeer aannemelijk maken) dat het defect uw schuld is. U hoeft dus niet te bewijzen dat u het niet heeft gedaan.
.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is inderdaad geen garantie kwestie. Die 6 maanden termijn heeft hier niets mee te maken.

Er is (in de ogen van de klant) sprake van wanprestatie. De winkel geeft aan dat het onmogelijk is dat zo'n schade bij het inpakken onopgemerkt zou blijven. De klant stelt dat hij de schade niet heeft veroorzaakt.

Dan denk ik dat het aan de omvang van de schade (en de plaats) ligt welk verhaal aannemelijk is.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb daar ook wel eens gekocht en wordt netjes door twee man binnen gebracht, uitgepakt en neergezet waar je het wilt hebben, keurig in orde, dus die bezorging bij u is toch wel wat raar.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

Pe
Peanut71 - Jun 16, 2024 om 11:34
Winkels & webshops

Pakketten niet ontvangen of kwijt

Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt.  2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer