Bankstel beschadigd geleverd
Via meubelzaak Pronto hebben wij een bankstel geleverd gekregen, prijs 1270,- Deze werd bezorgd door een extern bedrijf meubeltaxi die dit heel netjes hebben afgeleverd. Bij het uitpakken van de bank uit het plastic, uit voorzorg al met een verbandschaar en bij de zitting waar voldoende ruimte is, kom ik er achter nadat het karton er af valt dat er een beschadiging aanwezig is. Deze bevindt zich op onderste rand waar karton overheen zat en waar ik onmogelijk met mijn schaar een beschadiging kon aanbrengen.
Direct foto's gemaakt en opgestuurd. Nu krijg ik als reactie terug dat dit niet opgevallen is bij het inpakken in het magazijn van Pronto en dit inmogelijk over het hoofd gezien kan worden. Waarschijnlijk is dit door een scherp voorwerp zoals een mes of een schaar veroorzaakt bij het uitpakken. Ik zou voor € 250,- een nieuwe hoes kunnen bestellen!
Dit is toch niet normaal?! De dader ligt op het kerkhof maar ik ben wel degene die 1270,- heeft betaald en nu met een beschadigde bank zit terwijl je kwaliteit verwacht! Wat moet ik doen?
Wettelijk gezien heeft u een goede zaak. De bewijslast van een defect ligt de eerste 6 maanden na aflevering bij de verkoper, die moet bewijzen (of zeer aannemelijk maken) dat het defect uw schuld is. U hoeft dus niet te bewijzen dat u het niet heeft gedaan.
Misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering, anders naar de geschillencommissie wonen.
hutch schreef op donderdag 19 nov 2015, 20:28: Ik neem aan dat u Pronto-Wonen bedoelt.
Gelukkig zijn zij aangesloten bij .
U kunt het beste alsnog een mailtje sturen met daarin de eis dat deze klacht binnen
4 weken dient te worden opgelost.
Als zij niet of negatief reageren, dan een klacht indienen bij CBW, klik * *.
Succes, gr. Hutch
Nee, dit is niet correct, u moet geen klacht indienen bij het CBW. Dat staat ook in de link die je geeft, als je er niet uitkomt met de verkoper moet je naar de geschillencommissie wonen.
Klik HIER en HIER voor de voorwaarden voor de geschillencommissie.
In dit geval zou ik overigens liever een jurist inschakelen indien in bezit van een rechtsbijstandverzekering.
Kort gezegd: Pronto heeft u een ondeugdelijk product geleverd. Daarnaast moet binnen de 6 maanden na de aankoop bewijzen dat de verkopende partij u een deugdelijk product heeft geleverd.
Enfin voor de toekomst weet ik nu al dat Pronto niet zal bezoeken om hun mentaliteit.
jugendstil schreef op vrijdag 20 nov 2015, 11:06: Vreemde service van dit bedijf. Ze sjouwen je bank naar binnen en pakken de bank niet uit?
Pronto heeft kennelijk hier kennelijk een "buitenstaander" ingehuurd voor de aflevering. Als daar dus alleen mee is afgesproken om te leveren en niet om 'uit te pakken' kan die Meubeltaxi daar niet veel aan doen.
zoekster schreef op donderdag 19 nov 2015, 22:38: Nee, dit is niet correct, u moet geen klacht indienen bij het CBW. Dat staat ook in de link die je geeft, als je er niet uitkomt met de verkoper moet je naar de geschillencommissie wonen
Klopt, ik had moeten schrijven 'via' die website, i.v.m. uitleg en doorverwijzing.
jugendstil schreef op vrijdag 20 nov 2015, 11:06: Vreemde service van dit bedijf. Ze sjouwen je bank naar binnen en pakken de bank niet uit?
Werd door derden bezorgd, zgn. meubeltaxi, die het meubelstuk alleen brengen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Schadevergoeding voor Oekrainers
Als een Oekraïner materiële schade heeft geleden nadat hij is aangevallen door een onbekende persoon, is het dan mogelijk om via een verzekeringsmaatschappij een vergoeding voor de veroorzaakte schade te krijgen? RMO dekt dergelijke gevallen niet. Lees meer
Is freedom24 een veilig platvorm voor spaargeld?
Ik zou graag 1 spaarrekening/ Diposito openen bij Freedom24. Is de website en app veilig? Garantie is 20.000 euro en met partner 40.000 euro. klopt dit? Geloof dat het eu deel in Cyprus gevestigd is. Geen bronbelasting? Zijn er nog haken en ogen aan dit platvorm? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
![adjepatatje](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/d9d63efac98310c6900ec7bf4dc6c4fbca050f785579fb00c723165ed7964f05.png)
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer