Bankstel beschadigd geleverd
Via meubelzaak Pronto hebben wij een bankstel geleverd gekregen, prijs 1270,- Deze werd bezorgd door een extern bedrijf meubeltaxi die dit heel netjes hebben afgeleverd. Bij het uitpakken van de bank uit het plastic, uit voorzorg al met een verbandschaar en bij de zitting waar voldoende ruimte is, kom ik er achter nadat het karton er af valt dat er een beschadiging aanwezig is. Deze bevindt zich op onderste rand waar karton overheen zat en waar ik onmogelijk met mijn schaar een beschadiging kon aanbrengen.
Direct foto's gemaakt en opgestuurd. Nu krijg ik als reactie terug dat dit niet opgevallen is bij het inpakken in het magazijn van Pronto en dit inmogelijk over het hoofd gezien kan worden. Waarschijnlijk is dit door een scherp voorwerp zoals een mes of een schaar veroorzaakt bij het uitpakken. Ik zou voor € 250,- een nieuwe hoes kunnen bestellen!
Dit is toch niet normaal?! De dader ligt op het kerkhof maar ik ben wel degene die 1270,- heeft betaald en nu met een beschadigde bank zit terwijl je kwaliteit verwacht! Wat moet ik doen?
Wettelijk gezien heeft u een goede zaak. De bewijslast van een defect ligt de eerste 6 maanden na aflevering bij de verkoper, die moet bewijzen (of zeer aannemelijk maken) dat het defect uw schuld is. U hoeft dus niet te bewijzen dat u het niet heeft gedaan.
Misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering, anders naar de geschillencommissie wonen.
hutch schreef op donderdag 19 nov 2015, 20:28: Ik neem aan dat u Pronto-Wonen bedoelt.
Gelukkig zijn zij aangesloten bij .
U kunt het beste alsnog een mailtje sturen met daarin de eis dat deze klacht binnen
4 weken dient te worden opgelost.
Als zij niet of negatief reageren, dan een klacht indienen bij CBW, klik * *.
Succes, gr. Hutch
Nee, dit is niet correct, u moet geen klacht indienen bij het CBW. Dat staat ook in de link die je geeft, als je er niet uitkomt met de verkoper moet je naar de geschillencommissie wonen.
Klik HIER en HIER voor de voorwaarden voor de geschillencommissie.
In dit geval zou ik overigens liever een jurist inschakelen indien in bezit van een rechtsbijstandverzekering.
Kort gezegd: Pronto heeft u een ondeugdelijk product geleverd. Daarnaast moet binnen de 6 maanden na de aankoop bewijzen dat de verkopende partij u een deugdelijk product heeft geleverd.
Enfin voor de toekomst weet ik nu al dat Pronto niet zal bezoeken om hun mentaliteit.
jugendstil schreef op vrijdag 20 nov 2015, 11:06: Vreemde service van dit bedijf. Ze sjouwen je bank naar binnen en pakken de bank niet uit?
Pronto heeft kennelijk hier kennelijk een "buitenstaander" ingehuurd voor de aflevering. Als daar dus alleen mee is afgesproken om te leveren en niet om 'uit te pakken' kan die Meubeltaxi daar niet veel aan doen.
zoekster schreef op donderdag 19 nov 2015, 22:38: Nee, dit is niet correct, u moet geen klacht indienen bij het CBW. Dat staat ook in de link die je geeft, als je er niet uitkomt met de verkoper moet je naar de geschillencommissie wonen
Klopt, ik had moeten schrijven 'via' die website, i.v.m. uitleg en doorverwijzing.
jugendstil schreef op vrijdag 20 nov 2015, 11:06: Vreemde service van dit bedijf. Ze sjouwen je bank naar binnen en pakken de bank niet uit?
Werd door derden bezorgd, zgn. meubeltaxi, die het meubelstuk alleen brengen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer