Bed
voor ongeveer zes weken terug hebben wij een bed besteld bij een beddenspeciaalzaak.De verkoper zei dat het een week zou duren voor dat het erwas.Het matras moest worden besteld.Nu zijn we dus een paar weken verder en hebben wij nog niks.We hebben een paar keer gebeld naar de zaak maar steeds hebben ze vage smoezen over het waarom het matras er nog niet is.Nu willen wij het anuleren maar de verkoper zegt dat wij dan een bedrag moeten betalen van ong.285 euro omdat hij de bestelling moet afzeggen.Dit staat in de wet zegt de verkoper.Is dit zo dat willen we graag weten.
m.vr.gr.fam lanjouw
Waarschijnlijk heeft u geen zwart op wit afspraak voor een uiterste leveringsdatum en dus meent de verkoper recht te hebben op € 285. U kunt echter hem een aangetekende brief sturen waarin u hem aan de mondelinge afspraak herinnerd en hem alsnog in de gelegenheid stelt binnen een redelijke termijn (b.v. 10 dagen) het bestelde bed te leveren en als hij dat niet doet u hem in gebreke stelt en de koop annuleert. Wel duidelijk een uiterste datum vermelden. Hopelijk heeft u geen aanbetaling gedaan want gezien zijn houding wordt het toch een probleem om uw geld (via de kantonrechter) terug te krijgen. Als u niets betaald heeft des te beter en u niets aantrekken van dreigementen want bij de kantonrechter zal hij bakzijl moeten halen. Succes. PML
wij hebben nog niets betaald omdat we pas betalen zouden in 2006 . en er staat op dat papier dat er binnen 2 weken zou worden gleverd en nu is het al zes weken later.
Over het algemeen is de levertijd van matrassen beduidend korter dan zes weken. Er zal iets mis zijn gegaan. Mogelijk is de matras niet besteld of is de bestelling zoekgeraakt bij de fabrikant. De wonenbranche heeft nog een lange weg te gaan.
Vraag de verkoper open kaart te spelen. Als u de naam van de fabrikant kent kunt u mogelijk daarmee contact opnemen.
Ik wil niet neerbuigend doen maar ze hebben u gelokt met een leuke aanbieding, een korte levertijd en een aangename betalingsconditie. Om vervolgens te denken dat ze de buit binnen hebben de klant in de wachtkamer te kunnen parkeren. Tenslotte is betalen in 2006 best aantrekkelijk en dus kan de klant wel even wachten .Ik weet niet hoe hard u het nieuwe bed nodig heeft en kan/wil niet in uw portemonnee kijken maar u kunt nu hetgeen ik u heb voorgesteld in overweging nemen. Nogmaals: laat u niet bang maken want ook daar zijn ze goed in Succes. PML
het bed hebben we dringend nodig mijn vr komt alledagen met pijn uit bed (heeft een slechte rug).
we hebben een mondelinge afspraak over het leveren geld dit ook
we hebben het bed hard nodig daar de stabilisatie van ons bed stuk is en mijn vr een slechte rug heeft.
we hebben een mondelinge overeenkomst geld dit ook?
Een mondelinge overeenkomst is even rechtsgeldig als een schriftelijke en dient door beide partijen gerespecteerd te worden. Het probleem is echter als een partij ontkent (glashard liegt) het moeilijk is bewijs te leveren. Getuigen zoals b.v. uw vrouw bieden weinig soelaas. Het is daarom altijd verstandig dit soort afspraken schriftelijk te laten bevestigen, sterker nog, een bonafide bedrijf zal dit altijd doen, zij het dat er vaak een levertijd van ongeveer . weken wordt opgegeven. Een mogelijkheid de koop alsnog rechtsgeldig te ontbinden is, zoals ik al eerder heb aangegeven. de verkoper alsnog schriftelijk en aangetekend in de gelegenheid stellen binnen een redelijke termijn de goederen te leveren om, als hij in gebreke blijft, de koop daarna nietig te verklaren.
heb inmiddels een aan gestkende brief gestuurd endonderdag loopt de termijn af .
heb tot nu toe niets gehoort van debeddenspecialist en verwacht dit ook niet .
hoe moet ik nu de koop ontbinden kan ik dit gewoon zeggen ?
vr gr emmenontop
Als de verkoper niet reageert (houdt u in elk geval een paar extra dagen aan) kunt u hem schriftelijk (aangetekend met ontvangstbevestiging) mededelen dat hij a) zijn mondelinge afspraak van (datum) het bed na één week te leveren niet is nagekomen b) hij niet op uw aangetekende brief van (datum) heeft gereageerd c)hij de goederen niet binnen de door u opnieuw gestelde uiterste termijn (datum) heeft geleverd d) dat u derhalve de koop op grond van wanprestatie rechtens ontbindt en e) tevens zijn eis tot betaling van € 285.00 volledig afwijst. Voor alle zekerheid verdient het aanbeveling hierna enige tijd (dagen) te wachten om ergens anders een bed te kopen om er zeker van de zijn dat de verkoper niet alsnog reageert. Indien de verkoper later toch het bed aanbiedt kunt u, met verwijzing naar uw brieven, dit weigeren. Vooral niet bang zijn voor dreigementen en incassobureaus want u staat volledig in uw recht en mocht de verkoper naar de kantonrechter stappen dan verliest hij de zaak zonder mankeren.
Succes - PML
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer