em
door emmenontop Oct 12, 2004 om 19:37
Huishouden & energie

Bed

voor ongeveer zes weken terug hebben wij een bed besteld bij een beddenspeciaalzaak.De verkoper zei dat het een week zou duren voor dat het erwas.Het matras moest worden besteld.Nu zijn we dus een paar weken verder en hebben wij nog niks.We hebben een paar keer gebeld naar de zaak maar steeds hebben ze vage smoezen over het waarom het matras er nog niet is.Nu willen wij het anuleren maar de verkoper zegt dat wij dan een bedrag moeten betalen van ong.285 euro omdat hij de bestelling moet afzeggen.Dit staat in de wet zegt de verkoper.Is dit zo dat willen we graag weten.

m.vr.gr.fam lanjouw

454 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 12, 2004 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heeft u geen zwart op wit afspraak voor een uiterste leveringsdatum en dus meent de verkoper recht te hebben op € 285. U kunt echter hem een aangetekende brief sturen waarin u hem aan de mondelinge afspraak herinnerd en hem alsnog in de gelegenheid stelt binnen een redelijke termijn (b.v. 10 dagen) het bestelde bed te leveren en als hij dat niet doet u hem in gebreke stelt en de koop annuleert. Wel duidelijk een uiterste datum vermelden. Hopelijk heeft u geen aanbetaling gedaan want gezien zijn houding wordt het toch een probleem om uw geld (via de kantonrechter) terug te krijgen. Als u niets betaald heeft des te beter en u niets aantrekken van dreigementen want bij de kantonrechter zal hij bakzijl moeten halen. Succes. PML

ve
door verwijderd - Oct 12, 2004 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben nog niets betaald omdat we pas betalen zouden in 2006 . en er staat op dat papier dat er binnen 2 weken zou worden gleverd en nu is het al zes weken later.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2004 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over het algemeen is de levertijd van matrassen beduidend korter dan zes weken. Er zal iets mis zijn gegaan. Mogelijk is de matras niet besteld of is de bestelling zoekgeraakt bij de fabrikant. De wonenbranche heeft nog een lange weg te gaan.

Vraag de verkoper open kaart te spelen. Als u de  naam van de fabrikant kent kunt u mogelijk daarmee contact opnemen.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2004 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil niet neerbuigend doen maar ze hebben u gelokt met een leuke aanbieding, een korte levertijd en een aangename betalingsconditie. Om vervolgens te denken dat ze de buit binnen hebben de klant in de wachtkamer te kunnen parkeren. Tenslotte is betalen in 2006 best aantrekkelijk en dus kan de klant wel even wachten .Ik weet niet hoe hard u het nieuwe bed nodig heeft en kan/wil niet in uw portemonnee kijken maar u kunt nu hetgeen ik u heb voorgesteld in overweging nemen. Nogmaals: laat u niet bang maken want ook daar zijn ze goed in Succes. PML

ve
door verwijderd - Oct 13, 2004 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

het bed hebben we dringend nodig mijn vr komt alledagen met pijn uit bed  (heeft een slechte rug).

we hebben een mondelinge afspraak over het leveren geld dit ook

ve
door verwijderd - Oct 13, 2004 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

we hebben het bed hard nodig daar de stabilisatie van ons bed stuk is en  mijn vr een slechte rug heeft.

we hebben een mondelinge overeenkomst geld dit ook?

ve
door verwijderd - Oct 13, 2004 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een mondelinge overeenkomst is even rechtsgeldig als een schriftelijke en dient door beide partijen gerespecteerd te worden. Het probleem is echter als een partij ontkent (glashard liegt) het moeilijk is bewijs te leveren. Getuigen zoals b.v. uw vrouw bieden weinig soelaas. Het is daarom altijd verstandig dit soort afspraken schriftelijk te laten bevestigen, sterker nog, een bonafide bedrijf zal dit altijd doen, zij het dat er vaak een levertijd van ongeveer . weken wordt opgegeven. Een mogelijkheid de koop alsnog rechtsgeldig te ontbinden is, zoals ik al eerder heb aangegeven. de verkoper alsnog schriftelijk en aangetekend in de gelegenheid stellen binnen een redelijke termijn de goederen te leveren om, als hij in gebreke blijft, de koop daarna nietig te verklaren.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2004 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb inmiddels een aan gestkende brief gestuurd endonderdag loopt de termijn af .

heb tot nu toe niets gehoort van debeddenspecialist en verwacht dit ook niet .

hoe moet ik nu de koop ontbinden kan ik dit gewoon zeggen ?

vr gr emmenontop

ve
door verwijderd - Oct 18, 2004 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de verkoper niet reageert (houdt u in elk geval een paar extra dagen aan) kunt u hem schriftelijk (aangetekend met ontvangstbevestiging) mededelen dat hij a) zijn mondelinge afspraak van (datum) het bed na één week te leveren niet is nagekomen b) hij niet op uw aangetekende brief van (datum) heeft gereageerd c)hij de goederen niet binnen de door u opnieuw gestelde uiterste termijn (datum) heeft geleverd d) dat u derhalve de koop op grond van wanprestatie rechtens ontbindt en e) tevens zijn eis tot betaling van € 285.00 volledig afwijst. Voor alle zekerheid verdient het aanbeveling hierna enige tijd (dagen) te wachten om ergens anders een bed te kopen om er zeker van de zijn dat de verkoper niet alsnog reageert. Indien de verkoper later toch het bed aanbiedt kunt u, met verwijzing naar uw brieven, dit weigeren. Vooral niet bang zijn voor dreigementen en incassobureaus want u staat volledig in uw recht en mocht de verkoper naar de kantonrechter stappen dan verliest hij de zaak zonder mankeren.

Succes - PML