He
door Heididb Dec 20, 2017 om 19:05
Huishouden & energie

Bedrijf rekent meer werkuur

Hallo,

In April dit jaar is er een monteur gekomen om aan de CV ketel een 'zwanenhalsje' te vervangen. Bij mijn buurvrouw is dit vorig jaar ook gebeurt en hij is daar maar een kwartier bezig geweest. Echter, hij rekende bij mijn buurvrouw voor een uur.
Dus ik heb op een briefje geschreven hoe lang hij geweest is, ook een kwartier.
Nu krijg ik de rekening binnen (sowieso al raar, ruim een half jaar later krijg ik de rekening) en daar staat op dat de monteur een uur en een kwartier bezig geweest is, de kosten zijn 90,- waaronder 4,- voor de materialen die nodig waren. En dus 86,- voor het uur en kwartier, terwijl hij maar een kwartier bezig geweest is. Alsof ze de rekening expres pas na een half jaar versturen omdat je 'vergeten' bent hoe lang het nu eigenlijk duurde. Dus ik heb gebeld naar het bedrijf en zij hebben het te druk om mij op dit moment te helpen ivm storingen. Ze bellen mij later terug, als het goed is.
In ieder geval, wat denken jullie hiervan? Dit mag toch niet zomaar?

Groetjes,
Heidi

4017 10 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 20, 2017 om 19:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En er worden geen voorrijkosten gerekend?

He
door Heididb Dec 20, 2017 om 19:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik heb een abonnement waarbij ik geen voorrij kosten hoef te betalen. Enkel de reparatie en onderdelen.

ju
door juliomariner Dec 20, 2017 om 19:33
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u geen werkbon af moeten tekenen en een doorslag hiervan van de monteur gekregen. Als daar 15 minuten op staat is er misschien bij het factureren wat foiut gegaan. We gaan soms iets te snel ervan uit dat een bedrijf ons bij de benen wil nemen maar het kan toch ook gewoon een menselijke fout zijn?

He
door Heididb - Dec 20, 2017 om 19:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik heb een abonnement waarbij ik geen voorrij kosten hoef te betalen. Enkel de reparatie en onderdelen.

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2017 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom liet u eigenlijk dat “zwanenhalsje” vervangen? Omdat de buurvrouw dat ook heeft gedaan?

Maar die monteur moet ook nog eens bij u komen, dat wordt uiteraard ook gerekend.

He
door Heididb Dec 20, 2017 om 19:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

De buis was verstopt, vandaar.
Heb even gekeken en het heet een schuifsok.

Bij mijn buurvrouw was iets anders aan de hand, maar is in principe wel hetzelfde gebeurt met de uren.

Dat zijn de voorrijkosten toch?

tijger1
door tijger1 Dec 20, 2017 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Krijg dan de sterke indruk dat u genept wordt.

diumenge
door diumenge - Dec 20, 2017 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan lijkt mij dat inderdaad niet de kloppen. Anders zou het misschien een creatieve manier kunnen zijn om de voorrijkosten te verrekenen. Dus maar even afwachten wat ze er op te zeggen hebben.

Ex
door Expansievat - Dec 20, 2017 om 20:05
38 Antwoorden / 2 Vragen

getekend voor een kwartier, dan ook alleen een kwartier betalen .

en, nu het bedrijf zich heeft laten kennen, op zoek gaan naar een andere installateur.

Welk bedrijf was dit ?

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 20, 2017 om 20:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

TS heeft abbo dus niet zo makkelijk om even ergens anders te gaan.

ma
door marie47 Dec 22, 2017 om 17:42
40 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt hier vrijwel niet naar eerdeer antwoorden gekeken, steeds maar weer reiskosten,  terwijl vraagsteller een abonnement heeft.
Het gewerkte kwartier moet men betalen en geen cent meer.

ho
door holy53 - Dec 20, 2017 om 21:50
68 Antwoorden / 1 Vragen

Geen paper moeten tekenen toen de monteur klaar was?

wi
door wimvandezandt - Dec 22, 2017 om 14:43
10 Antwoorden / 4 Vragen

@Tijger1: 'Waarom liet u eigenlijk dat “zwanenhalsje” vervangen? Omdat de buurvrouw dat ook heeft gedaan?' Heeft de vraagsteller hier iets aan denkt u?

Waarom plaatst u eigenlijk zo'n irritante opmerking? Het gaat u niets aan waarom die zwanenhals werd vervangen, toch?

1paul
door 1paul - Dec 22, 2017 om 15:07
3173 Antwoorden / 0 Vragen

u hoeft alleen de gewerkte uren te betalen, u betaald abbo kosten end aarvan moet het bedrijf de rest van de uren betalen of zij moeten in de algemene voorwaarden iets anders opgenomen hebben, heeft u deze? zo ja, lees ze eens een keer door

re
door red1 - Dec 22, 2017 om 15:30
329 Antwoorden / 1 Vragen

een uur en een kwartier , ieder kwartier wordt berekend als een uur , dat is bij je baas ook zo , kwartier telaat uur gekort

diumenge
door diumenge Dec 22, 2017 om 19:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik weet niet waar jij werkt, maar dat is niet normaal hoor.

Gr
door Grunn1 Dec 22, 2017 om 23:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bij mijn baas is het zo dat als je smorgens een kwartier te laat bent dat je smiddags een kwartier eerder weg mag want anders blijf je de hele dag te laat.

mo
door mof - Dec 22, 2017 om 15:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, niet zomaar. Sommige bedrijven rekenen ook voorbereidingstijd en reistijd. Heeft u voorrijkosten moeten betalen? Zo niet, dan is het ws toegestaan als reistijd te boeken.