Beschadigd puC koffieapparaat
Op maandag 15 oktober bij AH een puC koffieapparaat gekocht. Was beschadigd, andere dag terug naar AH antwoord was, doen wij niets aan u moet contact opnemen met de inporteur, contact opgenomen en die zegt bij klachten terug naar verkoper apparaat. Is dit een voorbeeld van het kastje naar de ,muur sturen. En moet ik dan mijn apparaat brengen of opsturen naar Middelharnis dit is belachelijk. En zit dan natuurlijk ook zonder dit apparaat (nog geen dag oud). Een zeer slechte service
wil rotterdam
als u iets koopt moet u het altijd met de verkopende partij doen. Zij mogen niet zeggen : ga maar naar de leverancier en zoek het daarmaar uit. Dus ga naar de AH vestiging en maak ze het maar goed moeilijk.
labswans
....en maak ze het maar goed moeilijk.
Tuurlijk meteen beginnen met stennis schoppen dan zal je het snelste resultaat behalen....!
Rolex,
Vervelend dat het apparaat niet naar wens is. Bewaar je kalmte en ga terug naar de AH met je apparaat. Zij zijn als verkoper verantwoordelijk voor eventuele problemen. Misschien was de medewerker die je hebt gesproken niet volledig op de hoogte, maar een manager, of bedrijfsleider is dat zeker wel.
Bij een terechte klacht zal het me sterk verbazen dat een groot bedrijf als AH het probleem niet correct op lost.
Nogmaals met rust en kalmte bereikt u meer dan nu al beginnen te spreken over 'belachelijk' en 'slechte service'.
Succes
Dag wil,
In zo'n situatie is het altijd goed om te weten wat jouw rechten als consument zijn.
Lees daarvoor:
Artikel 17 lid 1 en 2
Artikel 18 lid 2
Artikel 21 lid 1b
Artikel 22 lid 1a
Info:
Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier/verkoper. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier/verkoper. In jouw geval stel je gewoon dat het koffie apparaat beschadigd uit de verpakking komt. Je bent dus (onbewust) misleid bij de aankoop, omdat je de koop niet zou hebben gedaan als je van de beschadiging had geweten.
Van de verkoper kun je dan wettelijk nakoming van de onderstaande punten eisen:
- Dat het product wordt hersteld of vervangen.
- Dat de verkoper de aankoopprijs terugbetaalt.
- de koopovereenkomst schriftelijk te ontbinden en je geld terug te eisen (doe dat dan schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst).
en als dat niet kan, of als de verkoper daaraan niet wil meewerken,
als de verkoper ook aan punt 2 niet wil meewerken, dan heb je het recht om,
Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je het vermoeden hebben dat dat gebrek er al was toen je het product kocht. In jouw geval is hier sprake van non-conformiteit omdat het produkt beschadigd is. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet dan bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht. Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of een nieuw exemplaar geven en als dat niet kan, dient hij de aankoopsom terug te betalen. De wettelijke bescherming van de consument is dan van toepassing (B.W. Boek 7). Lees ook even de links, dan sta je wat sterker in het 'gesprek' met de verkoper. Let wel: een verkoper mag je in de fabrieksgarantieperiode wel doorverwijzen naar de fabrikant/importeur, maar..............als jij daar als consument niet mee accoord gaat, dan dan de verkoper zelf de garantie af te wikkelen. De consument mag dus ten deze kiezen en niet de verkoper.
http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html
BW7 boek 7 consumentenkoop:
BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22
GarantievragenbijKassa
Sukses, groeten, Read2.
@Read, je zou eens moeten voorstellen aan de redactie om deze lappen tekst standaard in een menuutje op te nemen binnen vraag en antwoord. Scheelt een hoop knip en plak werk elke keer. Of nog beter, voor dat men een vraag stelt met berekking op consumentenrecht een leuke pop-up met wist u dat...
Tuurlijk is het belangrijk om als consument op de hoogte te zijn van je rechten, maar AH is geen louche onderneming die in een schimmig gebied van de wet opereert.
Ik denk persoonlijk niet dat een klantenservice van een grote, bekende onderneming staat te springen om mensen die bij binnenkomst meteen met wetteksten beginnen te smijten.
Ik krijg de indruk dat het begrip consuwijzer een beetje begint door te slaan af en toe. (de verkeerde kant op in dit geval)
Het is wellicht een beetje offtopic en zeker geen persoonlijke aanval, maar ik moest dit toch een keertje kwijt
Een groet van Flipje
Ook in jouw AH filiaal hebben ze via het eigen intranet een instructie ontvangen hoe te handelen in geval van schade en/of defecten aan het Puc-apparaat.
Wijs de medewerker(s) daar op en vraag anders naar de Supermarktmanager of zijn/haar vervanger! Helpt dat niet, kan me niet voorstellen, AH servicelijn bellen, klacht uitleggen en moet je eens zien hoe snel het dan kan gaan!
@flipje,
Je schrijft: Ik denk persoonlijk niet dat een klantenservice van een grote, bekende onderneming staat te springen om mensen die bij binnenkomst meteen met wetteksten beginnen te smijten.
Dat is ook helemaal de bedoeling niet flipje. De bedoeling van mijn advisering is, dat consumenten zich bewust zijn van hun rechten en daar op een verstandige manier gebruik van maken. Dat laatste laat ik helemaal aan de vragensteller over.
Zo'n tekstje plaatsen is overigens weinig werk voor mij. Ik heb een bestand van ongeveer 3000 berichten waar ik goed de weg in weet en gemakkelijk gebruik van kan maken.
Met collegiale groet, Read2.
En Consumentenrecht en wetgeving.
Aan flipjeburum,
Datgene wat u in uw antwoord meegaf was ook al eens besproken op een(overigens uitstekend geslaagde) bijeenkomst tussen de ëxperts"en de redaktie Vara Kassa Online.
Standaard-antwoorden waarnaar makkelijk met een link naar verwezen zou moeten kunnen worden zodat de "experts" niet telkens opnieuw 'het wiel zouden moeten hoeven uit te vinden'.
Want inderdaad, ook hier weer een standaardantwoord dat de winkelier/deze AH-vestiging het probleem hoort op te lossen en niet de klant hoort te verwijzen naar de groothandel/fabriek o.i.d.
Zoiets steeds maar weer te moeten herhalen; soms meerdere keren per dag/avond hoort eigenlijk onnodig te zijn.
De Vrije Vogel
die de Varahaan graag weer terug zou willen zien op de gevel bij de Vara Kassa-redactie.
@@
Ik wil de vraag verder niet bevuilen, maar zou wel graag een discussie zien omtrent het onderwerp dat uit deze vraag naar voren komt.
Vandaar dat ik even een onderwerp ben gestart binnen het
Vrijwel dezelfde 'kastje naar de muur' ervaring! Nu - na meerdere keren te hebben gebeld en in de wacht te hebben gestaan - een referentienummer gehad en een formulier gedownload. Nu mag ik weer terug naar AH om hem om te ruilen (alleen geen voorraad meer), geld terug of tegoedbon, o.i.d.? Kassa, jullie hadden mij door je uitzending enthousiast gekregen over dit apparaat, maar ik vind dat jullie eerst ervaringen na d elancering hadden mogen opdoen i.p.v. mee te doen aan deze marketingcampagne voor de lancering van de Puc. Nu twijfel ik ook aan de betrouwbaarheid van Kassa's onderzoeken en uitslagen.
Hans van den Bergh
Daarbij zou ik willen toevoegen.
Zo'n nieuw apparaat op de markt, kinderziektes komen later pas te voorschijn. Er zijn wel vaker apparaten uit consumenten testen later ondeugelijk gebleken. Laat dit merk zich eerst maar eens bewijzen voordat ik deze koop.
gr Ron
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer