ro
door rolex Oct 17, 2007 om 15:05
Huishouden & energie

Beschadigd puC koffieapparaat

Op maandag 15 oktober bij AH een puC koffieapparaat gekocht. Was beschadigd, andere dag terug naar AH  antwoord was, doen wij niets aan u moet contact opnemen met de inporteur, contact opgenomen en die zegt bij klachten terug naar verkoper apparaat. Is dit een voorbeeld van het kastje naar de ,muur sturen. En moet ik dan mijn apparaat brengen of opsturen naar Middelharnis dit is belachelijk. En zit dan natuurlijk ook zonder dit apparaat (nog geen dag oud). Een zeer slechte service


wil rotterdam


 


 


 

339 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

als u iets koopt moet u het altijd met de verkopende partij doen. Zij mogen niet zeggen : ga maar naar de leverancier en zoek het daarmaar uit. Dus ga naar de AH vestiging en maak ze het maar goed moeilijk.


labswans

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

....en maak ze het maar goed moeilijk.

Tuurlijk meteen beginnen met stennis schoppen dan zal je het snelste resultaat behalen....!

Rolex,

Vervelend dat het apparaat niet naar wens is. Bewaar je kalmte en ga terug naar de AH met je apparaat. Zij zijn als verkoper verantwoordelijk voor eventuele problemen. Misschien was de medewerker die je hebt gesproken niet volledig op de hoogte, maar een manager, of bedrijfsleider is dat zeker wel.
Bij een terechte klacht zal het me sterk verbazen dat een groot bedrijf als AH het probleem niet correct op lost.

Nogmaals met rust en kalmte bereikt u meer dan nu al beginnen te spreken over 'belachelijk' en 'slechte service'.

Succes


ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag wil,


In zo'n situatie is het altijd goed om te weten wat jouw rechten als consument zijn.


Lees daarvoor:


Artikel 17 lid 1 en 2


Artikel 18 lid 2


Artikel 21 lid 1b


Artikel 22 lid 1a


Info:


Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier/verkoper. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier/verkoper. In jouw geval stel je gewoon dat het koffie apparaat beschadigd uit de verpakking komt.  Je bent dus (onbewust) misleid bij de aankoop, omdat je de koop niet zou hebben gedaan als je van de beschadiging had geweten.


Van de verkoper kun je dan wettelijk nakoming van de onderstaande punten eisen:



  1. Dat het product wordt hersteld of vervangen.

  2. en als dat niet kan, of als de verkoper daaraan niet wil meewerken,


  3. Dat de verkoper de aankoopprijs terugbetaalt.

  4. als de verkoper ook aan punt 2 niet wil meewerken, dan heb je het recht om,



  5. de koopovereenkomst schriftelijk te ontbinden en je geld terug te eisen (doe dat dan schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst).

Bewijslast


Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je het vermoeden hebben dat dat gebrek er al was toen je het product kocht. In jouw geval is hier sprake van non-conformiteit omdat het produkt beschadigd is. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet dan bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht. Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of een nieuw exemplaar geven en als dat niet kan, dient hij de aankoopsom terug te betalen. De wettelijke bescherming van de consument is dan van toepassing (B.W. Boek 7). Lees ook even de links, dan sta je wat sterker in het 'gesprek' met de verkoper. Let wel: een verkoper mag je in de fabrieksgarantieperiode wel doorverwijzen naar de fabrikant/importeur, maar..............als jij daar als consument niet mee accoord gaat, dan dan de verkoper zelf de garantie af te wikkelen. De consument mag dus ten deze kiezen en niet de verkoper. 


http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html


BW7 boek 7 consumentenkoop:


BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22


GarantievragenbijKassa


Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@Read, je zou eens moeten voorstellen aan de redactie om deze lappen tekst standaard in een menuutje op te nemen binnen vraag en antwoord. Scheelt een hoop knip en plak werk elke keer. Of nog beter, voor dat men een vraag stelt met berekking op consumentenrecht een leuke pop-up met wist u dat...

Tuurlijk is het belangrijk om als consument op de hoogte te zijn van je rechten, maar AH is geen louche onderneming die in een schimmig gebied van de wet opereert.

Ik denk persoonlijk niet dat een klantenservice van een grote, bekende onderneming staat te springen om mensen die bij binnenkomst meteen met wetteksten beginnen te smijten.

Ik krijg de indruk dat het begrip consuwijzer een beetje begint door te slaan af en toe. (de verkeerde kant op in dit geval)

Het is wellicht een beetje offtopic en zeker geen persoonlijke aanval, maar ik moest dit toch een keertje kwijt

Een groet van Flipje



ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook in jouw AH filiaal hebben ze via het eigen intranet een instructie ontvangen hoe te handelen in geval van schade en/of defecten aan het Puc-apparaat.


Wijs de medewerker(s) daar op en vraag anders naar de Supermarktmanager of zijn/haar vervanger! Helpt dat niet, kan me niet voorstellen, AH servicelijn bellen, klacht uitleggen en moet je eens zien hoe snel het dan kan gaan!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@flipje,


Je schrijft: Ik denk persoonlijk niet dat een klantenservice van een grote, bekende onderneming staat te springen om mensen die bij binnenkomst meteen met wetteksten beginnen te smijten.


Dat is ook helemaal de bedoeling niet flipje. De bedoeling van mijn advisering is, dat consumenten zich bewust zijn van hun rechten en daar op een verstandige manier gebruik van maken. Dat laatste laat ik helemaal aan de vragensteller over.


Zo'n tekstje plaatsen is overigens weinig werk voor mij. Ik heb een bestand van ongeveer 3000 berichten waar ik goed de weg in weet en gemakkelijk gebruik van kan maken.


Met collegiale groet, Read2. 

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

En Consumentenrecht en wetgeving.

Aan flipjeburum,

Datgene wat u in uw antwoord meegaf was ook al eens besproken op een(overigens uitstekend geslaagde) bijeenkomst tussen de ëxperts"en de redaktie Vara Kassa Online.

Standaard-antwoorden waarnaar makkelijk met een link naar verwezen zou moeten kunnen worden zodat de "experts" niet telkens opnieuw 'het wiel zouden moeten hoeven uit te vinden'.

Want inderdaad, ook hier weer een standaardantwoord dat de winkelier/deze AH-vestiging het probleem hoort op te lossen en niet de klant hoort te verwijzen naar de groothandel/fabriek o.i.d.

Zoiets steeds maar weer te moeten herhalen; soms meerdere keren per dag/avond hoort eigenlijk onnodig te zijn.

De Vrije Vogel

die de Varahaan graag weer terug zou willen zien op de gevel bij de Vara Kassa-redactie.



ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@@

Ik wil de vraag verder niet bevuilen, maar zou wel graag een discussie zien omtrent het onderwerp dat uit deze vraag naar voren komt.

Vandaar dat ik even een onderwerp ben gestart binnen het 

forum






ve
door verwijderd - Oct 18, 2007 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vrijwel dezelfde 'kastje naar de muur' ervaring! Nu - na meerdere keren te hebben gebeld en in de wacht te hebben gestaan - een referentienummer gehad en een formulier gedownload. Nu mag ik weer terug naar AH om hem om te ruilen (alleen geen voorraad meer), geld terug of tegoedbon, o.i.d.? Kassa, jullie hadden mij door je uitzending enthousiast gekregen over dit apparaat, maar ik vind dat jullie eerst ervaringen na d elancering hadden mogen opdoen i.p.v. mee te doen aan deze marketingcampagne voor de lancering van de Puc. Nu twijfel ik ook aan de betrouwbaarheid van Kassa's onderzoeken en uitslagen.


Hans van den Bergh

ve
door verwijderd - Oct 21, 2007 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daarbij zou ik willen toevoegen.


Zo'n nieuw apparaat op de markt, kinderziektes komen later pas te voorschijn. Er zijn wel vaker apparaten uit consumenten testen later ondeugelijk gebleken. Laat dit merk zich eerst maar eens bewijzen voordat ik deze koop.


gr Ron


 

ve
door verwijderd - Oct 21, 2007 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ter info:


puC Service Center


Pascal 40


3241 MB Middelharnis


Tel. 0187-488680


www.puc.nl


 


U kunt ook nog via de site van AH een formulier downloaden. En uiteraard is het mogelijk aan de servicebalie Uw probleem voor te leggen, men heeft instructie om bij onduidelijkheid, U een nieuw apparaat mee te geven. Houdt wel rekening met het feit dat de winkelvoorraad op dit moment erg beperkt is!


 


 

ve
door verwijderd - Oct 21, 2007 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kunt u mij ook vertellen hoe ik dat formulier bij AH kan down loaden?


vr,gr, Wil

ve
door verwijderd - Oct 21, 2007 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De AH medewerker moet dat formulier downloaden, printen en aan U geven. Sorry dat ik niet duidelijk was.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi


Albert heijn of de zaak waar je hem heb gekocht moet heb gewoon terug nemen het is alleen na een bepaalde tijd dat als er wat aan gaat mankeren dat ze je inderdaad doorverwijzen naar de maker van maar na 1 dag valt het onder de garantie van de winkel want de winkel kan het terug sturen naar het hoofdkantoor en verder handelen. Dit is inderdaad wat je zegt gene service en albert heijn staat daar wel onder bekend.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Duidelijk een reactie van iemand die niet op de hoogte is! Wat heeft de klant met de "maker" te maken en wat moeten ze op het hoofdkantoor met de apparaten? Reageren prima, maar zorg dan wel dat je terzake kundig bent.


 

ve
door verwijderd - Dec 24, 2007 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zeker een slechte service. Ruil hem gewoon weer om voor geld, en koop een ander merk. Mijn puc is nog geen maand oud en nu doet het verwarmingselement het al niet meer. Kun je laten repareren en dan tig weken zonder zitten.


ve
door verwijderd - Dec 25, 2007 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Jammer dat er wederom gereageerd wordt door iemand die niet op de hoogte is met de procedures en de voorwaarden...lekker vroeg ook!


Zeker kerstavond, aandacht vragen....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer