th
door theguardian Oct 14, 2008 om 20:38
Huishouden & energie

Bestelling annuleren

Hallo iedereen,


 


wij hebben op 30 augustus bij een bedrijf een natuurstenen wasbak besteld. Aangezien deze in Azie besteld moest worden zou het tussen de 6-8 weken duren. Geen probleem, want 9 weken later zou het huis klaar zijn en hadden we dus nog enkele dagen om de wasbak te monteren. Nu heb ik deze week het bedrijg gemaild hoe het met de bestelling ervoor stond. Hierop geen reaktie. De volgende dag gebeld en er werd ons vrolijk medegedeeld dat er iets mis was gegaan en dat de wasbak die dag ervoor opnieuw besteld was. Echter levertijd minstens 8 weken. We hadden een aanbetaling van 50 euro gemaakt. Ik heb vervolgens een mail gestuurd dat ik het niet netjes vond dat we niet eerder op de hoogte werden gesteld en dat ik nu niet van plan was me de komende 8 weken in de keuken te gaan wassen. Dus ik wil annuleren. Nu heb ik een mailtje terug ontvangen waarin de verkoper stelt dat het niet zijn schuld is en dat volgens zijn algemene voorwaarden de bestelling niet geanu. kan worden.


Mijn vraag is; kan hij dat stellen en wat zijn mijn mogelijkheden. Nogmaals over 1 week verhuizen wij en we hebben geen zin om ons in de keuken te wassen.


Groet

322 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 15, 2008 om 01:40
3809 Antwoorden / 46 Vragen
0

Dag the,

Hij kan stellen wat hij wil, maar als hij je aan de overeenkomst wil houden, dan zal hij moeten bewijzen dat hetgeen is misgegaan, geheel buiten zijn schuld is misgegaan. En niet de bestellling is vergeten of heeft laten wachten tot er nog wat bij kwam om de transport- en/of factuurkosten te drukken. Laat hem de tijdige en correcte bestelling bewijzen en niet via een kopie. Daar kan mee geknoeid zijn zonder je dat vast kunt stellen.
Is het echt overmacht, dan zul je je nog een tijdje in de keuken moeten wassen of annuleringskosten betalen.

Het is ook wel kortom, 1 week speling. Vaak lopen bestellingen uit in verwegistan. Men is niet overal zo punctueel als in Nederland..... Alhoewel het hier ook minder wordt. Dat zul je omwille van zorgvuldigheid in moeten calculeren.

Hardware ERror MAN.







marcjes
door marcjes - Oct 15, 2008 om 13:01
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,

Annuleren kan altijd, dan zijn er wel kosten aan verbonden, of laat het er eens op aankomen...Je bent dan wel je € 50,00 kwijt.

Dit bedrijf verdient wel een KOUDE wasbak.

Marc



tr
door transmoto - Oct 15, 2008 om 18:02
18 Antwoorden / 6 Vragen
0
pl
door ploeff - Oct 16, 2008 om 16:36
54 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik denk dat je er wèl af kan, maar dan moet jet het "goed spelen".

Bevestig het telefoongesprek van "gisteren" en stel dat je die gang van zaken niet accepteert.
Stel de leverancier alsnog in de gelegenheid die wasbak binnen een redelijke termijn van twee weken alsnog te leveren.
Als zij dat niet doen, dan stel je ze "nu voor alsdan" (bedoeld wordt: als u niet voldoet aan die - alleszins redelijke - eis, dan stel ik U nu alvast in gebreke.
Gevolg is dat zij in een situatie van wanprestatie verkeren.
Dan zeg je "nu voor alsdan" de overeenkomst op en wens je die te ontbinden wegens hun wanprestatie.
Tevens eis je jouw aanbetaling terug, te vermeerderen met de wettelijke rente te rekenen vanaf datum aanbetaling.
Zij zullen - als ze die ontbinding niet willen aanvaarderen - de overmacht aan hun zijde moeten bewijzen, en daarbij hoef je geen flauwe smoesjes te accepteren.  Maar als ze gezegd hebben dat zij vele weken lang verzuimd hebben de bestelling door te sturen naar het oosten, dan zullen smoesjes hen niet baten, denk ik.
Zeg dan ook maar dat je hen "in rechte zal aanspreken" voor alle door jou geleden schade en gevolgschade, en daarbij de rechter vragen het bedrijf in alle kosten van het geding te veroordelen. Meet maar breed uit dat dat grof in de papieren zal gaan lopen.
Als je een opzet maakt wil ik er wel even naar kijken.
bouvreuil<apenstaartje>free<punt>fr



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer