fj
door fjmsmits Aug 26, 2015 om 15:31
Huishouden & energie

Boete Essent

Mag Essent mij een boete opleggen als ik gedwongen moet verhuizen en mijn nieuwe woning is geen Gas aansluiting.

2351 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Aug 26, 2015 om 16:24
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Mag Essent mij een boete opleggen als ik gedwongen moet verhuizen en mijn nieuwe woning is geen Gas aansluiting.

Als u een contract heeft getekend, ja. Essent kan er niets aan doen dat u verhuisd, die keuze heeft u gemaakt.

gerbera
door gerbera - Aug 26, 2015 om 16:36
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

Als u een contract heeft getekend, ja. Essent kan er niets aan doen dat u verhuisd, die keuze heeft u gemaakt.

Het gaat hier om een gedwongen verhuizing maar dat ter zijde, als u Essent als leverancier blijf houden is het niet terecht omdat u niet de mogelijkheid heeft gas af te nemen. In andere gevallen kan Essent u de boete opleggen omdat u vroegtijdig de overeenkomst stop zet.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 26, 2015 om 16:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Lees de voorwaarden is goed door of daar iets over te vinden is.

zoekster
door zoekster - Aug 26, 2015 om 17:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Waar gaat de boete over? Het kan zijn dat u een overstappremie heeft gekregen van Essent en dat die nu, omdat u geen gas meer afneemt, wordt ingehouden. Neemt u nog wel elektra af bij Essent?

fo
door forumessent - Aug 26, 2015 om 19:41
117 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Fjmsmits,

U vraagt of wij u een opzegvergoeding in rekening mogen brengen als u verhuist naar een adres waar geen gasaansluiting is.

Wanneer een klant met twee producten (elektriciteit en gas) gaat verhuizen waar maar een product afgenomen kan worden, wordt dit automatisch door ons systeem herkent en zullen wij geen opzegvergoeding in rekening brengen. Mocht dit onverhoopt wel gebeuren, dan melden wij het betreffende product alsnog boetevrij af.

Echter kan het zijn dat er wel een gasaansluiting is, maar dat de eigenaar van het pand een leveringsovereenkomst heeft met een andere leverancier die hij of zij niet wilt opzeggen. Dan is het feitelijk wel mogelijk om de levering mee te nemen, maar wordt er voor gekozen (helaas niet door de klant, maar de verhuurder) om dat niet te doen. In dat geval brengen wij wel een opzegvergoeding in rekening.

Uit uw bericht begrijp ik dat er in uw nieuwe woning geen gasaansluiting is, maar wel een opzegvergoeding in rekening is gebracht. Als u in een e-mail naar webcare@essent.nl uw postcode, huisnummer, geboortedatum en kopie van dit bericht stuurt, kijk ik graag voor u na waarom er een opzegvergoeding in rekening is gebracht en of dit terecht is.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare

gerbera
door gerbera - Aug 27, 2015 om 12:11
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

Echter kan het zijn dat er wel een gasaansluiting is, maar dat de eigenaar van het pand een leveringsovereenkomst heeft met een andere leverancier die hij of zij niet wilt opzeggen. Dan is het feitelijk wel mogelijk om de levering mee te nemen, maar wordt er voor gekozen (helaas niet door de klant, maar de verhuurder) om dat niet te doen. In dat geval brengen wij wel een opzegvergoeding in rekening.

Beetje kort door de bocht van Essent, hier is dan sprake van overmacht door de huurder en vraag ik mij af of Essent juridisch gezien de klant wel een boete mag berekenen.

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2015 om 12:16
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Het is m.i. een verschil of je 1/ wel gas geleverd kan krijgen op het nieuwe adres en dat niet (meer) wil en 2/ of er totaal geen gasleiding ligt.

gerbera
door gerbera - Aug 27, 2015 om 16:47
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op donderdag 27 aug 2015, 12:16]Het is m.i. een verschil of je 1/ wel gas geleverd kan krijgen op het nieuwe adres en dat niet (meer) wil en 2/ of er totaal geen gasleiding ligt. Ts schrijft toch duidelijk dat er geen gasaansluiting is. En er is al eerder geschreven dat als Ts geen gas van Essent af wil nemen, ondanks dat er een aansluiting is, de boete dan terecht is. Nog ff het stukje goed lezen wat ik uit de Essent reactie heb gehaald.

ro
door ron530 - Aug 27, 2015 om 18:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Als de woning voorzien is van blokverwarming dan is er vaak geen gasaansluiting aanwezig, koken en de warmwater voorziening gaan op elektra. Essent kan dan ook geen gas leveren en brengt geen opzegvergoeding in rekening. Stel dat er uit de gegevens van de netwerkbeheerder blijkt dat er wel een gasaansluiting aanwezig is maar op de één of andere manier is die gasaansluiting buiten werking gesteld dan kan Essent leveren en bent u aan het lopende energiecontract gehouden. Wat u zou kunnen doen is bij de verhuurder/verkoper navragen waarom er geen gasaansluiting aanwezig is want die kent de historie van de woning.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer