fgrijder
door fgrijder Aug 14, 2014 om 16:23
Huishouden & energie

Condens tussen dubbel glas

Een raam in mijn huis met dubbelglas heeft tussen de ruiten last van condens sinds een maand. Dus niet aan de buiten- of binnenkant maar tussen de 2 ruiten in. Deze condens is daarom ook niet weg te vegen, maar wel zeer hinderlijk omdat het zicht wordt belemmerd.
Wie weet hoe dit kan en hoe is hier vanaf te komen.
Alvast iedereen bedankt voor je reaktie.

1519 3 Rapporteer

Jonne11
door Jonne11 - Aug 14, 2014 om 16:36
87 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk zit er dan een lek in het metalen gedeelte tussen de ramen. Raam zal dan vervangen moeten worden.

van leyden
door van leyden - Aug 14, 2014 om 16:39
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Klopt wat mariken zegt.
Reparaties hebben geen enkele zin, vervangen is de enige oplossing.

hutch
door hutch - Aug 14, 2014 om 16:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De oplossing is al aangegeven.

Meestal zit er 10 jaar garantie op lekkage. Misschien is hier nog sprake van....??

Er zal een code aan de binnenkant staan, op de metalen strip, met de maand en het jaar (bijv. 05/09 = mei 2009).
Valt die datum binnen de genoemde 10 jaar, dan kunt u de verkoper/aannemer of verhuurder het probleem voorleggen. Die kan ook uitleg geven over de garantievoorwaarden, als daar nog sprake van is.

Als er sprake is van een huurwoning, kan de verhuurder u ook uitleggen hoe verder te handelen, als de garantie al verlopen is.

Succes