fi
door fifi2 Feb 14, 2012 om 19:29
Huishouden & energie

Cv-ketel vervangen-hoe huidig contract opzeggen?

Beste allemaal,

Ik heb een vraag. Voor onze cv-ketel hadden wij een onderhoudscontract lopen bij een bedrijf. Wij hebben 15 jaar oude cv ketel laten vervangen door een ander bedrijf (niet door de bedrijf waar abonnement loopt). Het bedrijf wil het onderhoudscontract niet opzeggen omdat er 3 maanden opzegtermijn is voorafgaande nieuwe termijn, nieuwe termijn gaat in maart in, ketel is in februari vervangen. Mijn vraag is, als de toestel waarop een contract loopt wordt vervangen, kunnen wij het contract gewoon niet opzeggen? Het contract is dan geldig voor de oude apparaat en als die niet meer bestaat moet het toch mogelijk zijn om het op te zeggen.

graag zie ik jullie opmerkingen tegemoet,

met vriendelijke groet,

12372 7 Rapporteer

jftm
door jftm - Feb 14, 2012 om 20:15
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste FiFi2,
Het lijkt op een pesterijtje, maar wel een met irritante financiële gevolgen.
Kunt u vertellen over welk bedrijf het gaat waar u de oude ketel in onderhoud had?
Heeft u het contract nog en staat er iets over het opzeggen in?
Het is natuurlijk onzin om te betalen voor iets wat niet meer bestaat.
Daar moeten we u verder mee kunnen helpen.
Ik hoor graag van u met wat meer gegevens.
John

vladja
door vladja - Feb 14, 2012 om 20:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je hebt eeb onderhoudscontract voor een CV-ketel. Je zult het contract gewoon moeten be-eindigen zoals voorgeschreven in de voorwaarden.

Dat je een nieuwe ketel hebt aangeschaft, is iets waar JIJ voor gekozen hebt. Dat ontslaat je niet van de contractuele verplichtingen.

Vladja

fi
door fifi2 - Feb 14, 2012 om 23:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jftm schreef op dinsdag 14 feb 2012, 20:15]Beste FiFi2,
Het lijkt op een pesterijtje, maar wel een met irritante financiële gevolgen.
Kunt u vertellen over welk bedrijf het gaat waar u de oude ketel in onderhoud had?
Heeft u het contract nog en staat er iets over het opzeggen in?
Het is natuurlijk onzin om te betalen voor iets wat niet meer bestaat.
Daar moeten we u verder mee kunnen helpen.
Ik hoor graag van u met wat meer gegevens.
John

Beste John,
Bedankt voor jouw reactie. Het gaat om het bedrijf "Centragas warmte techniek te Spijkenisse". Ik heb helaas geen contract liggen want onze contract liep eerder by een ander bedrijf, toen is het bedrijf overgenomen door Centragas. Wij hebben toen een brief hierover ontvangen maar die kan ik helaas niet vinden. Achter hun werkbon staan algemene voorwaarden, hieronder staat : "Opzegging van onderhoudsovereenkomsten kan uitdrukkelijk schriftelijk per aangetekende post worden kenbaar gemaakt met inachtneming van de opzegtermijn can tenminste 3 maanden, welke voorafgaande aan de nieuwe periode. bij voortijdige ontbinding op verzoek van consument zal geen restitutie van betaalde contractsgelden plaatsvinden of ontslaat het de consument van enige betalingsverplichting."
Wij zeggen het contract niet zomaar op. Wij hebben ook een offerte voor een nieuwe toestel van hun ontvangen maar ze waren duurder dan een andere aanbieder. Vanzelfsprekend hebben wij de goedkopere gekozen en kregen 2 jaar fabrieksgarantie waarop een ander onderhoudscontract overbodig is (voor het 1. jaar tenminste). Ze willen graag moeilijk doen denk ik maar het is kost ons weer 102 euro voor de komende periode, vanaf maart dus. graag zie ik jouw reactie tegemoet,
groetjes, Figen.

fi
door fifi2 - Feb 14, 2012 om 23:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 14 feb 2012, 20:23]Je hebt eeb onderhoudscontract voor een CV-ketel. Je zult het contract gewoon moeten be-eindigen zoals voorgeschreven in de voorwaarden.

Dat je een nieuwe ketel hebt aangeschaft, is iets waar JIJ voor gekozen hebt. Dat ontslaat je niet van de contractuele verplichtingen.

Vladja

Beste Vladja,
Bedankt voor jouw reactie.
Hoe zit het dan met de garantiebepalingen? Hoe kunnen ze de garantiebepalingen overnemen? En stel dat er iets fout gaat tijdens de onderhoudsbeurt, wie is dan hiervoor verantwoordelijk voor? De installateur of de bedrijf die de apparaat onderhoud? Ik vind dat het contract vanzelfsprekend beëindigt wordt als de apparaat niet meer bestaat. Wij zeggen het contract toch niet zomaar op. En opzegtermijn van 3 maanden kan ik niet hanteren, hoe kon ik het weten dat het apparaat in februari kapot zou gaan. Het is gewoon domme pech dat het apparaat niet voor de december 2011 kapot is gegaan:) Nieuwe contract periode gaat vanaf maart in:)

jftm
door jftm - Feb 14, 2012 om 23:49
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste fifi2,
Draai het eens om en neem contact op met Centragas, met de vraag of ze de huidige cv ketel willen onderhouden daar ze dit verplicht zijn. Waarschijnlijk staat nergens op papier dat ze een specifieke ketel moeten onderhouden.
Ondanks de garantie met het huidige bedrijf kunt u toch eens proberen om een reactie uit te lokken.
John

hu
door hunk - Feb 15, 2012 om 14:26
20 Antwoorden / 0 Vragen

Het is tegenwoordig wettelijk geregeld dat een opzegtermijn van langer dan een maand niet is toegestaan.
Dus gewoon aangetekend opzeggen een maand van tevoren.
Succes.

du
door duclucas - Feb 16, 2012 om 06:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hunk schreef op woensdag 15 feb 2012, 14:26]Het is tegenwoordig wettelijk geregeld dat een opzegtermijn van langer dan een maand niet is toegestaan.
Dus gewoon aangetekend opzeggen een maand van tevoren.
Succes.

Geldt dit ook voor oudere (voor een bepaald jaartal) afgesloten verzekeringen of contracten? Volgens mij niet.