pe
door peggie16 Nov 10, 2003 om 22:22
Huishouden & energie

Durion energie bedrijf

enige tijd geleden werd ik gebeld of ik interesse had in 15% korting met groene stroom, er werd mij een contract toegestuurd zonder enige verplichting ( dit was mij door de telefoon toegezegd) mijn man en ik besloten om het NIET te doen, en hebben het dus NIET getekend en NIET terug gestuurd. een tijdje erna werd er een bedrag van onze rekening geschreven ...door durion. ik heb het meteen terug laten boeken. nu kregen we een afrekening van essent, en wat bleek...durion had ons afgemeld bij essent en ons ZONDER toestemming bij hun klant gemaakt. bij de consumenten bond regent het klachten en daar heb ik dus ook gehoord dat ze heel aggresief zijn met klanten werven en mensen afsluiten, ze werken al 1 jaar zonder vergunning. schandalig dat dit zo maar kan. kan ik aangifte doen dat ze zonder mijn toestemming geld van mijn rekening hebben gehaald, en mij hebben opgezegd??? hier zou een uitzending aan geweid moeten worden, het regent klachten...ik denk erover om ook een schade vergoeding te vragen voor alle ellende die we hebben gehad, zijn er nog meer mene=sen die hier mee zitten????

1719 10 Rapporteer

gert-jan_1
door gert-jan_1 - Apr 16, 2004 om 11:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

ja mij hebben ze ook te pakken terwijl we alleen maar toegestemt hebben na de vraag of ze een folder mochten sturen.
ik heb na de ongeoorloofde afschrijving van €10.71 meteen gebeld met Durion en mij werdt in eerste insantie verteld dat de termijn om te annuleren reeds was verstreken.
5 minuten daarna werdt ik terug gebeld met de meededeling dat ik toch kon annuleren.
3 weken later kreeg ik een eindafrekening van Essent en een bevestiging van Durion dat ik bij hen was aangesloten.
Tijdens het volgende telefoontje werdt mij verzekerd dat de annulering een feit was.
Ik wacht maar af

dl
door dlengkeek - Apr 16, 2004 om 11:56
1 Antwoorden / 2 Vragen

Blijf niet afwachten met DURION! Ook bij mij is tot 3 keer toe ten onrechte een bedrag afgeschreven namens DURION, terwijl ik nooit contact met ze heb gehad en helemaal geen klant van hen ben.
Ik ben nu al 5 maanden aan het bellen/mailen/schrijven met Durion, maar nog steeds heb ik niets terugontvangen. Wel wordt me iedere keer weer door de klantenservice gemeld dat het in orde gemaakt zal worden.
Dreigen met de consumentenbond, radar, kassa, aangifte heeft mij helaas niet verder gebracht.
Maar afwachten zal je in ieder geval niets opleveren.

pe
door peter1_1 - Apr 16, 2004 om 11:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Peggie,

volgens mij heel duidelijk dat dit NIET kan.
Is het een manier om dit door te spelen naar
de ombudsman of geschillencommiessie ?

En verder moet het toch simpel zijn om je bank
te laten weigeren om dit soort bedragen af
te schrijven.

Als jij nergens voor getekend hebt of een machtiging hebt afgegeven, sta je altijd sterk.

Energiebedrijven zijn gluiperige ondoorzichtige
instanties, die spelen op hun machtspositie dat
jij als kleine klant afhankelijk bent van stroom
en gas !!!

pe
door peter1_1 - Apr 16, 2004 om 11:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Peggie,

volgens mij heel duidelijk dat dit NIET kan.
Is het een manier om dit door te spelen naar
de ombudsman of geschillencommiessie ?

En verder moet het toch simpel zijn om je bank
te laten weigeren om dit soort bedragen af
te schrijven.

Als jij nergens voor getekend hebt of een machtiging hebt afgegeven, sta je altijd sterk.

Energiebedrijven zijn gluiperige ondoorzichtige
instanties, die spelen op hun machtspositie dat
jij als kleine klant afhankelijk bent van stroom
en gas !!!

pe
door peter1_1 - Apr 16, 2004 om 11:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Peggie,

volgens mij heel duidelijk dat dit NIET kan.
Is het een manier om dit door te spelen naar
de ombudsman of geschillencommiessie ?

En verder moet het toch simpel zijn om je bank
te laten weigeren om dit soort bedragen af
te schrijven.

Als jij nergens voor getekend hebt of een machtiging hebt afgegeven, sta je altijd sterk.

Energiebedrijven zijn gluiperige ondoorzichtige
instanties, die spelen op hun machtspositie dat
jij als kleine klant afhankelijk bent van stroom
en gas !!!

jo
door jojimpa - Apr 16, 2004 om 11:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jaja, hier is er weer één......bij mij ging het ook op deze manier, brieven/faxen/bellen niks helpt!! Dit is echt te gek voor woorden !!
Ik hoop dat alle mensen met dit probleem reageren, misschien behandelen ze het dan nog een keer in Kassa/Radar.... !!!!!!!!!!!

tm
door tmoller - Apr 16, 2004 om 11:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ze hebben met valse voorwenselen ook mijn vrouw benadert en vanaf die tijd hebben ze ook al geld van onze rekening gehaald.
Dit bedrag heb ik gelijk terug laten boeken door de bank, maar de telefoonkosten ( 0900 nr. ) zijn we steeds kwijt.
Ik hoop, dat we met z`n allen hier wat aan kunnen doen, want dit gaat veel te ver.

groetjes
Ton MöLLER

ha
door harold1 - Apr 23, 2004 om 17:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben het zelfde probleem, kassa zou er een uitzending aan moeten weiden.

Hoe kom je nu van durion af.

tm
door tmoller - Apr 24, 2004 om 10:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb telefonisch bedreigt, om kassa in te schakelen en daarna geen last meer gehad, zelfs kreeg ik een schriftelijke bevestiging.

sterkte

st
door stins01 - Apr 24, 2004 om 20:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

In oktober j.l. kreeg ik bericht van Nuon, dat ik mijn "abonnement"had beëindigd.Ik wist van niets en zij konden mij alleen vertellen, dat ik was overgestapt naar een nieuwe leverancier, maar ze konden niet zeggen welke.Uiteindelijk bleek dit Durion te zijn. Ik kwam hier achter, omdat een bedrag van mijn bankrekening werd afgeschreven.Ik heb direct een selctieve blokkering op de rekening laten aanbrengen en Durion geschreven, dat zij met onmiddellijke ingang alles weer terug moesten draaien.Geen reactie.Toen gefaxed.Geen reactie.Gebeld en met een manager gesproken. Uit het gesprek bleek, dat, wanneer zij nieuwe klanten trachten te ronselen, de gesprekken op een bandje opnemen.In ons geval hadden zij gebeld en onze zoon getroffen, die op de vraag of hij de Heer Stins was, bevestigend antwoordde.Dit was genoeg om ons in te lijven bij Durion.Een en ander berustte -volgens de betreffende manager- op een heel vervelend misverstand en alles zou teruggedraaid worden naar de oude situatie, dus weer aanmelden bij Nuon (overigens ook geen bedrijf om zaken mee te doen). U begrijpt het al, er gebeurde niets.Vervolgens hebben wij Durion een aangetekende brief gezonden, wederom niets.Inmiddels hadden we van Nuon bericht ontvangen, dat het maandelijkse voorschottermijnbedrag ruim 100 Euro per maand omlaag ging. Op ons verzoek dit vooral niet te doen, is men niet ingegaan.

U staat dus niet alleen in de Durionellende, maar dat had ik inmiddels via het Kassaprogramma al begrepen.Wij weten niet meer, wat we verder nog kunnen doen en wachten vol spanning de jaarafrekening van Nuon af.