ge
door geeske70 Feb 10, 2006 om 19:58
Huishouden & energie

Eindafrekening

Van af mei 2003 hebben we al dubbeltarief aangevraagd bij Essent.

Elk jaar  bij de eindafrekening blijkt dat we alleen enkeltarief hebben.

Elke keer bellen we weer en beloven ze dat het verandert wordt maar er gebeurt niets.

Dus tot nu toe zitten we voor niets 's nachts te wassen.

174 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 10, 2006 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even belangrijk: welke stroomvterende apparaten heeft u die allemaal 's nachts werken?

Het dagtarief bij een enkele meter is namelijk goedkoper dan het dagtarief bij een dubbele meter. Als u geen stroomvretende apparaten aan heeft staan in de nacht (zoals bijv. een oudere boiler) dan heeft dag/nachtstroom voor u waarschijnlijk weinig zin.

Anders lijkt het mij een brief met de eis dat u op dubbel tarief wordt omgezet binnen twee weken. U kunt dan stellen dat u de te dure stroomkosten op Essent zult verhalen, maar hoe dat aan te tonen???

Wel zou u een andere energieleverancier kunnen overwegen.... Bij wanprestatie en een ingebrekestelling van uw kant, heeft u bij geen gehoor het recht om de overeenkomst te ontbinden en een andere leverancier te kiezen.