J. Schipper
door J. Schipper May 28, 2017 om 17:12
Huishouden & energie

Electriciteitsverbruik op afstand te berekenen?

Na afloop 1 week huishuur van particulier op vakantiepark berekende de eigenaar de verbruikte stroomkosten thuis "electronisch op afstand". Dat was meer dan wat wij berekenden aan Kwh via de meterstand, die hadden we bij aankomst en vertrek opgenomen.
Mijn vraag is of dat berekenen op afstand mogelijk is. Zo ja hoe gaat dat dan?

2910 6 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - May 28, 2017 om 17:33
423 Antwoorden / 4 Vragen

Men neemt het afgenomen vermogen en vermenigvuldigd dit met de prijs per kw.
Verder neemt men de vaste lasten gedeeld door 365 en vermenigvuldigt dat met het aantal dagen
En bingo. Je hebt de prijs

edrick3
door edrick3 - May 28, 2017 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, daar heb je dan natuurlijk geen zicht op.
Wat is er in het verhuurcontract opgenomen over de stroomkosten?
Je zou het werkelijke verbruik kunnen aanhouden, maar dan moet de meterstand bij aanvang ook door de verhuurder zijn opgenomen.
Lijkt me niet dat de verhuurder de 'slimme meter'(?) thuis kan uitlezen.

r.kemperman
door r.kemperman May 28, 2017 om 17:49
423 Antwoorden / 4 Vragen

Edrick
met mijn app kan ik zien wat ik per maand, per week, per dag gebruik.
In theorie zelfs per kwartier, maar dat werkt nog niet
Dus kwestie van optellen.

edrick3
door edrick3 May 28, 2017 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

OK. Duidelijk.

zw
door zwaardvis May 28, 2017 om 19:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Uitlezen per kwartier kan wel, maar die 96 gegevens (24x4) worden maar 1x per dag verzonden.

Cookies
door Cookies - May 28, 2017 om 17:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TIP voor volgende keer: neem bij aankomst en bij vertrek een foto van de meterstanden.

diumenge
door diumenge - May 28, 2017 om 17:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wellicht een slimme meter? Die kan de eigenaar thuis via een dashboard uitlezen.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2017 om 18:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Scheelde het erg veel?

de
door dejeeper - May 29, 2017 om 16:38
54 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jaripam,

Is er een verschil in kw of is er een verschil in de prijs die je moet betalen?

Vr.

groet,

Cor