Em
door EmMon Feb 14, 2021 om 19:44
Huishouden & energie

Email incassobureau

Heb een email gehad van een incasso bureau over achterstand riool en afvalstoffen heffing.
Moet het geld overmaken naar een Belgische rekening. Kan dit kloppen?

1248 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2021 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk klopt dat niet, behalve als het over een Belgisch adres gaat.

Gewoon oplichting.

Geef aan de gemeente toestemming tot automatische incasso in termijnen, dan loopt het nooit mis.

diumenge
door diumenge - Feb 14, 2021 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij niet nee.

Donuts
door Donuts - Feb 14, 2021 om 20:09
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp de vraag niet. U weet toch zelf wel of u achterstand heeft en naar welke rekening u het altijd overboekt?

ne
door neodutchio - Feb 14, 2021 om 21:02
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Het kan zijn dat het incassobureau een rekening heeft bij een Belgische bank. Gewoon even googelen op dat incassobureau en u weet of u het kan vertrouwen of niet. Of gewoon er een belletje heen doen, maar dan wel naar een telefoonnummer die op internet te vinden is, niet in de mail.

Maar het begint al met de vraag of u een achterstand hebt of niet.

Topantwoord

getty
door getty - Feb 14, 2021 om 21:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u niet betaald dan? Kijk eerst dat eens na. U weet toch wel of u ergens schulden heeft?

Em
door EmMon Feb 15, 2021 om 09:57
Antwoorden / 1 Vragen

Normaal krijgen wij in April een rekening van de Gemeente waar dit bij zit.

Donuts
door Donuts Feb 15, 2021 om 10:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En dan nog vraagt u zich af of deze email klopt?

sw
door swat1500 - Feb 14, 2021 om 22:13
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat klopt niet en gemeentes maken geen gebruik van incassobureau's. Daarnaast zal een legitiem incassobureau u niet via email benaderen.

mahadma
door mahadma - Feb 14, 2021 om 23:12
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Achterstand in afvalheffing (dus in NL ga ik van uit) zal je nooit in België betalen.  Dit riekt naar scam.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Feb 15, 2021 om 10:45
6599 Antwoorden / Vragen

Bel de gemeente, dan weet je het zeker.
Woon je in de gemeente Westland of Maassluis? Lees dit bericht:
https://wos.nl/nieuws/artikel/valse-incassomail-over-afvalstoffenheffing-in-omloop

Em
door EmMon Feb 15, 2021 om 16:09
Antwoorden / 1 Vragen

Ik woon niet in deze gemeentes, maar die email heb ik dus ook gehad.Zal woensdag even de Gemeente bellen waar ik woon en dit ook doorgeven. Kunnen hun het ook op de webside zetten,zodat niemand erin ttapt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 15, 2021 om 11:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag bewijs voor welk jaar deze achterstand is en betaal niets.....

Nu moeten zij bewijs van opdracht en achterstand leveren en dus veel werk voor hun!
Als ze niets leveren  en wel een poging zullen gaan doen,  geen telefoon of zo opgeven en  zij werken voor niets!
Dat is de manier   om het voor hun duurder te maken...  trap er niet in, maar bewijs vragen  van deze achterstand  is maar korte mail....

Zodra ik het bewijs  van achterstand ontvangen en gecontroleerd heb zal ik het dezelfde dag gelijk overmaken!
Deze regel  maakt hun gek,  geldwolven happen zeker toe!

Kreeg voor bedrijfspand in Maassluis zelfde  Belgen!
Ik wacht nog steeds op bewijs en  nog niets betaald!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 15, 2021 om 11:19
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij spam/phishing omdat indien u niet in België woonachtig is dit soort heffingen altijd via een Gemeente gaan of via een Samenwerkingsorgaan van Gemeenten in Nederland.

U geeft helaas erg weinig informatie zoals bijv. vanuit welke gemeente de heffing  afkomstig is / op welke gemeente deze betrekking heeft.
Doe navraag bij die gemeente en hoe dan ook, maak vooralsnog geen geld over. Daarbij is ook nog aan de orde dat indien het een vordering uit BelgIé betreft en dus een Belgisch bureau de vordering op Belgische wijze moeten gebeuren en m.b.t. overheidsheffingen gaat dat dan meestel toch via een justitieel incasso bureau..

(Dit tenzij u toch ook onroeren goed bezit in België hetgeen iets is dat u zelf dan wet. Ik maak uit uw vraag op dat dat niet het geval is.)

Em
door EmMon Feb 15, 2021 om 16:12
Antwoorden / 1 Vragen

Wij wonen niet in Belgie. En heb er ook geen huis. Maar zal woensdag de gemeente bellen hierover. Zodat zij het op de websidekunnen zetten en er niemand intrapt. Ik betaal toch niet.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 15, 2021 om 17:47
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zoals ik  hier boven aangaf....
Vraag aan incasso firma bewijs voor  welke gemeente en welk jaar dit is....
Ze moeten dan de opdracht van Uw gemeente kunnen tonen en   als ze deze vervalsen kan Uw gemeente
een schade claim tegen ze indienen wegens fraude.