ko
door kokique Apr 20, 2004 om 11:31
Huishouden & energie

ENECO jaarnota tarieven???

ik heb sinds oktober 2003, toen de jaarnota binnenkwam, zo'n 10 keer telefonsich contact gehad met de eneco over het waterabonnement terwijl wij een watermeter hebben. ik wilde de jaarnota gecorrigeerd zien, omdat ik wil betalen voor wat ik verbruik. telkens kreeg ik een telefoniste die mij beloofde dat de naderende sommatiekosten niet in rekening gebracht zouden worden en dat de nieuwe nota binnen een week binnen zou komen. inmiddels is het april en 10 telefoontjes en een brief later en de jaarnota is binnen. eneco heeft in deze nota een periode genomen van anderhalf jaar (mei2002-oktober 2003). daarnaast zijn de tarieven van de electriciteit en gas veranderd, hoger geworden.

in hoeverre is dit rechtmatig en heeft eneco gelijk? bestaat er een geschillencommissie?

550 2 Rapporteer

cz
door czegers - Apr 28, 2004 om 09:57
14 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt uw klacht aanmelden op www.boycot.nu wellicht kunnen zij u verder helpen

ar
door arriepar - May 16, 2004 om 16:39
29 Antwoorden / 0 Vragen

De tarieven op de nota verschillen inderdaad, maar dat is logisch bij een berekening met gemiddelde tarieven op de jaarnota.

De eerste nota, gold bijvoorbeeld een prijs van 5 cent, een jaar later een prijs van 6 cent, gemiddeld komt er dan op uw nota een prijs van 5,5 cent te staan. De berekening is iets gecompliceerder dat ik hierboven aangeef, maar om kort te gaan de berekening zoals elk energiebedrijf dat berekent. (Dit is een landelijke standaard.) Dat de prijzen afwijken is hierdoor logisch.