janwanschers
door janwanschers Jun 6, 2012 om 15:35
Huishouden & energie

Energie

heeft er iemand van jullie ervaring met budget energie ben in febr. over gestapt maar er is nog steeds niks af gehouden wat moet ik doen help help

2774 23 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 6, 2012 om 15:53
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Heb je al op de site van Budget Energie gekeken naar de meest voorkomende vragen? Wellicht zit daar jou antwoord wel tussen, zo lees ik althans. Denk dat er bij jou kennelijk iets is fout gegaan. Je moet wel snel stappen ondernemen voor je voor onplezierige verrassingen komt te staan.

janwanschers
door janwanschers - Jun 6, 2012 om 15:55
77 Antwoorden / 48 Vragen

ik heb al tig keren gebeld en mails gestuurd daar hoor ik niks van

tenormin
door tenormin - Jun 6, 2012 om 16:05
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien zijn ze failliet (??) en heb je gratis gas en licht. Grapje. Maar hou voor jezelf bij en bewaar de mails dat je je uiterste best hebt gedaan, want uiteraard komen er naheffingen of hoe ze de rekeningen ook willen gaan benoemen.

budgetenergie
door budgetenergie - Jun 11, 2012 om 11:33
5 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer Wanschers,

Onze excuses voor het feit dat voor u de facturen nog niet zijn opgemaakt en geïncasseerd. Wij begrijpen dat deze situatie ongemak voor u heeft opgeleverd. Inmiddels heeft u telefonisch contact gehad met onze klantenservice. In dit telefoongesprek is u uitgelegd welke stappen wij hebben ondernomen om uw situatie op te lossen.

Ik hoop dat uw situatie hiermee naar tevredenheid is opgelost. Wij doen er alles aan om soortgelijke situaties in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Sasha Noyer
Klantenservice BudgetEnergie

janwanschers
door janwanschers - Jun 11, 2012 om 16:48
77 Antwoorden / 48 Vragen

het is nog steeds niet rond heb niks meer gehoord wat een slecht bedrijf niet doen mensen lekker blijven zitten niet over stappen

zoekster
door zoekster - Jun 11, 2012 om 21:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar hoe zit het nu, heeft BudgetEnergie contact Jan Wanschers gehad of niet? Wat is daar uitgekomen en waarom ziet de klantenservice de zaak als opgelost en Jan Wanschers niet?

Sasha Noyers misschien kunt u er hier nog eens op ingaan, aangezien Jan Wanschers nog steeds niet tevreden is, zoals blijkt uit zijn reacties?

gs
door gsvanderwel - Aug 2, 2012 om 10:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eind April 2012 informatie opgevraagd, niets meer gehoord en dus Oxxio gebeld en daar klant geworden per 2 Mei 2012. Vervolgens wordt er op 16b Juni 2012 bijna 700 euro van mijn rekening afgetrokken door BE en schijnt mijn aanmelding geaccepteerd te zijn. Dus gebeld en uitgelegd dat ik al klant ben bij een ander, wordt me doodleuk door zo,n muts aan de telefoon gezegd "nee hoor u bent nu klant bij ons en wij hebben Oxxio voor u opgezegd". Ik Oxxio gebeld en hoor dat ik daar gewoon klant ben voor electra en BE mijn gas heeft overgenomen maar dat zouden ze meteen terug draaien na mijn verhaal gehoord te hebben. Inmiddels trekt BE elke maand ruim 600 euro van mijn rekening terwijl ik al 5 keer heb gebeld en tig keer heb gemaild dat ik geen klant ben, niet wil zijn en ze met hun poten van mijn rekening af moeten blijven. Enigste reactie van BE is dat ik nu achterloop en moet betalen. Vandaag is Augustus van mijn rekening afgetrokken. Ik heb van Stedin zelfs de bevestiging dat ik klant ben van Oxxio voor gas en electra maar BE geeft niet thuis en blijft absurd hoge bedragen incasseren. Een gezin met 2 kinderen in een huis met een open haard en dan 600 euro per maand moeten betalen? Bij navraag de eerste keer toen ik al aangaf geen klant te zijn vroeg ik BE hoe ze aan dat bedrag kwamen er werd aangegeven zolang ze geen meterstand hebben mogen ze dat doen! Vraag me af of meer mensen deze ervaringen hebben. Ik krijg de indruk dat je zonder handtekening of zonder mondelinge bevestiging opgenomen op band zoals bij Oxxio je zomaar aan een energie leverancier gekoppeld kan worden en er niks tegen kan doen ! Ik wacht met spanning de deurwaarder van BE af dan kan ik die tonen dat ik geen klant ben van BE maar van Oxxio.

tdehond
door tdehond - Aug 2, 2012 om 12:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@gvandewel
Klik op:
Hier
Voorbeeld brief Consuwijzer voor energiebedrijf t.a.v. ongewenste overstap

Geeft aan in de brief dat u info heeft opgevraagd en niet ontvangen.

Verdere info van consuwijzer . Klik op:
Hier

janwanschers
door janwanschers - Aug 2, 2012 om 15:04
77 Antwoorden / 48 Vragen

ik moet eerlijk zeggen bij mij is het uiteinderlijk goed gekomen zelfs werd er een mooie bos bloemen bezorgt van b.e bravo

janwanschers
door janwanschers - Aug 2, 2012 om 15:05
77 Antwoorden / 48 Vragen

Hallo her geld kan je ook laten stoneren

gs
door gsvanderwel - Aug 3, 2012 om 10:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janwanschers schreef op donderdag 2 aug 2012, 15:05]Hallo her geld kan je ook laten stoneren

Heb ik ook gedaan vervolgens krijg ik dreigingen van de incasso afdeling. :-o

gs
door gsvanderwel - Aug 3, 2012 om 10:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel voor de tip ga er mee aan de slag.

=tdehond schreef op donderdag 2 aug 2012, 12:35: @gvandewel
Klik op:
Hier
Voorbeeld brief Consuwijzer voor energiebedrijf t.a.v. ongewenste overstap

Geeft aan in de brief dat u info heeft opgevraagd en niet ontvangen.

Verdere info van consuwijzer . Klik op:
Hier

tdehond
door tdehond - Aug 3, 2012 om 11:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het is spijtig dat men wel schrijft dat naar NMA richtlijnen handelt maar dat in werkelijkheid niet doet.
Ik kan me voorstellen dat u het onderhand goed zat bent.

Klacht per e-mail:
klanten/ATbudgetenergie.nl

Binnen 2 weken krijgt u een schriftelijk antwoord per e-mail of per post

Verdere klachtenprocedure/adressen:
klik hier
-edit redactie-

Redacteur
door Redacteur - Aug 3, 2012 om 11:33
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Uw redactie heeft dit topic opgeschoond met offtopic reacties.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

alk
door alk - Aug 16, 2012 om 16:56
86 Antwoorden / 9 Vragen

@janwanschers,

Ik begrijp dat ik niet de enigste ben met problemen met Budget energie. Had ik ook niet verwacht. Ik vecht al 6 weken met Budgetenergie een conflict uit uit om het complete jaarbedrag van 1,5 netto maandloon welke onterecht geincasseerd is terug te krijgen. Storneren is geen goede optie want dan heb je in no time een incassoburo op je nek. Ondanks dat ik wekelijks mail, bel en ze zelfs onaangekondigd met een bezoek heb vereert, je komt geen stap verder.
De callcenter medewerkers zijn uiterst vriendelijk, maar ze hebben niets in te brengen. Vandaag een mail naar de directeur gestuurd. Deze belde mij terug en zou er persoonlijk induiken. Morgen hoor ik meer. Afhankelijk van de uitkomst start ik dit weekend een eigen topic over budgetenergie met tips hoe door te dringen tot hun kantoor en directeur. Het enigste wat er goed is, is de koffie.

Groet, Alk
voor info, dezwarteridder1

zwemmer
door zwemmer - Aug 16, 2012 om 17:09
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Mocht budgetenergie voordelig zijn dan is er nu een indicatie van waarop er bespaard wordt om voordelig te kunnen zijn, op administratieve werkzaamheden neem ik aan. Dat heeft ook een averechts effekt voor de maatschappij zo te zien. Het kost heel wat voeten in de aarde om dit te veranderen en de vraag is nog of budgetenergie daar trek in heeft.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 16, 2012 om 18:11
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Deze relatief nieuwe aanbieder heeft hetzelfde als eerdere nieuwe aanbieders.
Wel actief klanten werven maar matige en zeer trage afhandeling van klachten.

Daarom zou ik nooit meer een nieuwe de eerste jaren nemen en wachten tot klachten van een nieuwe firma verdwenen zijn op de forums.
Zowel Kassa als Radar komen er nog teveel over deze kleine firma binnen.

alk
door alk - Aug 16, 2012 om 18:33
86 Antwoorden / 9 Vragen

Budgetservice valt onder de paraplu van Nutsservices. Daar vallen ook Atoomstroom en Buurtenergie onder.
Atoomstroom bestaat al sinds 2008, dus ze hebben kunnen proefdraaien. Helaas staat er een ondringbare muur tussen het callcenter en de rest van het bedrijf.

janwanschers
door janwanschers - Aug 16, 2012 om 19:32
77 Antwoorden / 48 Vragen

ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij goed is gekomen maar ik gezegt dat kassa kontakt met b.e zou nemen toen kreeg ik telfoon waarom ik dat gedaan had binnen 1 dag tel. dat het nu goed zou komen dag er op een mooie bos bloemen gekregen dus het kan wel maar je moet over al mee dreigen en naar de hoogste baas vragen dus dat moet u maar eens doen

alk
door alk - Aug 16, 2012 om 20:01
86 Antwoorden / 9 Vragen

@janwanschers
Je lijkt wel blij met die "mooie bos bloemen". Hoeveel ellende heb jij niet voor een bos bloemen gehad?
Zou je niet liever geen bos bloemen gehad willen hebben als alle ellende je bespaard was gebleven.
Ik heb gelukkig een rechtsbijstandverzekering en zit boven het franchise bedrag, maar je koopt er niets voor. Als de directeur het probleem niet kan oplossen, dan red niemand het denk ik maar. Dan is de verzekering aan de beurt.

janwanschers
door janwanschers - Aug 16, 2012 om 20:04
77 Antwoorden / 48 Vragen

ja je hebt gelijk maar ik ben al blij dat het opgelost is

hereistom
door hereistom - Aug 16, 2012 om 21:30
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=alk schreef op donderdag 16 aug 2012, 16:56]...welke onterecht geincasseerd is terug te krijgen. Storneren is geen goede optie want dan heb je in no time een incassoburo op je nek.
Ik snap het probleem niet? Als het onterecht is afgeschreven dan kun je het gewoon laten stoneren en heeft dat incassobureau niks te willen!

alk
door alk - Aug 17, 2012 om 12:48
86 Antwoorden / 9 Vragen

@hereistom
Mijn ervaring is dat als je gaat storneren er betalingen door elkaar gaan lopen waardoor niemand nog weet hoe het opgelost moet worden.
Ik ben er vandaag uitgekomen met Budgetenergie. Gisteren heb ik de directeur gesproken en deze heeft er voor gezorgd dat mijn geld vanmorgen op mijn rekening stond. Verder werd ik nog even gebeld om e.e.a. door te spreken.
Ik krijg geen mooie bos bloemen, maar mijn reiskosten worden vergoed en er is mij een vergoeding voor het geleden ongemak t.w. van ong. 34 dagen energieverbruik toegezegd.
Verder heeft Budgetenergie de gemaakte fouten toegegeven en excuses gemaakt.
Helaas heeft het mij wel 6 weken bezig gehouden.