He
door HenkPeters Apr 29, 2016 om 15:59
Huishouden & energie

Energie vergelijken met praktijk aan huis

Hoi,

Mijn vrouw heeft als zzp-er (nagelstyliste) een praktijk aan huis, waardoor het lastig is om te bepalen welke energiekosten voor ons privéhuishouden zijn en welke voor haar zaak. Ik kwam langs een website voor zakelijk energie vergelijken en zag dat je ook zzp'er kon aanvinken, maar ik twijfel dus of wij als zzp'er een kleinverbruiker zijn of dat we toch beter een energievergelijkingswebsite voor consumenten gebruiken omdat we onze energie dus zowel deels privé als zakelijk is?

Groeten,
Henk

799 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2016 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard bent u een kleinverbruiker. Het bedrijf van uw vrouw zal, inverhouding, nauwelijks energie gebruiken.

Aan een zogenaamd zakelijk contract zitten voor consumenten heel veel nadelen.

gerbera
door gerbera - Apr 29, 2016 om 16:06
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Noteer op een dag dat uw vrouw niet werkt (zondag) het verbruik. Vergelijk deze met het verbruik dat er is als er gewerkt wordt. U heeft dan een globaal overzicht wat er op rekening van uw vrouw komt.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2016 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien nog daarvan is het maar de vraag of u die kosten ten laste van het bedrijf van uw vrouw kunt opvoeren.

lo
door lotje1992 - Apr 29, 2016 om 16:12
13 Antwoorden / 1 Vragen

Vaak is het handig om een extra vergelijker te raadplegen zoals deze site voor energie vergelijken voor je zaak. Diverse vergelijkers hebben verschillende prijzen. Sommige zetten minder goedkope contracten bovenaan als 'aanraders' dus neem goed je tijd!