in
door inab Dec 1, 2013 om 10:44
Huishouden & energie

Energieprijs vastzetten nu of na 1-1

Kunnen we beter wachten tot na 1-1 met de energie/gasprijs vastzetten of nu nog doen?

11199 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 1, 2013 om 10:50
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Zelf zou ik de prijs helemaal niet vastzetten. De verwachting is dat de energieprijzen de komende jaren gaan dalen. Laat het gewoon lekker variabel zou ik zeggen.

in
door inab - Dec 1, 2013 om 11:01
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 1 dec 2013, 10:50]Zelf zou ik de prijs helemaal niet vastzetten. De verwachting is dat de energieprijzen de komende jaren gaan dalen. Laat het gewoon lekker variabel zou ik zeggen.
Het gaat dan om vastzetten voor 1 jaar. Bij variabel tarief betalen we nu 0.2177 en 0.6434, bij 1 jaars tarief 0.1824 en 0.6408. Scheelt vooral bij energie.

zoekster
door zoekster - Dec 1, 2013 om 11:38
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u dat zwart op wit, of heeft u dat van de telefonische klantenservice? Er wordt aan de telefoon vaak van alles beloofd en later blijkt het toch weer anders te zitten. En moet u daarvoor niet een bepaalde hoeveelheid energie afnemen?

Als dit zo is, dat ze uw prijs dan op een lager tarief vastzetten dan nu wordt gehanteerd, dan verwachten ze een flinke prijsdaling, anders zouden ze dit nooit zo doen.

Verder is het niet te voorspellen wat het jaaraanbod van uw energieleverancier voor vaste tarieven na 1 januari 2014 zal zijn. Koffiedik kijken.

zoekster
door zoekster - Dec 1, 2013 om 12:00
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zit er nog even over na te denken en ik denk dat ik snap waar het energiebedrijf de winst op maakt. In feite zet u op deze manier uw gasprijs vast op het tarief van ongeveer nu.
Die gasprijs gaat juist behoorlijk dalen (is de verwachting) daar maken ze hun winst, want die staat dan bij u vast op een relatief hoog tarief.

Dus of u voordeel heeft van die stroomtariefverlaging is in combinatie met die vaste prijs voor gas is niet helemaal te voorspellen, maar kijk goed uit!
(zeker als u veel gas verbruikt)

in
door inab - Dec 1, 2013 om 12:54
17 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 1 dec 2013, 11:38]Heeft u dat zwart op wit, of heeft u dat van de telefonische klantenservice? Er wordt aan de telefoon vaak van alles beloofd en later blijkt het toch weer anders te zitten. En moet u daarvoor niet een bepaalde hoeveelheid energie afnemen?

Als dit zo is, dat ze uw prijs dan op een lager tarief vastzetten dan nu wordt gehanteerd, dan verwachten ze een flinke prijsdaling, anders zouden ze dit nooit zo doen.

Verder is het niet te voorspellen wat het jaaraanbod van uw energieleverancier voor vaste tarieven na 1 januari 2014 zal zijn. Koffiedik kijken.
Aanbieding zwart op wit

tenormin
door tenormin - Dec 1, 2013 om 14:08
16869 Antwoorden / 108 Vragen

Als u het zwart op wit heeft zou ik zeggen: doen. (Zei Maurice de Hond dat ook niet?) Maar niet langer dan een jaar, komt vast wel weer iets voorbij tegen die tijd.

zoekster
door zoekster - Dec 1, 2013 om 19:05
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou zeggen NIET zomaar doen. Wacht de gasprijs af per 1 januari. Als die onder de 0.64 duikelt en u heeft een cv die op gas draait, dan kunt u met een lange koude winter nog flink duurder uit zijn met die vaste gasprijs dan met variabele prijzen.

Maar goed, uiteindelijk moet u zelf uw afweging maken.

Kijk ook in de voorwaarden
Lees ook altijd goed de algemene voorwaarden. Dan weet u waarvoor u tekent. Soms staat er in de voorwaarden dat energiebedrijven de prijs tussendoor toch mogen verhogen, ook al hebt u energie tegen een vaste prijs afgesproken. Als u dat niet wilt, moet u zo'n overeenkomst niet tekenen.

bron

valerius-2
door valerius-2 - Dec 1, 2013 om 19:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gewoon wachten tot het te zien is wat het voordeel is, zodat u achteraf geen spijt hoef te hebben Of misschien wel als het duurder gaat worden. Maar daarvoor moet u in de toekomst kunnen kijken, en dat is voor niemand te bereiken.

bo
door boxer5 - Dec 2, 2013 om 12:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

Niet vastzetten!
ESSENT heeft nu een actie waarbij beloofd wordt dat de prijs "STEEDS DAALT"!
Helaas geldt dat niet voor klanten die gas en/of elektriciteit hebben vastgezet.
Hiermee werk ik zelf geconfronteerd toen ik van de actie gebruik wilde maken.
Ik heb elektriciteit voor 3 jaar vastgezet en kan pas in 2015 gebruik maken van deze actie.

PUUR KLANTEN BEDROG!

ca
door carolinenilorac - Dec 2, 2013 om 12:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

De wijziging van de gas- en stroomprijzen per 1 januari worden ook meegenomen in de energiecontracten die de leveranciers nu aanbieden.

De belastingen op energie stijgen sowieso per 1 januari 2014, dus de besparing zal niet veel zijn.

Bovendien haalt u de grootste besparing niet uit een daling van het energietarief, maar uit de welkomstkortingen die energieleveranciers bieden aan een nieuwe klant.

Ik werk bij energievergelijkingssite prizewize.nl. Ons advies is altijd: stap over wanneer je een nieuw contract nodig hebt.

Met vriendelijke groet,
Caroline
Webredacteur PrizeWize.nl

na
door naj - Dec 3, 2013 om 14:34
93 Antwoorden / 43 Vragen

Let, naast de leverancierstarieven voor elektra en gas, ook op het vastrecht dat door de leverancier voor de levering van elektra en gas in rekening wordt gebracht. Die bedragen kunnen per leverancier behoorlijk verschillen. Bij lage tarieven wordt meestal een hoog vastrecht (o.a. voor administratiekosten) in rekening gebracht.

bo
door boxer5 - Dec 3, 2013 om 14:50
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn overeenkomst met ESSENT nog eens nagekeken.
(elektriciteit flex en gas 3 jaar vast)
Met de nieuwe vooruitzichten van de prijzen en de belastingen voor 2014 ben ik zelfs voordeliger uit dan met de huidige actie van ESSENT.

Niet zomaar overstappen naar een andere energiemaatschappij.